[Happy Freeride Rundsvettning Gbg Tis 24/7]

Fässberg

Aktiv medlem
Yepp, även vi friryttare och DH-wannabes behöver trampa runt lite ibland.

Vi träffas vid korvmojen som ligger på Delsjövägen strax innan TV huset.
Därifrån var tanken att köra alla Jockes baklänges och avsluta dom med Superbowl, efter det tar vi vägen förbi E-bikepark och vidare upp till Barends-banditen. Vidare runt norra Långvattnet och Kott-svängen. Beroende på tiden här blir det antingen Älgarna eller direkt på Tripp-trapp-trull följt av Stubinen och en liten avslutning med Upp-och-ner.

Start och mål är alltså inte på samma plats för denna turen. Turen avslutas vid Ericsson i Mölndal.

För er übersvetton rekommenderar jag Leos tur. Visst ska vi försöka trampa hela turen men, vet minst ett par ställen där backarna helt enkelt är för långa vilket kommer innebära lite push-bike…

Så samling vid korvmojen klockan 18:00:32

Edit: ja om det inte tokregnar ikväll förståss...

/F

Senast redigerad av en moderator:
Det blir tight, men det skall nog gå att ansluta 18:00:32 eller möjligen nån sekund senare.
Ungefär hur lång tid håller vi på är det tänkt?

Som vanligt på vardagar så siktar vi på 2 timmar för turen, men om någon skulle vilja vara ute längre än så går det så klart bra :)

Ev. hakar jag på, visserligen var Morfum och jag var ute och trännade lite hopp igår. Men, men, det lockar iaf.

Det blir nog lite för stressigt med övriga grejor jag skall hinna med innan er härliga runda så jag får be att haka på en annan gång. Ha en riktigt skön Rundsvettning!

Ja e oxo på!

EDIT: Oavsett väder. Får la ta en korv på mojjen om ingen dyker upp :(

Fässberg skrev:
-------------------------------------------------------
> Japp för regnar det för mkt så stannar vi
> hemma, vi friryttare är ju gjorda av socker :)

Det var det jag har trott länge.

Då ska jag bara fixa bevis för min tes att friryttare inbillar sig att dom blir psykiskt sjuka om pulsen går över 160bpm :D

0range skrev:
> Fässberg skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Japp för regnar det för mkt så stannar vi
> > hemma, vi friryttare är ju gjorda av socker :)
>
> Det var det jag har trott länge.
>
> Då ska jag bara fixa bevis för min tes att
> friryttare inbillar sig att dom blir psykiskt
> sjuka om pulsen går över 160bpm :D

Inbillning eller ej, det är synd att chansa! Eller hur?

Tjolahoppsan!

Då var man tillbaka efter en lite fuktig tur men oj va kul vi hade. Ni som inte var med missade så klart en av årets bästa turer!

Konstigt nog tyckte jag att fästet var jätte bra idag, min resa till Frankrike med en veckas regn och hala rötter hade kanke något med saken att göra ;)

Tack för idag i alla fall grabbar.

/Greve von Fruktkaka

...tack för lektionerna i det fria! ... vågade till och med släppa på bromsarna i vissa av backarna - eller så tog inte fälgbromsarna :-) ... MEN har nog aldrig varit så trött som när jag kom hem! inte konstigt att de tekniska partierna gick åt helvete ... tack ändå ;-)
/petri

Självklart kollades det på Ace igår, va inte löjlig! Det va skönt att höra att det bara va elaka rykten. Ville oxå passa på att påpeka att Ulrik har fått strike one. Från mr Nu kör 6h tills vi dör i extremtempo, till Mr Jag kan bara va i skogen i 45 min för sen ska jag gå på STAN med min GIIIYYYRLFRIEND. Så även du, min Brutus?

Fässberg skrev:
> Oscar: har du inte lite trevliga grafer och kurvor
> att visa?

Tyvärr då hade de (graferna) vart uppe redan. GPS:en gav upp vid hemkomst var det fukt i den så sista sync:en funkade inte. Den e på service nu. Men Protoco7 har ju en identisk logg. Han får slänga upp den :)

Nu är GPS:en fixad...ska se om datat finns kvar i den...återkommer!

Tillbaka
Topp