[Happy leftover Ride] Änggården GBG?

Till mina olycksbröder och systrar som av olka skäl och anledningar inte kom iväg till Vättlefjäll denna för ändamålet strålande lördag.

Vad sägs om att dra ihop en egen eftermiddagstur nu när man ändå liksom har kulan i loppet.
Jag har själv ingen given tur att plocka fram så är det någon som känner för att träda fram och bjuda på en skön lördagstur så är det läge att kliva fram.

/Ola

Hade nog tänkt mig en vända ner mot sisjön, vet inte om du är intresserad av nåt sådant. Vore iaf kul med lite sällskap isf.

/Oscar

13 funkar, men om du kan tänka dig 12 så är det nästan bättre för mig. Jag tar nog helst sisjön, vill ha något längre även om det kan va trevligt i änggården.

Jag var ute med Hades hundar igår natt så idag stannar jag inne och får titta på landet runt. Det känns otroligt onödigt vara bakis, det är inte mycket men jag inser attt jag skulle svimma på väg upför första backen om jag stack ut och cyklade.
Otroligt onödig känsla.
Ska fan sluta dricka och cykla istället, bara cykla ingeting annat.

Vojd skrev:
-------------------------------------------------------
> 13 funkar, men om du kan tänka dig 12 så är det
> nästan bättre för mig. Jag tar nog helst sisjön,
> vill ha något längre även om det kan va trevligt i
> änggården.

Måste spika 13:00 om det skall gå, annars hinner jag inte med att röja färdigt i cykelverksta'n och äta lunch.

Vi spikar Sisjön också. *Dunk!* Jag har en gammal lila, helstel Specialized Hard Rock och gul Bell-hjälm.

Träffas vid parkeringen innan badplatsen?

Mobil: 0705-12 71 60

OlaDanskavägen skrev:
> > Jag var ute med Hades hundar igår natt så idag
> stannar jag inne och får titta på landet runt. Det
> känns otroligt onödigt vara bakis, det är inte
> mycket men jag inser attt jag skulle svimma på väg
> upför första backen om jag stack ut och cyklade.
> Otroligt onödig känsla.
> Ska fan sluta dricka och cykla istället, bara
> cykla ingeting annat.

Cykla är bra mot bakfylla! Ta bara med ordentligt med vatten och drick, drick, hela tiden. Med tanke på hur långsam jag är så kan du nog gå uppför de flesta backarna och ändå hålla min takt.

Mjodå, 13 funkar fint. Vi ses där, kommer på en röd specialized rockhopper men känns lättast igen på längden. Är 203cm så jag brukar sticka upp. Om du tänker cykla ner så kanske vi kan ta sällskap, jag bor i tynnered så det är ju på vägen för dig om din profil är korrekt.

Gör det, 13.00 östra parkeringen(badplatsen). Vet inte nåt om tempo men jag är inte nån snabb cyklist och lågflyga verkar anse samma om sig. Med lite tur så kommer det inte o börja regna, fast det är ju utlovat skurar i em.

Vojd skrev:
> (...) Om
> du tänker cykla ner så kanske vi kan ta sällskap,
> jag bor i tynnered så det är ju på vägen för dig
> om din profil är korrekt.

Ok, var träffas vi då?

Statoil vid frölunda torg klockan 12.40 nånting kanske?
Ring på 0708-353141

Senast redigerad av en moderator:
Synd att vi missade dig Nicklas, med det blev lite föreseningar och jag var inte på parkeringen förrän klockan var 13.15 eller kanske lite senare, antar att du hade kört redan. Jag väntade iaf ut lågflyga så vi fick oss en rätt blöt vända.

*Host* *Pöähh...* Hemma, och med en god middag inombords. Säger som Socker-Conny: Sista biten hem är svår...

Det var ohyggligt halt och lerigt i skogarna vid Sisjön. Vi var blöta upp till knäna efter bara några minuter. Vid flera tillfällen körde jag ner cykeln djupare än naven i vad som såg ut som en oskyldig liten lerpöl. Och så det här med spångest... När spängerna märkte att jag undvek dom, och gick bredvid eller körde genom pölarna, så lade dom försåt. I en stor pöl gömde sig under ytan en spång, som kastade sig in i mina hjul från sidan. Lyckades undvika att vurpa och drunkna i pölen, men fick sadeln med full kraft där solen inte skiner. En stunds hyperventlierande böjd över styret förhindrade en svimning. Vojd gjorde några intressanta halv-vurpor, men vi hade inte med någon kamera. Kylan kom krypande sent på eftermiddagen, Vojd frös om fötterna på slutet. Själv körde jag med både påstech och neoprenöverdrag och klarade mig bra.

Glömde bort: Ursäkta förseningen, Vojd och Nicklas! Jag trodde familjen skulle åka till svärmor, men helt plötsligt stod min sambo och gjorde lunch. Det var svårt att tacka nej. Nästa gång skall jag smita ut bakvägen när hon sätter på potatisen.

Jäklar- tror att jag for just vid den tiden. Låter som att vi trots allt var på samma stig, så blött.
Vi ses säkert en annan gång..
ha´de
Nicklas

Tillbaka
Topp