[happy] Finnmarkstursepic 17 & 18:e juli

Väderet ser ju ok ut, ser ut att bli varmt i alla fall..

vader.jpg

SMHI säger;

Lördag morgon . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Lördag dag
25cf11eb9eb70868d00b48c06c481e22
bc6a68afa9e826e61fc1b2dfa61eea0e

Lördag kväll . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Lördag natt mot söndag
d5b308ce4cc07b65b09288aaac6b2080
88db72275df4638850ffaed9787d9330

Söndag morgon . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Söndag dag
80cf2fb2ce54c0be1b2e27228203bb44
ba8f5e5785ceadfd6d0de20b53487d0b

Söndag kväll
fad3563c7bd66a128a7cf984f90d8b49

Igår var ovanligt fint och vädret idag ser helt OK ut. Hoppas vi slipper bli kalla och frusna på söndag...

Senast redigerad av en moderator:
Verkar mycket schysst, bra initiativ! Tyvärr bortrest. Kan man vänta sig/hoppas på någonting liknande innan vintern?

Kongo Skrev:
-------------------------------------------------------
> Kan man vänta sig/hoppas på någonting
> liknande innan vintern?

Fler happyrides lär det bli, men om det blir någon mer i Ludvika i år vet jag inte än. Faller helgens begivenheter väl ut tror jag på en repris, men om det blir i år vet jag inte än.

Idag (fredag) anländer jag till Ludvika... är i Säfsen nu och kommer att försöka leta reda på något pensionat eller dyligt.. kanske tältning..om någon annan tänkt att dyka upp på fredagen kan ni nå mig (Dennis) på 070-9255693.

Ha det gött!!!

Då kom vi ju in på att kärt ämne. Jag har ju glömt att kontakta min LÖS (lokala ölsmugglare), men några pilsner tar vi väl på lördagskvällen?

Jag trodde det var därför vi tokholmare skulle samlas på Norra Stationsgatan: Sveriges bästa ölbutik.

AHA! Men då måste vi vara där före 14:00...Men hur kyler vi dom? Hinner du bygga en ölkylare som går att montera på cykelstället?

Angående grillning... Köttet är stulet. Vilket i normala fall inte hade gjort så himlans mycket, det går ju att skaffa nytt. Det jävliga är att det låg i packväskorna på min pendlarhoj. Som alltså också är stulen. Så tyvärr kan den utlovade protein och fettchocken inte åstadkommas .
Meddela även de som ni vet kommer som kanske inte läser det här att ta med eget kött och korv till grillning.

Nu vet jag inte hur många vi blir riktigt, men jag tar med mig 1,2 kg rådjur så får vi se hur långt det räcker.

Sådär, nu är cykeln redo att skitas ner till happy-helgen!

klar01.jpg

Liten försmak av Väsman i Ludvika, tagen nu på fredagen kring klockan 22:00. ;)
klar10.jpg

Vilde Ville på väg till Ludvika Skrev:
-------------------------------------------------------
> Ha det gött!!!

Härligt, är det inte lite göteborgstoner man kan höra (se) i ditt språk ;-)
Beror det på ett par dagars bra cykelsällskap i Säfsen?!?

/* EDIT: C2H5OH och tangenters närhet.... */

Senast redigerad av en moderator:
Bara ett litet foto på 42Hz och Vilde Ville på härligt slingrande snabb singeltrack:
42HzVildeVille.jpg

Nu ska vi käka och snart kommer Stockholmarna, sen blir det grillning :-D

Så nu har vi (the_TnT, 42Hz, Markus F, oxr, Simon, jilster, phredhe & Vilde Ville) haft en supertrevlig grillkväll med mycket gott sällskap och mat. Om några timmar ringer klockan för uppstigning, frukost och iordninggörande inför den elva mil långa cyklingen.

Längsta happyriden någonsin?

Av oss åtta är det bara tre som kört FMT-banan tidigare, WipeClean ansluter också så då blir vi 4/9 som kört hela banan.

Bilder kommer ;)

jtl: Haha.. jorå.. det trevliga sällskapet påverkade mig en hel del! Synd att du inte kunde vara med på FMT-Epic. Vi hade riktigt kul! Nu väntar jag bara på the_TnT:s bilder från turen... ja... och de andras bilder.. tror de var tre stycken som plåtade... the_TnT tog i runda slängar 300 till 400 bilder.. så nog finns det en del att kolla på...

Tillbaka
Topp