[Happy Easy Ride] Göteborg - Franssons, Söndag 13/1 kl. 11

rekrevs

Aktiv medlem
Väderprognosen för söndag ser riktigt lovande ut så jag tänkte passa på å köra en easy ride.
Det blir ~3h cykling på relativt tekninska stigar inkl. fika och dödsbranter :)

I väntan på en tysk lastbil full med bromsskivor och gaffelolja är det tveksamt om Yetin får hänga med i skogen. Kanske Superlighten ska få bli lite smutsig?

Det här börjar bli en dålig vana men jag vilar knät en vecka till. Inte oont än.

Annars kan jag rekommendera Trailmasters tur i Ljungskile. Mycket fina okörda stigar.

jag ska ev. ta ett löppass med en kompis (marginellt mkt bättre än indiebandy, jag vet! )
men blir det inte av och vädret uppför sig så hänger jag på!

om inget oförutsett händer, som att få en buse i näsan på tvären, så hänger jag på!
//jocke//

Tog mig en ensamtur i kväll runt delsjö området. Va faktiskt en del snö och marken börjar frysa på.Men de blöta hålorna va fortfarande blöta... Hala stenar och på vissa ställen så brast den tunna skorpa av markfrost så man sjönk ganska rejält... Med andra ord. TUNGTRAMPAT!! Hoppas cykeln hinner tina upp tills Lördag... Rullande isklump.
//jocke//

Jag och tropfrog var i vättlefjäl och körde idag.Vi båda hade bytt till dubb men de va allt rejält blött på sina håll.Någon enstaka isfläck men mest snö och lera. man klarar sig nog med odubbat tror jag. Men mina dubbisar får sitta på i morgon.
//jocke//

Tack för idag. Fint före.

Bilagor

• happy_iphone_app.png
    happy_iphone_app.png
    298.7 KB · Besök: 36
  • image.jpg
    image.jpg
    75.9 KB · Besök: 31
  • image.jpg
    image.jpg
    101.5 KB · Besök: 51
Senast ändrad:
Var lite intressant å köra utan dubbdäck idag men det gick ju ganska bra iaf. Som det ser ut nu så kör jag ingen tur på onsdag men nån annan kan säkert styra upp det.

Tack för idag, bra kört!

Tack för idag och kanonbra val av stigar rekrevs!! Bra guidat. Börjar bli riktigt bra där ute nu med frysta stigar och bra grepp!! Nån blöthåla finns allt kvar och jävlas! Bra kört alla. De dyker säkerligen upp en tråd om körning på onsdag, annars kommer jag med säkerhet köra lite.
// Jocke//

Tillbaka
Topp