[Happy Easy Ride] Göteborg, Torrekullaleden Söndag 1:e Maj 11:30

• Trådstartare Trådstartare Gtx
  • Start datum Start datum

Gtx

Ny medlem
Vi träffas vid parkeringen på baksidan av sisjön dvs ovanför bilhälls vid scoutgården. Blir en tur runt Torrekullaleden i lagom tempo med några stop.

Senast redigerad av en moderator:
Attans! Jag kan inte så tidigt. Tänkte ta den turen kl 14 istället. Är det för sent för er andra?

Wilier: Jag kör nog inte det hållet. Jag rullar ner från berget till mariaplan och genom slotsskogen till botaniska.

/Alfsomfan

Wilier och andra: Jag är yr. Wilier: Ska vi ses nånstans vid/runt mariaplan/slottskogen?

/Alfsomfan

Mariaplan har ingen bensinmack så vi får ta den där macken på dag hammarsköldsleden vid bron över till änggårdsbergen å vägen in mot botaniska, är du med? 11:05 blir nog bra där vid...

Jag kommer nog!
Är inte riktigt säker på att jag hittar.
Jacob: Kan du lägga ut en vägbeskrining?
/Peter

Skippar denna tur, får ägna mig åt förenings och hushållsarbete.

- Arbetarslav, i din grav får du vila

Senast redigerad av en moderator:
Tjingeling,
Kanske dags att krypa fram från stenen jag gömt mig under hela vintern....känner mig lite stel efter det, så en easy ride låter lockande. Hittar till sisjön men vet inte vilken parkering du menar, känner bara till den östra, finns det en norr om sisjön också då??

Nån som vill ta följe från...linnéplatsen ungefär...regnar det så ställer jag nog in, verkar kunna komma någon droppe på förmiddagen.
//christer

Jag har tyvärr dragit på mig en förkylning så det blir tyvärr ingen tur imorn. Får se om vi kan fixa något nästa vecka någon gång.

Nån som är sugen på att köra även om trådstartaren inte Jacob kan köra? Samma mötesplats eller kanske östra parkeringen istället?

/Alfsomfan

Ida va de ba tottalt grumt undebaat!

Perfekt väder , perfekta stigar o perfekt klang i Ravens kolfiberlåda.
Körde från Kikås-tippen ut på Bohusleden, ner till smén på Kålleredsvägen, cykelbanan till Balltorp, Blixås o Torrekullaleden i vänstervarv med ett bonusvarv på gula spåret.
Underbar kramp i båda benen i sista backen hem till Enerbacken.

Mötte bara ett par killar o en tjej på MTB strax efter Oxsjön.
Var fanns alla andra denna härliga dag?
Alla var väl inte o demonstrerade eller hoppade runt på jordhögar med sina Musse Pigg-hojar?

Jag körde en kvällstur. Fick för mig att jag skulle prova några omarkerade "rådjurs"stigar. Problemet med de flesta är att de prötsligt slutar efter några kilometer. Kul att prova ändå :-)
/Peter

Tillbaka
Topp