[Happy] Ett litet förslag

jesaro

Ny medlem
Ibland när man sitter och kollar på cykelprylar på någon tillverkares hemsida så vill man ju spana in vad sakerna kan tänkas kosta i butik. Däremot kan det ibland vara knepigt att hitta vem som säljer vad och man får spendera massor av tid på att leta igenom alla sidor i hela Tyskland och halva Storbritannien innan man finner vad man söker. Skulle det därför inte vara trevligt med en lista över tillverkare och vilka butiker som säljer grejerna?

Det vore helt klart användbart.

Det har ju snackats lite en en wiki för happy. En sådan lista skulle plats bra där.

För två miljoner dollar kan jag bli ansvarig för detta. En lista på vem som säljer vad... Det är bara lite bökigt att underhålla en dyklik lista då sortimentet hos olika näthandelsföretag ändras ständigt.
Duger ej länken nedan ?:

http://happymtb.org/forum/lankar/

Senast redigerad av en moderator:
Sernevi skrev:
-------------------------------------------------------
> undra hur många som öppnar tråden endast för
> att de tror att det är forumuppdelningsdiskussion
> på gång igen ;)

Hehe precis vad jag gjorde ;)

Skogling skrev:
> För två miljoner dollar kan jag bli ansvarig
> för detta. En lista på vem som säljer vad...
> Det är bara lite bökigt att underhålla en
> dyklik lista då sortimentet hos olika
> näthandelsföretag ändras ständigt.
> Duger ej länken nedan ?:
>
> http://happymtb.org/forum/lankar/

Min tanke var inte att en person skulle vara ansvarig för det, utan som s föreslår, att det skulle vara någon form av wiki. Man behöver ju inte heller hålla en lista över enskilda komponenter, vem som säljer ett visst märke räcker ju.

odbro skrev:
> Räcker inte det med att googla? jag tycker alltid
> man hittar försäljare och pris på det sättet.

Mitt förslag med. Efter några kollar på olika webshoppar så lär man sig vilka som har vad. i stort sett.

Ett förslag som ditt skulle ju bli hur stort som helst då det finns enormt många delar med olika storlekar.

Sernevi skrev:
> undra hur många som öppnar tråden endast för
> att de tror att det är forumuppdelningsdiskussion
> på gång igen ;)

Ja fast nu har man ju precis ordnat det....kategorisering och riktigt sofistikerad sådan, har ni inte märkt det!?!
Den fungerar på det viset att varje tråds rubrik blir en egen kategori automagiskt, och därefter samlas alla inlägg i tråden under samma kategori. Så när man klickar på forum får man upp alla kategorier i en lång lista liksom....Coolt va? ;)

/JPL

Tillbaka
Topp