[Happy Extreme Ride] - Göteborg, Söndagen den 1:e Maj 2011 - Nu med massor av bilder! :-)

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum
[Happy Extreme Ride] - Göteborg, Söndagen den 1:e Maj 2011 - Nu med massor av bilder! :-)
Leo skrev:
-------------------------------------------------------
> 2. Bullfest hos protocol7 i Kållered, som vi
> kommer till efter ca 5-6 timmars cykling - ca
> 14.30-15.30 tiden.

Tight schema med tanke på att ni dök upp vid 16:30 förra året :-)

http://www.flickr.com/photos/protocol7/4567632893/meta/in/photostream

Bullingredienser inköpta så nu blir det baka av!

/niklas

protocol7 skrev:
> Leo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > 2. Bullfest hos protocol7 i Kållered, som vi
> > kommer till efter ca 5-6 timmars cykling - ca
> > 14.30-15.30 tiden.
>
> Tight schema med tanke på att ni dök upp vid
> 16:30 förra året :-)
>
> http://www.flickr.com/photos/protocol7/4567632893/
> meta/in/photostream
>
> Bullingredienser inköpta så nu blir det baka
> av!
>
> /niklas

Tack, bra att du hade koll på tiden. Då tror jag vi är där ungefär samma tid i år om inget oförutsett händer. :-)

/Leo

hm...det verkar som om det är Larssons brant som tog en lunga och 2 revben... tycker att jag känner igen sista droppet..
stefan

Det är alltid någon som överskattar sin förmåga och vurpar rejält där;-)

Larssons Brant...vilka minnen. Mjaaa, har ju satt den fint förut men det var 3 eller 4 år sen sist. Nu har man ju lärt sig att kroppen efter 35 gradvis övergår till socker och gips. Får se vilken Death Wish Mode man är inne i då man kommer dit. Kanske ska inhandla lite Voltaren-gel också : )

Larssons brant och Martins spång, där har vi två klassiker där det kan hända grejer... :-) Första förband och lite värktabletter är inte dumt att packa ner inför söndagens tur.

/Leo

Jag har inte bestämt om jag skall vara med. Har inte cyklat så mycket i år och så stukade jag handen förra helgen. Nu har jag i alla fall köpt några Power Gel ifall handen skulle kännas bättre på söndag.

Robert skrev:
> Jag har inte bestämt om jag skall vara med. Har
> inte cyklat så mycket i år och så stukade jag
> handen förra helgen. Nu har jag i alla fall köpt
> några Power Gel ifall handen skulle kännas
> bättre på söndag.

Klart du skall med!

Kommer antagligen bli tvungen att kasta in handduken då jag ska infinna mig på mitt nya jobb i Falun på måndag kl 10,00. Vet hur kroppen kändes efter tretton timmar förra året och sätta sig i en bil och sedan åka till Falun för att göra sin första dag på ett nytt jobb blir nog tyvärr för tufft även för mig :P.

Hade verkligen sett fram emot denna ride för den är verkligen helt jävla underbar.

Hoppas än på mirakel men uteblir detta så får ni ha en helt underbar förste maj så syns vi vid fransson vid tillfälle.

//Martinsson

Ser fram emot söndagens äventyr :)
Det blir debut på extremeriden för mig, är det något man skall tänka på att ha med eller så?
Stefan

HellDriver skrev:
> Det blir debut på extremeriden för mig, är det
> något man skall tänka på att ha med eller så?

Cykel.

Robert skrev:
> Jag har inte bestämt om jag skall vara med. Har
> inte cyklat så mycket i år och så stukade jag
> handen förra helgen. Nu har jag i alla fall köpt
> några Power Gel ifall handen skulle kännas
> bättre på söndag.

Jag håller på dig, kämpa dig ut.

Bra med laddning med grillad ryggbiff med kappa samt Nögnes Red och Black horizon ikväll.

Humöret är på topp och tanken på mtbcykling börjar anta galaktiska proportioner ;D

Det är nära nu!

Jag laddar med DH i Huskvarna i morgon, återstår att se om det är så genomtänkt.

Vi ses vid Franssons på söndag kl. 9.

/Sebastian

Passade på och kollade igenom förra årets GPS spår, så här kommer lite mer exakta hålltider för när vi troligtvis kommer till de olika platserna under rundan:

Etapp 1: Franssons - BK Delsjömotet. Matstopp. Distans 37km. Tidsåtgång ca 4h15min. Framme vid BK ca 13.20. Vi åker vidare ca 14.00.

Etapp 2: BK Delsjömotet - Kållered. Fikastopp. Distans 12km. Tidsåtgång ca 2h. Framme vid protocol7 ca 16.05. Vi åker vidare ca 25 minuter senare, ca 16.30.

Etapp 3: Kållered - Shell Sandsjöbacka. Vattenstopp om det behövs. Förra året stannade vi inte på Shell. Distans 17,5km. Tidsåtgång ca 2h.

Etapp 4: Shell Sandsjöbacka - Sisjön. Distans 20-30km(beror på vilken väg vi tar och vad klockan är). Tidsåtgång ca 2.5-3.5h.

Etapp 5: Sisjön - Franssons, transport. Distans 12km. Tidsåtgång ca 30 minuter.

Framme vid Franssons ca 21.30-22.30.

Ovan tider är ungefärliga och kan diffa en del imorgon. Vi ses på söndag!

/Leo

ps. tag med fram och baklampa till cykeln, kan bli mörkt på hemvägen från Sisjön till Franssons.

Så himla sugen på schysst mtb imorgon!!

Dock är jag osäker på hur kroppen ska greja detta, har fortfarande ont i bröstmuskel/bröstkorg (revben eller vad det är) och axeln efter förra tisdagens lilla lätta marksyning.
Sen körde jag en solotur lvg i torsdags kväll, blev 7,5 mil med ett snitt på ganska precis 30 km/h - men nacken kändes inte rolig sen, rejält stel och värk igår. Så jag matar på tills det blir för illa för den gamla usla socker-kroppen. Förhoppningsvis kan jag hänga på hyfsat länge i alla fall.
Siktar mentalt på hela rundan dock : )
Sen att det gnälls hemma om att jag ska vara borta hela dagen för att cykla (= leka i en ej cykelfrälst hjärna) är en annan fight.

Ses!

Senast redigerad av en moderator:
Smart eller inte men imorrn blir första gången för mig och en polare med Happy. Verkar vara en lämplig förstatur...

Ses vid Franssons!

Onm det är första gången kaske det är smartare att hänga på easyriden i Sisjön?

Om ni är starka cyklister borde det inte vara några problem :)

Nu är det snart dags! Kolhydratladdar med ljus sommarlager just nu :)

Ah! Jag kände lite på handen idag och det gör för ont för en Ride.
Jag önskar er en trevlig tur.

75 kanelbullar och 40 chokladbollar bakade. Nu ska jag bara ladda lite med grillfest :-)

/niklas

Läängtar :)

Energikakor - Check
Mackor - Check
Gel - Check
Jordnötter - Check
Russin, Check
Gott o blandat - Check
Sportdryck - Check
Banan - Check

HELLBENT!!!

Ses i morgon

Stefan

Jag prövar i år med. Hoppas orka längre än förra året. Om protocol bjuder på 75 bullar borde energin räcka även de sista timmarna.

/Tobias

Jag bangar i år.
Vurpade med fixien tidigare idag och lyckades fucka upp knät på nåt sätt. Kan knappt böja benet nu.

Lycka till, men ta de försiktigt där ute! Det är farligt att cykla uppenbarligen.

/Hannes

Det börjar illa för mig. Jag får trampa två mil till starten och får 9m/s i motvind:-(
Bara att bita ihop...
/Peter

protocol7 skrev:
> 75 kanelbullar och 40 chokladbollar bakade. Nu ska
> jag bara ladda lite med grillfest :-)
>
> /niklas

Ojojoj, det blir ju strålande! Det blir bra fart till Kållered imorgon, sen ännu bättre fart efter pausen. :-)

/Leo

Lite småkyligt just nu med 5 grader utanför fönstret. Men solen värmer redan så vi kommer få en grymt fin dag i skogen! Blir nog kring 15 grader i eftermiddag.

/Sebastian

Knappt en timma till go och laddad o klar.
Vilken supergo dag det ska bli lagom temp o sol o lite vind som fläktar.
Mitt mål för dagens extremtur är att ta mig till Kållered.

//Gerry

Ses om en stund! Blir en solig och fin dag i skogen. :-)

/Leo

Nu e de paus!
IMAG0327.jpg ht=434

0range skrev:
> Fint väder och ont i halsen..... argh :@

Äh, erkänn du var bakis! :-D

/CJ

Tack för idag. Myecket trevligt arrangament så länge jag var med. Joppade av strax efter Larssons Brant och körde kraftledningen och sedan vidare förbi Tulebosjön till Lindome.
87km på dryga 7 timmar var precis lagom för mig (Tiden p BK borträknad). Kom hem något tidigare än utlovat vilket upplevdes som positivt här hemma. Trött? Nix, men lite krampkänning i benen.
/Peter

Extremt gött väder, Extremt många deltagare,Extremt snabbt första pass till BK.
Årets höjdare avklarad med belåtenhet,det gick över förväntan förutom en nära väggen upplevelse strax innan BK.
Jag hoppade som planerat av i Kållered.
Tack alla för idag och tack för fikat i Kållered.

//Gerry

Ja, extremt kul. Är imponerad av alla som kör hela sträckan. Är dock nöjd med att ha vart med till Kållered. Tack Protocol7 för fikat. Passade grymt med fika, bulle och chokladboll. Fick sällskap hemåt till mölndal, där tog jag en solotur rakt genom änggårdsbergen. Blev nästan 6 timmars rulltid.

Fina stigar i fint väder. Tack för en go tur. Riktar speciellt tack till Leo för arr, Niklas för fika, och Gerry för skjuts en bra bit hemåt.

/ J

Lika kul som förra året och underbart väder.
Tackar för guidning, gott sällskap och inte minst fikat.
Sist men inte minst tack Poolis för motivation och draghjälp på den dödligt tråkiga transporten hem.

Ett sista tips kolla efter fästingar. Jag hittade en under turen.

/Tobias

Förnedring av mitt personliga mål, allt gick bra i ca 9 timmar, sen var det helt kört, varje motlut var det bara att traska. Men en fin tur tills dess. Tog 1,5 timme att komma hem på asfalt från Lindomevägen.
Stort rack till Leo, och Niclas, de bullarna och kaffe räddar många trötta själar.

Ps, niclas, jag återkommer med tröjan så snrt jag har tvättat.

Tillbaka
Topp