Har inte läst igenom alla hundra poster, så med risk för att säga vad andra redan sagt kommer min summering här:
SNYGGT
Tycker det är en ny snygg design som siten behöver. Happy har väl känts lite väl 90-tal i lite för många år nu...
STARTSIDAN
Nu verkar ni vilja presentera hela innehållet på startsidan. Det blir för mycket och rörigt. VÅGA prioritera det som verkligen används mest och det som man vill se updates på. Gissar att största delen av besökarna på Happy är inne ofta, då kommer typ 95% av startsidan vara grejer man redan sett.
Jag gissar att 90% av besöken handlar om forumet, så ge det större utrymme på startsidan.
Det är ju trevlig med artiklar, men med aktuellt publiceringstempo får de alldeles för mycket utrymme på startsidan (jag antar att alla små och stora puffar är länkar till artiklar). Och alldeles för utspritt, man måste verkligen leta igenom hela sidan för att se om det finns en ny artikel när de inte ligger i en logisk datumordning. Gör en tydligare sektion för artiklar, blås upp den som är viktigast (typ Åre Bikefestival i designen) och lägg övriga tydligare under den.
Kalender känns viktigt på startsidan, speciellt om man kan sätta cookie så den bara visar från de regioner man är intresserad av. Speciellt eftersom det hjälper besökarna att se när det finns event nära dem så gemenskapen i ännu större utsträckning även kan ske IRL.
Ta bort stigtips/karta från startsidan. Uppdateras troligen så pass sällan att det inte är intressant att se på startsidan. Lägg hellre in nya stigtips som nyhet bland artiklarna, så händer det lite mer i den listan (visa dock bara stigtips bland nyheter som matchar den region man bor i / valt).
NYHETSSIDA
Tillför Kalender och Senaste foton i högerkolumnen något? Är det relevant i sammanhanget för nyheten? Jag tycker inte det, känns som utfyllnad. Lägg istället upp infon om Författare, Taggar, Kategorier (om man nu behöver både taggar och kategorier...) till höger. Det är info som man vill kunna se för att avgöra om man vill läsa artikeln, inte som man har någon större nytta av när man läst färdigt artikeln. Kanske även intro från senaste forumposter om artiklen.
FORUMTRÅD
Kalender och Senaste foton känns som utfyllnad, som snarare distraherar än tillför något. Eftersom sidor kan bli långa kanske man istället kan ha en flytande verktygspanel i högerkolumnen (som alltid visas även när man scrollar). Panelen kan typ innehålla till sidans topp/slut, navigera mellan sidor i tråden, Sök, Nytt inlägg.