[happy] bidra till nya servern och hostingen

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Hej vänner,

påminner lite om insamlingen. Tar tacksamt emot bidrag på PG: 1077825-6 till vår nya server och till hostingen.

Liten statusrapport:

Hosting kommer ske hos Prq-inet (http://www.prq.se).
En del av hårdvaran är beställd (chassi och moderkort) men har lite leveranstid.
Minne, raidkort och cpu är donerat.
Har bestämt att vi köper in nya hårddiskar med tilltagen storlek och bra garantier.
Hostingen hos nuvarande webhotell är förlängd i några månader så att vi har tid på oss att få bra ordning på det nya utan att behöva stressa.

/jonas

Så där ja. 250 riksdaler donerade för ett gott ändamål. Ganska lite pengar i jämförelse med nyttan och glädjen man har av Happy...

/Zeb

Nu har det droppat in lite pengar till.

Hårdvaran levereras nästa vecka hem till mig. Det enda som eventuellt behöver köpas till är CPU om den donerade inte funkar/passar och två lagom stora hårddiskar.

Sen återstår installation och konfigurering av BSD och övrigt vi behöver, installation av burken i serverhallen och flytt av Happy till den. Vi tar en sak i taket och har webhotell betalt i några månader till hos nuvarande hotell.

Finns det sen pengar över så kommer jag betala för ett års co-location, då får man nämligen 20% rabatt.

Senast redigerad av en moderator:
950kr som redovisats i den här tråden iaf, men det fanns väl en tråd till samt att nog inte alla skriver här!!

5917kr redovisade i den gamla tråden så det är en hyfsad slant som kommit in ;-)

Summa 6867 + några ospecificerade donationer, så en bit över 7 tkr är vi idag ;-)

men så många som vi är borde det rasa in ganska mycket kosing och syftet är ju gott så alla som läser Happy borde ju bidra, för alla har vi ju nytta av det som skrivs här och många bäckar små osv...

EDIT: La till det från den gamla tråden.

Bosse

Senast redigerad av en moderator:
Runt 8000:- har det kommit in, det är en och annan som donerat utan att skriva något i tråden.

Hårdvaran är som sagt beställd och borde egentligen ha kommit den här veckan tycker jag.

Kortfattat så är det:
Travla C138 ITX-chassie 120W
Insight P4 ITX-moderkort
(de två ovan är beställda och på väg, total kostnad ca 3800:- ink moms/frakt. dyrt med prestanda i itx-format..)
512MB DDR (donerat)
IDE-RAID (donerat)
Celeron- eller P4 CPU (donerat eller får köpas beroende på kompabiltitet.)
2 lagom stora IDE-diskar som speglas, tror det blir 2x60GB till att börja med men det går att byta till större vid behov. Jag tar två diskar jag har.

Pengarna kommer dessutom räcka till ett års hosting också om jag stoppar dit lite pengar från banners.

Jomper skrev:
Runt 8000:- har det kommit in, det är en och annan som donerat utan att skriva något i tråden.

Men då var jag ganska nära i min uträkning då, räknade med en del anonyma donationer och kom fram
till dryga 7000 kr ;-)

Hoppas det rasar in mer pengar framöver så det finns en liten buffert, vi är ju många här på Happy ca 1500 st eller? så det borde kunna bli mera än vad det är nu om alla lättar på lädret, som sagt många bäckar små osv...

Bosse

Tillbaka
Topp