Happy Easy Ride torsdag 18.00 Franssons

Jossan83

Ny medlem
Någon som är sugen på att cykla på torsdag? Tempo så att även jag som inte cyklat på ett tag orkar och hinner med? Samling 18.00 vid Franssons, hoppas på uppehåll och inte allt för mkt lera.

Hur ser rundan ut? Hakar på om rundan verkar rolig annars tränar jag annat istället, kör fortfarande med min FR/DH-rigg tills vidare.

Percylurse skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag, flog och cactus kommer oxå.

jaha, ehhh... ok då kommer vi väl då.

Jag vill Cykla!! Men...

Jag har varit förskyld i ett år nu tror jag. Vad skall man göra åt det?

Läkarbesök innan sommaren resulterade i: "Du är inte den enda som är sjuk så länge."

Efter att snabbsänkan visat sig vara normal och att hals/öron/feber var ok. :/

Borde inte Thompas revben ha läkt nu också efter förra veckans krasch så vi kan ha sönder honom lite igen?

cactuz skrev:
> Borde inte Thompas revben ha läkt nu också efter
> förra veckans krasch så vi kan ha sönder honom
> lite igen?

jo, va f-an, nu är det dags att ge sig ut igen, funkade att springa en sväng igår. Full fart utför är det som gäller.

Verkar som om jag får ihop mitt vänsterprassel Nica Helius FR innan torsdag och det var ett tag sedan jag rastade henne :-)

Passa på och njut av raggarkungen Eddie Meduza
ingen Thrash Metal Rock 'N' Roll precis.

Senast redigerad av en moderator:
Percylurse skrev:
> Bra! Mange , let's go yeah!
>
> Anderss ska med och Chicksix om han inte e till
> sjöss!

Jag orkar inte...

//Anders

Miche skrev:
> Hur ser rundan ut? Jag har inte bestämt mig ännu
> dock.

Då bestämmer jag åt dig. Rundan är grum! Det skall vara snabbt och torrt hela dagen imorgon. Lyckas jag plocka bort nackspärren från nacken, så kommer jag. Längesedan det var såhär torrt!!

Fick på en ny styrstam och ett nytt styre på UFO:n så nu lockar en ride lite mer en lite ärlig närkamp.

AndersS: Haka på!

halmstadpatrik: Jag kan komma upp till ditt kontor imorgon och fixa din nackspärr lite fort ;-) Haka på!

Men hej, de här turerna som utgår från Franssons, vart går de? Hur länge håller ni på tror ni? Brukar det gå att haka på längs vägen om man som jag inte slutar jobba i tid? Vad är det för typ av cykling?? Mkt uppför/nerför/lagom mittemellan? Tempo? Högt/lågt/lagom mittemellan? Har flyttat till stan rätt nyligen och rört på mig och XC:n alltför lite sen juni... Sugen på att dra igång igen och vore ju kul att haka på ett gäng som har koll :)

/Sara

När Percy är med så blir det massa snack så tempot blir inte så högt (som tur väl är) ;-) Haka på, en del är riktigt duktiga en del är lite nyare, alla väntar på alla och det är fullt prestigelöst. Skulle vilja påstå att dessa turer är dom helt klart bästa för alla där tävlingsinstinkt lyser med sin frånvaro.

Området är Delsjönområdet och området är så tekniskt som det brukar vara i gbg med lika mycket uppför som nerför, jag brukar putta upp min tunga hojj. Är det något parti som är för svårt, ja då går man bara förbi det.

Den bästa beskrivningen på typen av cykling är All Mountain (AM) Normalt brukar vi snurra runt i ca 2 timmar (nu är det mörkret som begränsar).

Om man skall haka på någonstans under vägen så är kanske Härlandatjärn bäst då de flesta turer går förbi här. Om du skall med och tror att du blir något sen så meddela det i tråden så är jag rätt säker på att de väntar på dig.

Har du tid så haka på och välkommen till Gbg!

Enligt smhi ska det regna vid 18 tiden så får se om jag dyker upp. Körde en tur med ösregn i måndags runt delsjön. Men troligtvis så dyker jag upp ändå. Regn kan ju vara ganska friskt ;)

PontusL skrev:
> Kommer jag, dr. Percy?

hmm... du jag får återkomma med det senare under dan. Senast lunch. /Rev Precy MD

POntus, du e vad man inom latin skulle kalla " a dorkus malorkus"

J77 skrev:
> Enligt smhi ska det regna vid 18 tiden så får se
> om jag dyker upp. Körde en tur med ösregn i
> måndags runt delsjön. Men troligtvis så dyker
> jag upp ändå. Regn kan ju vara ganska friskt ;)

Jo, men SMHI har inte varit allt för duktiga att spå någonting på länge, så det är bara att hoppas att solen tittar fram, lätt bris, runt 20-22 grader samt att granarna byts ut mot palmer! ;-)

Än så länge ser vädret riktigt skapligt ut, ser t.o.m. lite blå himmel! :-D

Jag tänkte bara säga att kommer men jag kommer åka pulka bakom Nemesis Per som skall dra mig fram alltmedans han tjatar om spångest, tvångla och annat kärleksrelaterat. Mycket behagligare än att behöva trampa själv. Min hoj står i ett jätte vitrinskåp och blänker och får inte bli smutsig!

Oscar: Din hoj skulle ju kommit förra torsdagen, eller har det blivit framskjutet till en annan torsdag inom onämnbar framtid?

dimoose skrev: "Jo, men SMHI har inte varit allt för duktiga att spå någonting på länge, så det är bara att hoppas att solen tittar fram, lätt bris, runt 20-22 grader samt att granarna byts ut mot palmer! ;-)"

Om regn byts ut mot sol, om happy byts ut mot brasilanska beachvolleyboll damlandslaget, om Oscar bytes ut mot Michelle kwan, om PontusL dumpade fjollride gänget och återvände till HCXC, om min buttshafeings bytes ut mot incredilble buttloins of steel, om inte klamydiabrevhögen i min hall växte sig större än reklamhögen så skulle jag vara förbannat nöjd med en happy ride just!! Life is my nemesis.

Jag vill också ha ett vitrinskåp till cykeln, vad är det för märke på det, Oscar?
Jag kommer nog inte, har inte riktigt bestämmt mig om jag ska cykla eller såga av cykeln på mitten. Ni behöver inte vara oroliga om jag inte kommer.

cjmax skrev:
> Så när får vi se bild på cykel i vitrinskåp i
> sunkig soffa...
>
> /CJ

Hmmm, först soffa, sedan ett attans vitrinskåp i soffan och sedan cykeln i vitrinskåpet!?

Kinky ;-)

Tillbaka
Topp