Happy Chix Ride tis 7/8 kl 17:00 Botaniska

sandrigo

Ny medlem
Hej!
Så då var dags för en Happy Chix Ride i Änggården! Någon uttalad stig-guide finns nog inte, men tror allt att vi tillsammans kommer att hitta en kul slinga. Vi möts imorgon utanför Botaniska, kl 17:00.

/Sandra

Jag försöker göra en happy-chix av min flickvän men hon har aldrig suttit på en MTB och tycker det skulle vara pinsamt eller något att följa med er. Jag personligen tror att det skulle vara jättebra för henne.

jag hänger med!
Inte heller hängt med på en happy ride innan, men dock cyklat mtb endel. Alla är väl välkomna så skicka iväg din tjej imon så tar vi hand om henne!

Lisa

Jag kommer att hänga med och mangan77.. jag är oxå ny så det vore perfekt för din tjej att hänga med imorgon
/Elinor

Kanske kan ta med henne ut en sväng i Änggården ikväll så hon får känna på det lite. Om det går bra borde man nog kunna få iväg henne.

Klart att alla är välkomna! Och ingen kommer bli ifråncyklad. Då försvinner ju hela poängen med att ge sig ut som en grupp. Så sluta tveka - KOM!
/S

Ja, tack alla för en jättetrevlig tur - och bra guidning! Själv trampade man i klaveret redan innan vi startat....eller hur sandrigo? ;-) *s*

Well, laddar redan för nästa tur!
Här kommer bilderna:

Bilagor

• botaniska.jpg
    botaniska.jpg
    57.4 KB · Besök: 23
  • 4i1_2.jpg
    4i1_2.jpg
    47.8 KB · Besök: 22
  • eklanda.jpg
    eklanda.jpg
    69.3 KB · Besök: 24
  • 4i1.jpg
    4i1.jpg
    53.3 KB · Besök: 22
  • drink.jpg
    drink.jpg
    68.8 KB · Besök: 35
  • 7st.jpg
    7st.jpg
    45.2 KB · Besök: 25
  • stock_1.jpg
    stock_1.jpg
    77.9 KB · Besök: 22
  • stock25.jpg
    stock25.jpg
    45.9 KB · Besök: 21
  • 3i1.jpg
    3i1.jpg
    86.2 KB · Besök: 22
  • vila.jpg
    vila.jpg
    82.3 KB · Besök: 20
  • 3i1_sistabacke.jpg
    3i1_sistabacke.jpg
    66.4 KB · Besök: 28
  • 3i1_sistabacke_2.jpg
    3i1_sistabacke_2.jpg
    57.1 KB · Besök: 22
  • grasshill.jpg
    grasshill.jpg
    27.8 KB · Besök: 23
  • 2i1.jpg
    2i1.jpg
    89.1 KB · Besök: 18
  • height.jpg
    height.jpg
    55.1 KB · Besök: 19
  • modeljung.jpg
    modeljung.jpg
    97.3 KB · Besök: 21
  • ljung.jpg
    ljung.jpg
    60.4 KB · Besök: 26
  • lera.jpg
    lera.jpg
    53 KB · Besök: 29
  • tillbaka.jpg
    tillbaka.jpg
    47 KB · Besök: 24
  • mat.jpg
    mat.jpg
    42.7 KB · Besök: 20
Eh, är lite ny på det här med inlägg på Happy, men jag har blivit tillsagd att man bör skriva en Ride Report (RR), så här är en sån...

Det blev till slut tio Chixs som mötte upp utanför Botan. Nu vet ju inte jag vad lederna kallas, men vi tog oss in i Änggårdsbergen vid kolonilotterna/Herrgården. Fortsatte på lagom (underbart svenskt ord...) trixiga stigar och passerade bl.a utsiktsplatsen vid Eklanda, uppför vitkryssad backe bredvid blivande frispee-banan och toppen på Heden. Lyckades hålla ihop gruppen (även om det stundtals rådde viss förvirring om stigval osv) och ca2h/12km stigkörning senare var vi alla tio ute ur Ånggården igen. Ja, ni ser ju fotona KrisL lagt ut! Säger nog betydligt mer än den här "rapporten"...

Chix Ride - nåt regelbundet återkommande? Jo, det hoppas jag!

/S

Hej!

Var tyvärr inte med på turen igår men hoppas kunna hänga med nästa gång, såg ut som att Ni hade kul. Själv har bara cyklat MTB sedan i våras, min pojkvän som drog med mig och jag blev biten med en gång. Har dock hunnit med att köra Mörksuggejakten 7 mil, kämpigt men skam den som ger sig.
Ser fram emot att häng på nästa gång. ;-)

/Monica

shit, missade jag en chix tur!! attans, jag måte va mer uppmärksam märker jag, såg riktigt kul ut, får hänga med på nästa.

//Malin

Rolig tur igår tjejjer! Alltid lika kul i Änggårdsbergen då man får lära sej nya stigar varje gång. Hoppas på en repris snart igen.

/E

Ja, riktigt kul igår, och schysst me lite draghjälp så jag kanske kan få ordning på det där med konditionen o formen nån gång... Har just anmält mig ihop med sambon i Femmans multosportrace (korta banan, mix) och tänkte bl.a. utmana KrisL på parsport istället för parmiddag.. Häng på om ni är sugna! Det är ju samma bana i dam/herr/mix, så inte så noga vilka konstellationer det blir. Och de ska vara fest efteråt, kan bli kul om det är ett gäng där man känner!
/Linn

Fina bilder! Hade kanon roligt i tisdags med er! Tackar så mycket för att man fick vara klossen där bak :) Kul att få ta sin första riktiga tur med så grymma mtb:are. Hoppas också på att det kan bli fler turer. Är så grymt motiverad, ska gå nybörjarkursen snart men efter den är klar kommer jag hoppas på fler happy-turer.

/Elinor

Är jättesugen på att hänga med nästa gång. Skulle det gå att köra en lördag eller söndag nästa gång? Är nämligen ensamstående mamma, lite svårt med barnvakt på veckodagar.

// Monica ;-)

Tillbaka
Topp