[Happy Easy Ride] fred kl 12 BK Delsjömotet

KrisL

Ny medlem
Finns det några som fortfarande har semester?
Annars ta långlunch, flexa eller skolka vettja (kom igen nu Elinor! :-))

Start vid Burger King Delsjömotet, sen blir det en runda med Lackarebäck och golfbanestigar, c a 2 h.

Vore jättekul om några fler kunde hänga på..
/Kris

[Edit: ändrade till vanlig Easy Ride]

Senast redigerad av en moderator:
nenja skrev:
-------------------------------------------------------
> *Borstar peruken*

*fniss* Om du så gärna vill så får du väl hänga med dårå.. Bara du kan lova att min gamla Marzocchi-skit-gaffel fick ett nytt gott hem sen du uppgraderade ;-)

Vågar man haka på en sån här tur eller är det strikt kvinnligt. Jag kan raka av mig skägget och slänga på lite mascara och rouge (stavas det så?) ;-) Har sån cykelabstinens.

Man måste hjälpa folk i nöd! Cykelabstinens är absolut ett sådant fall!

Eftersom det troligen är få chix som är lediga mitt på fredag så kan väl en konvertering av turen vara på sin plats. Men tempot kommer vi chix att styra, siktar på easy.

Med alla de kvinnliga atttribut ni killar är villiga att ta på er så lär det väl bli Happy Transa Ride ;-)

Och fråga inte mig hur rååååååsch stavas...har aldrig ägt någon.

Jag dyker upp, måste ju passa på då det är min sista semesterdag då :-(

> Men tempot kommer vi chix att styra, siktar på easy
>
Inga problem alls.

Är sugen(!) på en runda OCH är i slutfasen på min första betalda semester.
Så jag dyker upp och försöker se lite feminin ut!

BK i delsjömotet... ligger den precis i motet vid "J A Fagerbergs väg"?

Ja, det stämmer julio.
Kommer du på cykel så kör uppför cykelbanan i Kallebäck (den som ligger precis brevid RV40), längst upp tar du vänster under 40, fortsätt uppför backen där (Gustavs Källa t h, 5-6 villor t v) och tag sen första möjliga höger. Man passerar SIK-institutet på hö sida samt drivingrangen på vä - och sen är det kanske 200 m till BK, går inte att missa.

Med bil så är det av Delsjömotet, skyltat mot Helenevik och Ericsson Science Park tror jag, direkt efter avfarten tar man vänster under 40, då kommer man direkt på BK.

KrisL skrev:
>
> Med bil så är det av Delsjömotet, skyltat mot
> Helenevik och Ericsson Science Park tror jag,
> direkt efter avfarten tar man vänster under 40,
> då kommer man direkt på BK.
>
Det stämmer bra det. Och mitt emot BK finns en parkering för långpendlare, vet dock inte om det behövs parkeringskort.

För olydiga pojkar så börjar studierna tydligen tidigt. :(

Jag hoppas jag kommer med på nästa Happy Transa!
Ha en trevlig tur och må solen skina på er!

Tack för trevlig tur alla! Vi blev 5 st, Miche, Einfinity, Julio, Yves och jag. Tur med vädret också, lite regn där ett tag - men avslut i solsken!

Ska försöka fixa RR och bilderna, fast måste åka till Värmland...NU! (gubben står i hallen och blänger på mig *s*), så det får bli efter helgen nångång..

Tack för denna tur KrisL, det blev en del nya stigar för min del. Skall slänga ut GPS-tracks senare (har inte verktygen på denna dator). Och ni alla andra tack för det trevliga sällskapet.

Detta är på väg att bli en sjuk höjdardag! Först grym mtb runda, sedan kallad på intervju till en mycket intressant arbetsplats, osså iväg på fest med mycket intressant... av det täckta könet (letar ny flickvän sedan 2 månader).

Iaf så är jag nöjd med att ha visat att hel stelt också kan, ibland iaf! Nu är det upp till er att överbevisa mig!

Tackar o bockar för dagen!

Fässberg: Euhm, nej. Fegade ur där. Kan ju ha det som målsättning när jag blir säkrare(dvs mer korkad) i min körning!

Miche: Tack! Skall på middagsbjudning hos den potentiella arbetsgivaren. Tyckte förövrigt att din cykel är en cool katt! Hmmm, finns det något ställe som hyr ut hojjar så det är möjligt att testa en mängd olika varianter? Vore t.ex. kul att testa en som din. Eller kanske en med kardanaxel!

Finns tyvärr inga ställen att hyra hoj på i Gbg, enklast är helt enkelt att deltaga i så många happy ride:s som möjligt och prova dom där :)

GPS-tracks vore kalas Miche!
Ska försöka med lite bilder & RR här också:

Genom Lackarebäcks bokskogar -> Staffans störtlopp. Emelie bombade på och det var nog här gaffeln
definitivt gav upp..

Sen uppför (ja, förfärligt eller hur?) genom E bikepark mot baksidan på Ericsson Space -> den
förfärliga Truck Stop (stora, blöta och lättrullade stenar..) men någon vänlig själ har ställt ut en stol iaf..

-> Baksidan sjukhemmet -> transit upp mot golfbanan -> Kolerastigen -> ridvägar vid Gundla Mosse -> Lyckans Café -> liten stigsnurr med brant avslutning där och sen till kolonilotterna -> Finkhålet runt -> Skitrundan (hela 3 bajamajor proportioneligt längs vägen..) där man passerar 3-4 tees till stigar vid Långåsen (underbara småkluriga stigar) -> slutlig utfart vid fikahuset hål 14 (efter att vi först fick leta rätt på Miche och Emelie, som försvann off road *s*) -> Hörnberget X 2 (först ut vid hål 16 och sen vä brant ned innan Rhododendron) -> Gustavs Källa.

Y_SS.jpg ht=469

På g mot Staffans

tripptrapp.jpg ht=443

Bakom Ericsson Space

J_Y.jpg ht=384

Julio och Yves

E.jpg ht=257

Emelie

truckstop.jpg ht=333

Truck stop = bike stop

stol.jpg ht=310

Zzzzzzz...

M.jpg ht=224

Miche

J2.jpg ht=252

Julio kör helstelt

ovan_sh.jpg ht=249

Ovanför sjukhemmet

Y_lyckans.jpg ht=375

Yves vid Lyckans Snurr

E_lyckans.jpg ht=457

Emelie kör nedför med en...

sag.jpg ht=384

..numera ganska paff gaffel

P.S Julio, grym helstel cykling - hoppas du får jobbet oxå! D.S

KrisL: Tack för bilderna och lyckoönskningen! Vore skönt att få rätt ingenjörsjobb här i götet, bla pga att jag hittat till alla goa happyiter.

Att Emelies gaffel pajjade visar ju bara vilken nivå vi körde på! ;)

Nu blir det sömn inför morgondagens runda i skogen =)

Jag håller tummarna..
Antar att du ska på Sisjöturen imorgon? Sugen som tusan (har bara kört Sisjön en gång men det gjorde intryck) men jag har lovat bort mig som surfinstruktör, dumt med många intressen ibland :-)

Såg ut som en trevlig runda!

Fässberg--> Var det inte lite väl elakt att ge Emelie en gammal sunkig ej fungerande gaffel =P

Mvh

-M-

Manji: den sunkade ihop i Åre, hade lite bråttom med mina lagningar på den... men snart så komemr den funka prima igen... Om det var elakt? Kände mest att hade jag kört på gaffelni Åre så hade jag itne suttit här nu. Så ren själv bevarelse drift helt enkelt :)

KrisL: Truck Stop går även under namnet Flumride, varför får du klura ut själv :)

Med tanke på nederbördsmängderna den senaste månaden, så är väl ändå Flume-riden ett mera adekvat namn =).

Ursäkta att jag petimetrar dig Freddan, som tröst får du en påse ögongodis.

Race.jpg ht=573

/Sockergubben

KrisL: Jag slänger ut GPS-trcken senare ikväll (skall hålla på med gps:en och dess program idag).

julio: Det finns ingen återförsäljare av Nicolai i Sverige, Rohloff däremot så finns Veloform i gbg som generalagent för sverigemarknanden. Men om du ber snällt så kan du prova min om det blir tillfälle för det.

hahaha! Så därför fick jag köra med den i Åre istället!

Fässberg skrev:
> Manji: den sunkade ihop i Åre, hade lite bråttom
> med mina lagningar på den... men snart så komemr
> den funka prima igen... Om det var elakt? Kände
> mest att hade jag kört på gaffelni Åre så hade
> jag itne suttit här nu. Så ren själv bevarelse
> drift helt enkelt :)
>
> KrisL: Truck Stop går även under namnet
> Flumride, varför får du klura ut själv :)

einfinity skrev:
> hahaha! Så därför fick jag köra med den i Åre
> istället!
>

Snälla pojkvänner serru...
Eftersom ni har likadan gaffel nu så kan du ju i smyg byta, så får vi se vem som skrattar sist ;-)

Mvh

-M-

miche: Undrar om jag kan vara så snäll!? Det är lite läskigt att testa andras dyra leksaker, tänkte om det blir en repa eller något! Men vi får se, kan kanske baka lite bullar till dig eller dylikt bara för att få känna på växlarna! ;)

KrisL: Hehe, ja du verkar vara väldigt aktiv! Att surfa verkar också kul! Vind?
Japp, körde Sisjön. Blöta rotsystem, spångar, lera och högt tempo var ledorden på den rundan. Absolut kul, men personligen så tyckte jag det bitvis var lite för tekniskt med så mycket blöta rötter. Fast, som alltid, är det bra med utmaningar! ;)

Bra idé! Lova att inte tjalla då?

Manji skrev:
> einfinity skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > hahaha! Så därför fick jag köra med den i
> Åre
> > istället!
> >
>
> Snälla pojkvänner serru...
> Eftersom ni har likadan gaffel nu så kan du ju i
> smyg byta, så får vi se vem som skrattar sist
> ;-)
>
>
> Mvh
>
> -M-

einfinity skrev:
> Bra idé! Lova att inte tjalla då?
>

Tummis! :-)

Jaja ett E mer eller mindre ;)

mmmmm en Push:ad roco, kan det bli bättre?
Visste faktiskt inte att dom gjorde Rocon, sugen man blev...

syftade så klart på mitt missade E i flumEride och inget annat....

dock tilltalade flumride mig ganska mkt, ska nog kalla alla mina turer för flumrides, är ju mest det jag pysslar med i skogen :D

Fässberg skrev:

ska nog
> kalla alla mina turer för flumrides, är ju mest
> det jag pysslar med i skogen :D

Ska det vara så dj-a svårt att låta bli flugsvamparna ?

/Sockergubben

Tillbaka
Topp