Happy-KK Early Autumn Ride 14-16/9

bruce skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag är lite avundsjuk, förhinder då en kollega
> har den dåliga smaken att gifta sig just på
> lördag. Ses till våren.

Alltså Bruce, ska han/hon gifta sig med dig ällärh? Nej men då så, då kan du hoja under heela helgen, så kan du nog få se några bilder och kanske en liten videosnutt oxå från brullopet, ska du se!

Om du ändå framhärdar i att gå på (någon annans) bröllop när det finns så viktiga saker som helhelgscukling med vidföljande grillning på agendan, så kan du ju alltid kurera din lätt uttorkade lever med sånt som återstår för oss under helgen i Tjockhult strandsatta, t.ex http://happymtb.org/forum/read.php/1/705344/705344#msg-705344 , det vet du!?

Yeeha!

SMHI spår sol hela Lördagen! Hoppas att de inte ändrar sig nu... :)

Vad gäller tiden så tänkte i alla fall Mandel och jag lämna stora staden vid ca 15:00 så vi borde vara framme till 19:30-snåret tycker jag.

Som sagt: Sol hela lördagen, och även söndag förmiddag. Söndag em kan innehålla någon regnskur, men det tror vi inte på.....
Innebär också att vi får hyggligt grillväder lördag kväll!

Curt

det här blir supermulligt! siktar på att vara framme på campingen vid 18-tiden. pannlampan var hel sist jag kollade den och batteriet laddar jag imorgon, så jag är bered att sticka ut så fort det mörknar:-P

Ska ni verkligen åka? Har hört att det skall snöa hela helgen, speciellt vid toppstugan där de brukar sälja glass i solen..

*Öhh...En....två....tre dagar så står vi däruppe.

Toppen_pa_kullen.jpg ht=544

/Jonas

bruce skrev:
> Typiskt, det går inte att rubba en norrlännings
> humör! Kollat 42's bilder än Jerry?

nä:-l jag spar det tills jag kommer av en dator med bra skärm. just nu surfar jag via mobilen och det suger lite kan jag säga:-l synd att slösa med harris bilder i det läget:-(

Mitt 4Gigs SD-kort är återskickat till Umeå på grund av undermålig kvalité så jag kommer bara ha 2Gb att lagra bilder på i helgen, tack o lov... ;)

Jerry skrev:
> pannlampsb a t t e r i e t har jag laddat:-P

Äh, du är säkert en sådan som säger att du lägger saker i bakluckan på bilen - utan att mena smuggelknark.

Sitter på jobbet och ska försöka jobba undan - men mentalt är jag redan på Kullen... KK är faktiskt lite beroendeframkallande! Eller också är det bara så kul att tankarna söker sig dit automatiskt.
Nåväl, blir att försöka skärpa sig så jag kan gå hem i vettig tid så jag hinner iväg till Kullen i vettig tid så att jag kan träffa alla goa människor och.............. SHIT, nu var jag där igen!

Curt

Funderar på att kroka på, men åt vilket håll tänker ni köra?.
Långa backen först, så att man kommer upp till skidbacken bakifrån eller de motsatta?.

FS_J skrev:
> Funderar på att kroka på

Shoot!

> Långa backen först, så att man kommer upp till skidbacken bakifrån eller de motsatta?.

Jag tycker personligen det är roligast att cykla grusvägen upp till toppen av skidbacken och ta stigen ned till Campingen därifrån. Dvs. motsols. Andra hävdar tvärt om.

Eftersom vi blir så få lär vi väl åka åt det håll majoriteten vill tänker jag.

Jag tänker motsols dag ett och medsols dag 2. Uppförsbacken till högkullen direkt efter start på söndagsmorgonen sållar pojkar från män/flickor från kvinnor... I och för sig är motsols faktiskt såpass bra så en repris dag 2 kan också vara en väg att gå.
Men givetvis ska majoriteten bestämma.

Curt

Väderrapport:

så här ca 4 mil från kullen öser regnet ner, och kikar man nordväst mot kullen så ser det mörkt ut på himlen. Sol är utlovad imorgon, men det lär inte vara kruttort i helgen efter rådande skurar.

the_TnT skrev:
> 42Hz skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hmmm, får bli intermidiatedäck då.. ;)
>
> Hörru, när ska jag hämta dig?

Hmm, till 14:30 skall jag väl kunna försöka smyga iväg..

42Hz skrev:
> the_TnT skrev:
> -----
> > 42Hz skrev:
> >
>
> > -----
> > > Hmmm, får bli intermidiatedäck då.. ;)
> >
> > Hörru, när ska jag hämta dig?
>
> Hmm, till 14:30 skall jag väl kunna försöka
> smyga iväg..

Få se om det blir någon cykling imorgon, känner mig icke kry. :(

Får väl skrota runt i stugan eller något i värsta fall...

42Hz skrev:
> Hmm, till 14:30 skall jag väl kunna försöka smyga iväg..

Hm, ska nog börja packa nu då. :D

Curt skrev:
> Tagg i fingret, eller.....

Nära! Begynnande huvudvärk och feberkänningar, hoppas det är kurerbart med en natts sömn..

Ser inte ut att bli nåt för mig.

Jag skulle bo hos en kompis i Mariestad, som jag inte träffat på länge, men nu ska han iväg och vindsurfa..hela helgen typ.

.......kl 15:32 och regnet strilar fortfarande ner i västgöta-landskapet, utan uppehåll sedan i förmiddags. Finns det gummistövlar med spd-cleats?

Strilande regn är försumbart... Kan knappast bli värre än juni-KK 2005.
0506041319IMG_3383SkÃning.jpg ht=483

Kan rapportera att cirka 10 mil norrut bryter just solen igenom och himlen blir allt blåare.
Det kommer att sprida sig söderut!

Curt

the_TnT skrev:
> Du får plats i vår stuga om du vill Anders.
>
Ok, tack för erbjudandet!
Men det får bli en annan gång, halva grejen var att träffa min kompis och så.
Jag åker ned om en 3 veckor typ.

Ha det kul grabbar och tjejer, är väldigt avis på er som åker. Själv tänker jag plåga mig igenom LL-Långa lugnet :).

/Mats

the_TnT skrev:
> Vi är framme nu, vart fan är ni? :D
>
> Blå himmel (mellan molnen) och blåsigt som fan.
> Började direkt med en Duvel och smågodis...

ååh vad mysigt.. kinnekulle, sol, regn, liten stuga, smågodis, Tnt & Harri.

Hoppas ni får fin helg.

//Malin

Malina skrev:

>
>
> ååh vad mysigt.. kinnekulle, sol, regn, liten
> stuga, smågodis, Tnt & Harri.
>
> Hoppas ni får fin helg.
>
> //Malin

Instämmer med Malina. Harry och TNT är lite som smågodis! Ha det så trevligt på kullen.

Pat

Nu har Jerry, mandel, nissen och jag kört den sedvanliga pannlampsturen. Såg stort stim med hjortar och en grävling på nära håll.

Jorden är fuktig men ingen smetlera alls, dessvärre är det ett Karolinerevenemang med hästar imorgon så det kanske blir lite pyssligt bitvis då de markerat upp några partier av vandringsleden.

Av de fyra North American Flyers-cyklarna (tre 5-Spot och en Cove) kom dessvärre bara tre tillbaka till Campingen.

Min kära Pricken har efter tre underbara år och fyra utlandsresor kilat vidare till cykelhimlen.

Japp, det ökända sadelröret på 2004 års large-ramar har till slut även nått mig.

I en av kompressionerna i berg-och-dalbanan från Stenbrottet och ned till Campingen hade jag plötsligt 8" slaglängd, bilder kommer imorgon.

Fast jag är vid gott mod ändå, bara lite synd det hände på en cykelweekend och inte någon vanlig tur hemma.

Edit: Oooops, Tobbe postade före mig...

Då var pannlampsturen avklarad. Kullen var riktigt fin i kvällsmörkret och faktiskt inte så blöt!

Men, kullen har tagit sin tredje ram det här året. Rätt vad det var så hade TnT en extra tum i ramen...

IMG_2559.JPG ht=640

Fler rapporter lär väl följa...

Senast redigerad av en moderator:
Vad är det med den där kullen egentligen? Hur f-n kan det knäckas ramar på löpande band där när det är totalt ostökigt??

Trist TnT, extra trist att det hände nu, fy fan. Drar du på löparskorna och hänger på nu istället eller vad blir plan B?

Hälsa gänget!

Tillbaka
Topp