[Happy BBQ] Tvåårskalas! Hellas-Rudan

P.g.a. extraordinära orsaker letar jag nytt logi, två logiplaner som spruckit redan... :(

Någon som vill förbarma sig över en dalmas natten mellan lördag och söndag? Ju närmare start eller mål dessto bättre...

Finns en liten risk att jag blir sjuk och inte kommer alls...

Tjena!

TnT.. Skaru ha skjuts norrut på söndag? Min flyttbuss går då.. Häng med hal vägen uåå vetja.. Kabin går vearje dag fram tills 16:De oktober..

Mattias L skrev:
-------------------------------------------------------
> Nemas problemas. Säg till om du vill slagga nära
> målet.

Tack!

Har dock kommit på att det är dumt att sova vid målet, eftersom bilen blir vid Dr. Spoke (om jag inte ska gå upp väldigt tidigt, åka hem till dig och sedan följa med in till stan' igen innan turen).

Väger mellan oxr, rikard och Mathias - vem bor närmast Spoke? :)

Kneecap: Jag åker norrut på onsdag kväll...

Tjena!

Slipp då.. När kommer du upp och hälsar på i Åre då.. Som sagt vi har kabinåkning varje dag i över en månad till.. ;)

oxr skrev:
> Menar du Mathias och inte Mattias så är det
> Mathias.

Jag menade Mathias och inte Mattias L, han vet jag vart han bor. Nu vet jag även vart Mathias bor och därmed var tävlingen om min gunst vunnen!

Men jag tackar de tävlande för inbjudan och ni ska veta att madrassen kan släpas ut i vardagsrummet vilken dag som helst ni får för er att slagga i Ludvika (igen för oxr's del).

Kneecap skrev:
> Slipp då..

Wohoo!

> När kommer du upp och hälsar på i Åre då..

Juli 2006 skulle jag tro! :)

Har du redan börjat längta efter polarna? ;)

Kneecap skrev:
> *host* *host*

Liiiite magstarkt att bila 100 mil för bara den rundan och semesterdagar har jag inga...

Kneecap skrev:
> Mjäk.. Malina och Jomper plockar säkert snällt upp
> dig på vägen..

Då kommer saken i ett annat läge!

Jag tar mig friheten att läsa ut folks mobilnummer ur profilerna och klistra in dem här:
Ego          0706-72 38 72
feffemannen  0730-49 61 78
Fjärdebrunn  0708-62 75 45
Jilster      0709-88 68 40
Johan A      0733-67 18 04
johrn        0733-51 84 81
Malina       0733-98 41 67
Mathias      0702-63 03 05
mickem       0707-40 32 78
sog          0704-93 31 10
the_TnT      0706-85 85 39

En god idé att programmera in dessa i telefonerna utifall man måste få kontakt efter rundan imorgon...

Inlägg från markservicepersonalen:

Är det någon som vill ha hjälp med transport av något från Dr Spoke eller tennisbanorna vid Hellasgården så kan jag ta bilen dit. Det gäller även reservdelar m.m. Jag kan låna ut hjul, växlar, vevparti m.m. om det krisar.

Om det inte är något tänkte jag annars cykla en liten sväng på morgonkvisten. Så säg till om extra hjälp/transport nu ikväll, stänger ner datorn vid 23-tiden. Annars ses vi på grillplatsen vid 19-tiden.

Mattias L skrev:
> Förutsätter att ni ringer baslägret vid jämna
> mellanrum och rapporterar status

Jag med!

Rackarns...

När öppnar den gode Doktorn sin mottagning imorgon?
Upptäckte just (givetvis efter kl 18) att starnuten gett upp så att det inte går att justera bort glappet i framgaffeln. Till Åsögatan tar jag mig ändock, vet någon om han öppnar 10 eller tidigare så jag hinner köpa en nut och slå i den innan vidare färd mot Hellas?

Tjena!

Han öppnar väl tio som vanligt.. Ett tips är att samtidigt byta ut starnuten mot nåntign bättre som en headlock eller en hope heddoctor eller snarlikt..

Jag ska cykla till Tyresta by imorgon MEN med en liten grupp motionärer från Friskis&Svettis...alltså jag ska JOBBA, och en ledare till. Det blir säkerligen en ganska tråkig tur, men man vet aldrig!
Tänkte att det skulle vara kul att hänga på ER ett tag om vi passerar Tyresta samtidigt ungifer eller så, så skulle jag kunna lämna motionärerna och fortsätta en bit med er? Dock hinner jag inte grilla.
Kan man beräkna NÄR ni är i Tyresta by? Jag startar från Tyresö Friskis kl. 10.30. i makligt tempo...

Stampe skrev:
> Rackarns...
>
> När öppnar den gode Doktorn sin mottagning
> imorgon?
> Upptäckte just (givetvis efter kl 18) att
> starnuten gett upp så att det inte går att justera
> bort glappet i framgaffeln. Till Åsögatan tar jag
> mig ändock, vet någon om han öppnar 10 eller
> tidigare så jag hinner köpa en nut och slå i den
> innan vidare färd mot Hellas?

Jag kanske har en starnut, ska kolla.

edit: Asch, hade ingen hemma, jag måste springa ner i cykelverkstan och kolla. Jag återkommer om en halvtimme. Om jag har en kan jag ta med den till Dr Spoke.

senare: Jag hittade en starnut och tar med den till Dr Spoke! Behöver du den fortfarande, Stampe?

Senast redigerad av en moderator:
Stampe skrev:
> Ja tack mycket mycket gärna Johan!

Då syns vi 10:15 utanför Doktor Eker.

Johan S skrev:
> Då syns vi 10:15 utanför Doktor Eker.

Notera: 10.15 är avresetiden från doktorn... Or so I hope...

Vädret i Haninge är inte så strålande just nu, 11 plusgrader och molnigt. Det kanske blir bättre senare?

the_TnT skrev:
> Johan S skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Då syns vi 10:15 utanför Doktor Eker.
>
> Notera: 10.15 är avresetiden från doktorn... Or so
> I hope...

hahahahaha, hohohohoho, tihi, den där kommer jag skratta åt hela dan. Nu åker iaf vi straxt in till söder. =)

I sann Happy anda vil jag medela att jag ej dyker upp idag, halsen är inte sitt bästa skick, hoppas ni får en bra tur.
Snyft!

//STEFAN

nu är jag parkerad (parekrad?) utanför den gode doktorns mottagning. och det menar jag bokstavligen... 30% på däck måste undersökas. men först måste jag pissa - hatar städer när man är pissnödig...

Ääääh, du e ju i Stockholm en lördagsmorgon, gör som alla andra, pinka i närmaste gathörn. Vingla lite och grymta så vågar ingen komma i närheten.

Kort banrapport kommer här.

Jag och en kompis var ute en timma innan start och trampade oranga leden till Handen. Lite kallt i början men dagen artade sig.
Underlaget var bra, ingen lera att tala om men visst finns det vatten under spångarna :) Super fint grepp i backen och inte en hal sten eller rot så lång hjulen kunde se.
Vi mötte några gångare och det vart glada när vi sa att ett antal cyklister är på gång i skogen i dag. På berget där den stora ledningsgatan är (Tyresö?) mötte vi två cyklister som startat från Rundan för att möta upp klungan för återfärd till Rudan, snyggt jobbat!

Väl framme i Handen bar det av, på asfalt, tillbaks till staden. En fin dag med cykeln i skogen och det lär alla de andra också haft/få.

Ett minus var den hund-kacka som jag körde över, det tog extra tid att göra rent pärlan men tur att inget behagade att flyga upp på mig, hua vilken odör.

Tillbaka
Topp