[Happy Extreme Ride] - Göteborg, Söndagen den 1:e Maj 2011 - Nu med massor av bilder! :-)

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum
[Happy Extreme Ride] - Göteborg, Söndagen den 1:e Maj 2011 - Nu med massor av bilder! :-)
Kom hem för ca 30min sen, en dusch senare sitter jag och äter spagetti och köttfärssås nu, känns som jag skulle vilja sova 1 dygn sen...
Tack för en grym dag alla som deltog, och speciellt tack till Leo för arret och för utlånadet av vindjackan, jag hade troligen dött på vägen hem om jag inte fått låna nåt att ha på överkroppen...

Tror vi var 18st kvar vid sisjön i år igen :)

Bara att hålla med föregående, vilken dag.
Nästan perfekt väder sånär som på en skvätt regn under fikapausen hos Niclas.

Måste också tacka alla som gjorde turen till ett rent nöje, även om transporten hem var lite kämpig då Leo höll uppe tempot....

Körde med övriga gänget ner till Shell/Sandsjöbacka. Där kände jag mig ganska kraftlös och insåg att jag skulle inte kunna fortsätta i samma tempo. Tog samma väg tillbaka upp som vi kom och sedan de avsedda stigarna norrut. Fuskade bara lite vid Tråkärr där jag tog grusväg istället för Sandsjöbackaleden. Insåg att jag hellre kör stigar hem i mitt eget tempo för att se ifall jag klarar av sträckan istället för att cykla asfalt i motvind.

Ett stort tack till alla inblandade idag! Leo för guidning, Niklas med familj för fika och övriga deltagare som höll humöret uppe!

Tack alla för en fantastisk dag :)
Suverän cykling och mycket trevligt sällskap!
Det var en skön upplevelse att köra så här länge...
Tack för bullarna, saften och kaffet.
Efter ett skönt värmande bad är det spagetti och köttfärssås nu, och en Ginger Ale.
Tack för grym guidning...
Stefan

Det blev ju en helt fantastisk dag ute i skogen, från morgon till kväll! Tack till alla som kom och cyklade, för det är ni som gör det hela till vad det är. Tack till Niklas + familj för bullar, kaffe och saft i Kållered!

Antalet deltagare som orkar igenom hela rundan ökar för varje år, vi var rekordmånga på gruppbilden vid högsta punkten på röda slingan sista halvtimman innan vi kom ut vid Oxsjön. Bilder, ja det kommer, lägger upp allt imorgon. Tog 111st. :-)

/Leo

ps. Totalt blev det 102km på 12h40min, inkl pauserna. Vi startade 09.10 och var tillbaka 21.50 vid Franssons.

Hemma i Halmstad igen, och kan bara i stämma att en roligare dag på en cykel får man leta efter. Ahhh

Magnus , Halmstad Mtb

Ibland under turens senare delar frågar jag mig själv varför jag gör det här?! Men med lite distans är det väldigt roligt att ha genomfört. Jag var inte stark på slutet men på något sätt går det hitta lite krafter för att klara ett svårt motlut och så är man lite närmare målet!

Första och främst tack till Leo som drar ihop till denna fantastiska tur! Du lyckas knyta ihop många av de roligaste områderna och stigarna som vi har att cykla på i Göteborg.

Nästa stora tack förtjänar Niklas med familj som tar emot 30 skitiga cyklister i sin trädgård och dessutom bjuder på fika, oslagbart!

Tack också till Marcus för assistansen vid min punktering strax efter stoppet vid Shell i Sandsjöbacka. Humöret var inte på topp just då så din hjälp var behövlig, gick nog mer än dubbelt så fort som om jag stått och svurit på egen hand.

Därtill självklart ett stort tack till alla er andra som utsätter er för denna totala urladdning. Imponerande att vi blir så många på denna tur.

/Sebastian

Instämmer med alla ovan, en hur trevlig liten tur som helst : )
Gick ut med inställningen att jag skulle köra och känna, skulle kroppen kännas alltför öm i nacke etc. så skulle jag hoppa av någonstans. Men det kändes OK, gick bara till en viss nivå, sen blev det inte så mycket värre så det var bara att mosa på hela varvet runt då. Lite stel i nacke odag - men vem fasen är inte det? Jag kan nog ta detta som ett kvitto på att jag har läkt ihop nu : )

Fantastiska stigar med mycket bröt och stök, torrt och fint, otroligt vacker vår-natur som gjorde att man glömde koman ibland, och framförallt trevligt sällskap. Alla peppade varandra när det kändes segt.

Det var ett rejält viljeprov mot slutet, när ork och koncentration kom och gick i vågor.
Men hela tiden intalade jag mig att "det är frivilligt och jag gör det för att det är kul, sluta gnäll och njut istället" så då gick benen runt lite till.

Överlevde dessutom Larssons Brant - även om jag sen stog på skallen över styret rejält lite senare.

Och tack för bullar och kaffe Nicklas!

Edit: Kollade pulsklockan nu - förbrukade ungefär lika många kalorier som under en Vätternrunda. ska nog kosta på mig en rejäl utelunch modell Svullo idag...

Senast redigerad av en moderator:
Hej!

Får tacka så mycket för en fin tur. Att köra ner till Kållered var extremt nog för mig, i särklass den längsta skogstur jag kört hittills. :-)

Grattis till alla som tog sig runt hela vägen, vilken prestation!

/Jonas

Som vanligt sjukt imponerad av alla som kör hela turen. Ni har min eviga respekt.

Själv så kunde nog benen lite mer men huvudet sa nej när jag satt där hemma i trädgården. Så det fick räcka till Kållered även i år.

Tack Leo för turen, som alltid gick allting väldigt bra! Och tack till alla som käkade bullar med sån frenesi, trodde aldrig att nästan varenda bulle skulle gå åt :-)

/niklas

vilken härlig tur det blev igår. När jag vaknade i morse kändes det som jag hade inte hade sovit nått. Det var hur kul som helst igår och roligare stigar är nog svårt att hitta. tack Leo för den grymma guidningen. Niklas + familj tack för bullarna. Cykln mår allt anat en bra :-) men den höll! det trodde jag aldrig att den skulle. sjukt bra kört av alla igår :-). Och jag har ätit kebab idag!

tack alla för en sjukt rolig runda! ett extra tack till Niklas + familj för den goa fikan.

Grymt bra jobbat hela gänget. Det var en cykeltur som hamnar högt upp i cykel CV:et. Idag mår kroppen som den förtjänar, men imorgon ska den nog vara redo för mer äventyr (frågan är bara om cykeln klarar det). Jag tycker vi lägger in en fikatur hos Niklas med familj på varje Happytur framöver, det var överlägset:-), stort TACK.

Tack alla för en mycket bra dag.

/Jonatan

Snart kommer fler bilder, men här är till att börja med gruppbilden från starten och kartan, samt banprofilen för hela rundan:

/Leo

IMG_1943.jpg ht=334

Årets Happy Extreme Ride lockade 35st till starten!

karta_her2011.jpg ht=614

102km blev det i år, längst hittills tror jag.

banprofil_her2011.jpg ht=204

Och så 1802m klättring på den sträckan.

Helt perfekt, det blir inte bätttre än så här, bra väder, trevliga cyklister, gott om fikastopp, torra fina Göteborgska tekniska stigar i närmare tretton timmar. Stort tack till alla som va med och bidrog specielt till Leo för snyggt arr och guidning samt Niklas + familj för den suveräna fikan.

Hälsar Gammalsmurfen (han som var stort sett helt blå hela resan)

Fina bilder.
Blir det någon mer ExtremeRide i år Leo? Vissa år har det ju blivit två;-)
(Jag behöver ju lite framförhållning...)
/Peter

Du får photoshoppa in mig på sista bilden... Jag var nästan ända framme men lämnade in bara 400 meter innan typ (bilen stod parkerad där...)
: )

Jag klara det!
Kul tur jag kommer nästa år igen! Jag tappade bort er i Mölndal och försökte jaga ikapp men det var ju lönlöst. Efter 13 h är det svårt att öka ytterligare. Var framme vid Franssons 22:02!

Sådär, då har jag fixat till bilderna jag tog. Här kommer ett smakprov på de ca 60 bilder jag tog
110501-090620-1.jpg

110501-094121-1.jpg

110501-094153-1.jpg

110501-100446-1.jpg

110501-105541-1.jpg

110501-105555-1.jpg

110501-144458-1.jpg

110501-144514-1.jpg

110501-144756-1.jpg

110501-151341-1.jpg

110501-151524-1.jpg

110501-173657-1.jpg

110501-191154-1.jpg

110501-191201-1.jpg

Marx, jag och Fredrik mötte dig när vi körde ifrån Fransons, så vi såg att du klarade det :)
Stefan

PeterA skrev:
-------------------------------------------------------
> Fina bilder.
> Blir det någon mer ExtremeRide i år Leo? Vissa
> år har det ju blivit två;-)
> (Jag behöver ju lite framförhållning...)
> /Peter

Det kan bli en till, efter semestern. :-) Återkommer med datum lite senare, men en månad i förväg kanske kan funka? Då kan det bli Franssons-Jonsered-Vättlefjäll-Franssons.

/Leo

Vill tacka alla för trevligt sällskap men särskilt Leo för guidning och initiativ, protocol7 för goda fikat och ni som var pigga nog att ta fram kameran.
Per

Leo skrev:
-------------------------------------------------------
> Det kan bli en till, efter semestern. :-)
> Återkommer med datum lite senare, men en månad i
> förväg kanske kan funka? Då kan det bli
> Franssons-Jonsered-Vättlefjäll-Franssons.
>
> /Leo

Perfa! Genom mina hemtrakter t.o.m. Då kanske man kan bjuda på ett fikastopp hemma hos mej i Björsared : )
Men det beror ju på vilket datum det blir och om man är hemma. Vore ju kalaskul i så fall.

Kul med alla bilder, kommer hjälpa till längre fram att minnas denna grymma dag. Vi får tacka poolis, Leo och hanson att ni tar er tid att dokumentera!

/Sebastian

Och det blev väl lite filmat också, denna långa soliga dag? :-)

/Leo

Tillbaka
Topp