[Happy Frirajd] Göteborg, Söndag, 10.00 Franssons

Dick

Medlem
Den här turen kommer att gå i Staffan Jerkermans (c-dale) spår. De flesta stigarna och läskigheterna har horror master Staffan varit vänlig nog att dela med sig av under 2006. Det blir som vanligt dåligt tempo men desto större utmaningar när det lutar nedför.

Exempel på stigar vi kommer att passera är Jockes störtlopp, Jockes hemliga, E-parken, Ericsson - Ericsson, Sjövalla ravinen, Ballbreaker med mera..

Räkna med 3 adrenalin späckade timmar i söndags solen.

//D

Senast redigerad av en moderator:
Det funkar utmärkt, om jag bara hinner så kommer jag på min hardtail och utan kroppskydd. :-)

/Leo

Verkar kul, hänger nog på.
Blir nog fullgungaren också, då jag inte hittat rätt belägg till hardtailen ännu.
Finns nog på CykelCity, men har inte hunnit dit än.

Kanske att jag hakar på (har dock folk hemma under helgen).

fassberg: Farför muttar du? Vädret verkar ju bli bra och förhållandena fantastiska ;-) Trasig cykel?
/Peter

UJUJUJ! Här kräver planering! Det är julfest ikväll men det kan vara värt att bara slurpa i sig vatten och gå hem direkt efter kaffet för att få njuta av tekniska stigar på söndag förmiddag!
Jag siktar alltså på att komma =)

plumse skrev:
-------------------------------------------------------
> UJUJUJ! Här kräver planering! Det är julfest
> ikväll men det kan vara värt att bara slurpa i
> sig vatten och gå hem direkt efter kaffet för
> att få njuta av tekniska stigar på söndag
> förmiddag!
> Jag siktar alltså på att komma =)

Varför inte njuta dubbelt. Först lite party och sen lite trevlig cykling.

plumse skrev:
> UJUJUJ! Här kräver planering! Det är julfest
> ikväll men det kan vara värt att bara slurpa i
> sig vatten och gå hem direkt efter kaffet för
> att få njuta av tekniska stigar på söndag
> förmiddag!
> Jag siktar alltså på att komma =)

Alternativ lösning: parta på istället, kom hem sent och kliv på cykeln direkt, innan blyhammaren slår till. Du kommer att i ditt lyriska tillstånd våga göra de där tvåmetersdroppen som man annars bara pratar om ; )

Och som grädde på moset får vi fina fototillfällen...moahahahahaaa!

Jag kommer!
Publikplatserna till morgondagens joker Rododendron-Rännet är klara!

061216039.jpg ht=544

Om vi (dvs jag) orkar, kan vi även njuta av detta skuttet med perfekt lutande landningsbana i Superbowl.

061216037.jpg ht=513

Må solen lysa över oss alla!

Staffan

Jag hoppar imorgon, gästerna åker inte förrän kl 12:00 imorgon. Och dessutom lite väl mycket julparty just nu så jag lär inte vakna förrän kl 16:00.

Det blev en riktigt bra runda idag som vanligt, 15 man dök upp och däribland Staffan med några nya kaniner i hatten. Rododendron-Rännet ned mot riksväg 40 var grymt skönt med bra flow, några sköna drops och en redigt brant avslutning. Efter det bar det iväg till E-parken där Plumse passade på att punka i rockgarden partiet. Några av oss passade då på att utmana ödet på NS sektionen, kul men lite halvmarig landning :)

Strax efter försökte Staffan lura ner oss för en hyfsat brant bergvägg, helt i klass med vad jag såg i Whistler förra året. Vi var rätt eniga om att spara denna utmaning till en annan gång :)

Efter den fruktade Sjövalla ravinen säckade mitt bakhjul ihop och Catarina hämtade upp mig med bilen (gött med egen servicebil..). Efter att ha bytt hjul hemma anslöt jag igen vid Ballbreaker som fick avsluta en riktigt trevlig dag i skogen. Tyvärr missade jag ju Staffans paradnummer Superbowl men den ser jag fram emot att få prova en annan gång !!

Tack för trevligt sällskap!
//D

Grym skön runda!
Massor med nya varianter på stigarna runt min egen bakgård.
Feta tummar upp!

Noll bergspris på tre eller fyra försök drar ner totalbetyget dock, men man fick ju precis ingen hjälp av Luihn med att rycka sönder Leo heller.. Vodka och lättglöggsursäkter.. bah.

Faan att jag alltid missar era super r'n'r rundor. Kan ni inte publicera era rundor på någon karta så att man kan se vart ni håller hus och lattjar?

Tack för en härligt tur. Kul att så många var med.
Miche: Det fins en skäl till att stigararna bka heter Jockes hemliga, Jockes osynliga etc ;-)
Jag vann inte heller några bergspris. Nerför var jag som vanligt feg.

Åkte ifrån min Kamelrygg (Dottern och sambon skulle med på morgonen, så det blev lite jäktigt), men Dick var bussig att låna ut en till mig. Stort tack :-)
/Peter

PeterA skrev:
> Tack för en härligt tur. Kul att så många var
> med.
> Miche: Det fins en skäl till att stigararna bka
> heter Jockes hemliga, Jockes osynliga etc ;-)
> Jag vann inte heller några bergspris. Nerför var
> jag som vanligt feg.
>
> Åkte ifrån min Kamelrygg (Dottern och sambon
> skulle med på morgonen, så det blev lite
> jäktigt), men Dick var bussig att låna ut en
> till mig. Stort tack :-)
> /Peter

Jo jag har förstått det är "Association Confidential" och ios så blir man ju givetvis grymt nyfiken och hakar på nästa tillfälle. Måste bara haka på nästa gång!

E-bike park knäckte jag en eftermiddag när jag hade varit på möte. Och då kände jag igen "vissa installtioner" som jag hade sett på bild här på Happy :-)

Det var väldigt tekniskt och väldigt kul. Så kul att jag bara tog några trista filmsnuttar när vi alla stod still så det blev ingen film den här gången. Måste komma ihåg lite oftare att kameran är med =/
Det var kul med så många nya fina stigar! Och många av dem var rena balansträningen. Det gällde att hålla tungan i rätt mun och styra precis rätt =)
"Småtekniskt" typ. Hehe!

Blev lite fundersam när jag anlände till Franssons o det stod så mycket folk där.Normalt har vi bara varit 4-5 personer på "frirajderna".. Hoppas att alla ändå fick något utbyte av turen. Kan ju vara mindre kul att behöva gå både uppför o nerför backarna!
Plumse: Nerfarterna är ju inga motorvägar direkt, o innehåller många "nyckelpassager" som det hjälper oerhört att känna till, för att få flyt på åket.
Själv är jag mest nöjd med att jag gled nerför Sjövalla-ravinen utan att fota eller krasha :) Ibland tror man att bromsarna har lagt av o drar till lite till i handtagen. Icke bra!
Kändes också gott att dra hoppet i hemliga DHn ( Telemasten - E-bikepark) för första gången.
Besvikelse: Ingen ville klämma hällen Ellen ;=)

Mulet o fuktigt var det så kameran fick ligga kvar i fodralet, en usel bild dock: Dick glider fram som ett spöke på brädvägen.

061217.jpg ht=544

Tack för ett härligt sällskap!
Staffan

Ja, det var en grottig frirajdrunda idag! :-) Massor med fina trixiga stigar. E-bikepark ska testas fullt ut till våren när Bulliten kommer ut på grönbete igen, idag körde jag bara NS biten som Dick kör på bilden ovan. Och det med Coticen, utan att sänka sadelstolpen. :-9 Blev det ingen bild på mig där på NS bygget, har för mig att det blixtrade till när jag droppade, eller så var det flashbacks från Whistler som blinkade i ögonen på mig... :-D

Sjövallaravinen var en trevlig nedfart, men inte så hårig som jag föreställde mig. I slutet efter Ballbreaker åkte vi till den andra hemliga bikeparken och där fanns massor med riktigt branta klippåk/hällar, som garanterat ska provas till våren. Nu såg de rätt så snorgrönhala ut. Och tre stycken wallrides där man rundar träd mitt i, så det gäller att komma högt för att ta sig runt, mums!

Om kartor: Och nej, det blir ingen karta på just det här området, det är alldeles för läskiga saker att lura ut oskyldiga cyklister på ovetandes om farorna. ;-) Däremot visar vi gärna ställena när vi kör happy rides. En del av stigarna är dessutom C-dales hemliga guldkorn, som inte ska exponeras för mycket, så om någon med GPS hänger med skulle vi vara väldigt glada om kartan inte publicerades. Det blir lite roligare så, mer mystiskt och mytiskt.

/Leo

Dagens grej var annars när Disk hoppade över bäcken. Cykeln fastnade och Dick fortsatte framåt. Det var föresten 50 meter nedanför bilden som C-dale la ut.
C-dale: Man lär sig hela tiden genom bara att vara med och prova. Tror nog att alla fick ut rätt mycket av turen. Perfekt tur för mig som gillar uppför och behöver träna på utförsåkning.
/Peter

Leo skrev:
>
> Om kartor: Och nej, det blir ingen karta på just
> det här området, det är alldeles för läskiga
> saker att lura ut oskyldiga cyklister på
> ovetandes om farorna. ;-) Däremot visar vi gärna
> ställena när vi kör happy rides. En del av
> stigarna är dessutom C-dales hemliga guldkorn,
> som inte ska exponeras för mycket, så om någon
> med GPS hänger med skulle vi vara väldigt glada
> om kartan inte publicerades. Det blir lite
> roligare så, mer mystiskt och mytiskt.
>
> /Leo

Eeh, det lät som en pik åt mig :-) Jag lovar att INTE publicera något, jag kan skriva på en NDA om så önskas :-)

Tjohej!
Kan bara instämma i kören av lovsånger. En mycket kul tur med många fina godbitar och hemliga läckerheter. Bl.a. E-bikepark ska få flera återbesök av mig i framtiden, det vill jag lova.
Lite feg idag dock med dessa träbyggen, det såg så läbbigt halt ut på vissa träbitar. Och så har en ju bara fem tum i baken... ; )
Vi ses, ska försöka hänga med på Ginger Spice i Änggårdsbergen på torsdag, det blir väl den sista cyklingen innan jul.

Jubelero skrev:
> Noll bergspris på tre eller fyra försök drar
> ner totalbetyget dock, men man fick ju precis
> ingen hjälp av Luihn med att rycka sönder Leo
> heller.. Vodka och lättglöggsursäkter.. bah.

Det gäller att alltid vara förberedd och ha en liten hög med ursäkter att plocka fram. Vodka och lättglögg är en utav dem : ) Men det var gott, he, he.
Men jag ska göra mitt bästa nästa gång. Risken är bara att det enda jag lär rycka sönder är väl någon sena i vaden eller någon blåsa i mina lungor. Leo är ju som en luftbubbla i ett vattenpass - ju mer det lutar desto snabbare sticker han uppåt...
Får ta han när han inte är på sin vakt. Om jag distraherar honom genom att dissa Hope-nav eller nåt så kommer du med fart bakifrån därefter.

Knäcka Leo låter som bra grejer och ett stort projekt inför 2007. Jag är på. Kan vi få med Wilier och Camille också så bör det vara görbart, växelvisa dragningar och lätta hojar är vägen att gå.

Fredrik Larsson: Du är sent ute... Av projektet bröderna blodsmak är det bara jag, Jubelero och Wilier kvar, Camille har fullt upp med blöjbyten numera. :-) Så visst är du välkommen med och köra lite, nästa chans är redan på tisdag! ;-)

/Leo - börjar att få upp nivån av röda blodkroppar så här drygt en vecka efter blodgivning, snart kör vi så det ryker... :-)

Tack, jag har dragit på mig en rejäl förkylning och en lättare övervikt, utmärkt utgångsläge med andra ord ;). Vi skall se hur kaxig du är till sommaren, då har jag och Wilier lättat våra hojar med totalt 3kg, omfördelat en del kroppsvikt och dessutom utformat en ondskefull plan.... Mowahhaha

Fredrik Larsson skrev:

Vi skall se hur kaxig du är
> till sommaren, då har jag och Wilier omfördelat en del
> kroppsvikt och dessutom utformat en ondskefull
> plan.... Mowahhaha

Usch, det låter som om fettsprutorna kommer att gå varma i vinter.
Men om Wilier inte vill stajla sig med en Gynnig anknäbb under mustaschen, och fett-biceps möjligen är av nytta i Mr Universum, återstår bara direkt injicering av överflödsfettet i magtrakten. Kan kanske vara av viss nytta då Wilier ibland klagat på sin bristfälliga fettförbränning :)

Avvaktar spänt resultatet med en chipspåse.
/Staffan

Larsson kan ju inte reglementet... Det är ju du som är kaxig, häng med och cykla istället för att snacka. ;-)

/Leo

Tillbaka
Topp