Happy Easy ride Uppsala 8/6

Lonewolf

Ny medlem
Någon som har lust att hänga på en lätt runda imorgon kväll kl 18.30 vid Svandammen, mera distans/kondis än tekniskt så alla kan hänga med, blandade underlag och måttligt tempo.

Tänkte att detta kan vara en lättare variant av Pers onsdagscykling för oss som inte hänger med i deras tempo och tekniska svårighetsgrad.

Förslag är att åka mot södra delarna via Vårdsätravägen och passera Flottsund och den fina åkanten tillbaka till city, men det är fritt fram för ruttförslag!

Bosse

Jag skulle gärna hänga med om det inte var så att jag fått en superförkylning med halsont helt plötsligt, men kanske en annan gång...

-Olof

Bra initiativ Bosse!
Ska det bara köras i Lunsen på de Löwdinska onsdagscyklingarna så vill jag nog hellre köra i den alternativa gruppen. Det finns många bra ställen i närheten av stan som inte är supertekniska men dock snabba och konditionskrävande. Jag hänger gärna på, men i dag är det föräldramöte på dagis och jag kan inte komma ifrån.
Nästa vecka ser bättre ut.

OlofS, Jacke:

Det blir säkert något liknande nästa vecka med så ni är välkomna då, självklart är alla andra också välkomna hur vi kör då får vi bestämma den dagen men onsdag är nog en bra dag tycker jag iaf.

Ses om en dryg timme ni som kommer ;-)

Bosse

Aaah! Vaknade tokförkyld i morse... Antar att gårdagens tur sabbade den sista spillran av mitt immunförsvar...

Bra initiativ, jag hakar på nästa gång!

Tackar för en lugn och skön tur! Perfekt för de allra första kilometerna på nya cykeln...

Lite småjusteringar skall göras och till helgen blir det nog lite mer stök;-)

Jag följer gärna med nån mer gång!

/Leif

Tack själv Leif och Sam det var en skön tur i bra väder 23 km fick vi ihop och tempot var lagom 17,5 i snitt så jag ser fram emot nästa runda.

Siktar på nästa onsdag med och hoppas några hänger på, men det ser ju hoppfullt i inläggen ovan så krya på er och boka inga möten så blir vi ett gäng ;-)

Skicka gärna ett PM om ni vill hänga med, mötesplats är Pumphuset vid Svandammen och 18.30 var ganska lagom men det är inte spikat om några inte kan förrän senare så det är ljust länge nu!

Var vi kör då kan vi bestämma närmare samt även kolla vädret så är det någon som har en direktlinje till vädergudarna så beställ fint väder!!

Kan lova att Leifs nya hoj var fin, trots att storleken på den lät grym på pappret så såg den ut att vara precis rätt för förarens mått vilket ju är det viktiga!

Här snackar vi ytterligheter Leifs är 20" och min är 13,5", men båda hade vi samma problem storleken vi behövde fanns inte i lager utan måste specialbeställas ;-)

Ikväll blev det Marin 2 vs Trek 1, undrar hur det blir nästa gång ;-)

Vi mötte ett helt gäng på Vårdsätravägen strax efter kl 19 som körde i klunga, några Happyister möjligen??

Bosse

det var två värsting-marinare runt mig i 23 km. man kunde inte låta bli att stirra på deras gråa ögonstenar.
min trek kände sig dock inte ensam, utan stolt över att få eskorteras av så fina cyklar.

nästa vecka hoppas jag få se minst en cannondale, en giant, två avanti, kanske en sintesi och fyra stycka scott... (sifforna är påhittade)

Lonewolf skrev:
-------------------------------------------------------

>
> Vi mötte ett helt gäng på Vårdsätravägen strax
> efter kl 19 som körde i klunga, några Happyister
> möjligen??
>
>
> Bosse
>
> "Proud sponsor of Jomper 2005"
>
> Kör så det ryker.

körde några landsväg? var ute med klubben o tiden stämmer rätt bra på när vi åkte på valsätravägen.

HeHe.. Sam du är då för snäll ;-)

Kan ju berätta att Treken hade den klart kkonditionstarkaste motorn i gänget, så den är jag allt lite avis på men det kommer nog ;-)

Glöm nu inte vad vi sa om söndagen Sam!! Väntar på en rapport när det är avklarat.

Bosse

Tillbaka
Topp