[Happy easy flow-in-the-darkness ride] 18.00 Änggårdsbergen

Oscar

Aktiv medlem
Tja!
En liten mörkerride i goa Änggårdsbergen är ju inte fel. Vi testar denna gång att ta oss in via Södermalm villaområdet dit sprängstensbacken går upp på Västerberget. Kör sen det sköna flowet nerför för att sedan ta oss upp till fornminnet och jönsa vidare tills batteriet till lampan lägger av. Tempot anpassas till deltagarnas hälsa, skador och humör och alla väntas in!

Vi ses där den blåa pricken är på kartan !! http://www.hitta.se/SearchCombi.asp...pointsHidden=&CombiDetails%3AMapControl%3Az=3

sodermalm.JPG ht=681

Jag tänkte representera gruppen post-förkylda med hardtail och lätt oinvigd pannlampa på denna tur!

Hemkommen å dushad kan man konstatera att det var lerigt men riktigt kul. Min lampa tog slut och Pontus mellanklinga "hajjade" till hehe. Med Henrik var vi tre tappra som trotsade leran och mörkret för en tur på ca 13 km upp å ner...

Vi snurrade runt en stund och stötte på en del andra med pannlanpa uppe i bergen. Å så förståss Happyhunden. En glygrå Weimaraner som hängde på slutspurten nere i villaområdet. Verkade ha rymt men vi adopterade den såklart :D

Tack ni som kom och ses nästa gång!

En liten karta bifogas, snurrigt värre :D

map.JPG ht=539

Senast redigerad av en moderator:
Percylurse skrev:
-------------------------------------------------------
> Kom hem och såg tråden precis. Jag säger, varde
> ljus! Och cyklar imorgon.

Reverend Percy har talat :D

Är hemma efter en lerig cykel tur runt ,runt ,runt Änggårdsbergen. Va en riktig rolig kväll på två hjul i skogen kan man lungt säga. Tack Oscar och Pontus!

Finfin tur, precis så easy som jag behövde. Happyhunden höll ju nästan på att hänga med oss hem, men fick nos på nåt spår innan backen upp till sahlgrenska..

Tillbaka
Topp