Jag som ny på happy, men annars ganska rutinerad forumläsare, kan tycka att avsaknad av kategorier kan göra forumet lite rörigt, och man måste sortera rätt ordentligt mellan OT och andra ämnen man inte är så intresserad av, men det är lite av en vanesak också. Förstår inte riktigt motståndet till kategorier, då man i kategoriindelade forum ofta (eller alltid) brukar kunna lista trådarna med nya inlägg oavsett kategori, vilket då inte skiljer sig nämnvärt från hur det ser ut idag.
Nåja, nog om kategorier. Över till design och andra funktioner.
Gällande forumdelen så skulle jag gärna se en tydligare layout på inläggen. Idag kan jag tycka att det är lite svårt att hålla isär citat, inlägg och signaturer. En tydligare markering av vad som är citat hade underlättat läsningen ordentligt. Dessutom förstörs citerade länkar av en alltför nitisk avstavning och "ofoget" med att markera citerad text med inledande >-tecken på varje rad.
Jag saknar också en funktion för att lista de inlägg där man blivit citerad, och även se sina egna inlägg. Idag kan man inte göra det annat än att man har ett av sina inlägg framför sig. Länken till sina egna inlägg borde finnas i profilen eller överst på varje sida (såvida jag inte har missat något väsentligt här).
Jag provade att lägga in en signatur och sedan söka på den, men signaturtexten verkade inte vara sökbar så det var bara att ta bort signaturen igen.
Det som ni ska fokusera på att behålla är hastigheten, det är tyvärr alltför många forum (och siter i stort) som blir jättesega när de ska moderniseras. Man måste inte trycka in en massa skript och flådig grafik på sidorna för att få en fungerande och tilltalande webbplats.