[Happy Mud Ride] Göteborg - Lördag 11.00

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum

Leo

Ny medlem
Jaa, det är snart lördag och dags att ge sig ut i skogen igen. Det har regnat en hel del den senaste veckan och det är blött och lerigt i skogen. Hade planer på en lång(runt 6 timmar) stigfinnartur men då får det gärna vara lite torrare så den turen får flytta på sig en eller två veckor framåt...den som väntar på något gott. ;-)

Så, på lördag kör vi en 3-4 timmarstur på delvis de stigarna vi hittade för ett par veckor sedan. Bl.a. en kul slinga vid Kåsjöns östra strand. Ta med fika, blir nog ett stopp halvvägs vid Kåsjön.

Samling 11.00 vid Franssons, korsningen Delsjövägen/Virginsgatan. Välkomna, ses då!

/Leo

Ah. Trevligt när det blir cykling i delsjön på helgen också så att inte jag varken kommer bort på vägen dit
eller är helt slut redan när vi skall börja! ;)

Det här blir nog skoj!

Jubelero: Nej, det blir en ren fest, tar bilen dit. Ska du inte masa dig med på lördag och "rensa" kroppen? ;-)

/Leo

Jag kommer troligtvis. Antar att det är uteslutet att köra 10:00 eftersom det ska festas kvällen innan?
(Som vanligt så uppskattas det inte så mycket hemma, när hela dagen går åt på helgerna)
/Peter

Ja, 10 är lite tidigt, det är som sagt firmafest ikväll, så 11.00 är det som gäller på lördag.

/Leo

Stisse: Är det inte dax att börja hänga med igen. Har inte sett dig på 1/2 år ;-). Är det svårt att få till med familj och barn?

Ni kör ju bara dagar då jag inte kan... Det gör ni säkert med flit. Jag cyklar i ensamhet och misär på söndag istället. Allt är piss, pest och senapsgas...aldrig kan man - [och här bryter vi för lite relevant information: Pannlampetur har Peter inte heller hunnit med ännu, men planen är att han kan hänga på nästa torsdag om det blir en tur då. Nu lyser i alla fall hans lampjävel. Åter till studion] - betong i sandlådan och fastlimmat Lego i barndomen. Allt är samhällets fel.

(jag är inte bitter)

: )

Jag kan inte heller i morgon så det får bli en söndagstur istället för min del verkar förövrigt bli bättre väder på söndag.

//Gerry

Stisse skrev:
-------------------------------------------------------
> Ni kör ju bara dagar då jag inte kan... Det gör ni
> säkert med flit. Jag cyklar i ensamhet och misär
> på söndag istället. Allt är piss, pest och
> senapsgas...aldrig kan man - - betong i sandlådan
> och fastlimmat Lego i barndomen. Allt är
> samhällets fel.
>
> (jag är inte bitter)

Jag är heller inte alls bitter. All tid försvinner till sambons och barnens scouting. Jag lyckades kombinera terrängcykling och scouterna en gång, men bara en gång.

Peter: Kan vi inte ha en Frustrated Fathers Happy Ride någon gång på Söndag, tillsammans?

Gerry, Peter och alla ev. övriga som är uppbokade på lördag - kom med lite turtips så kan vi kanske dra ihop någon kul ride på söndag istället. Får skapa ny tråd, men inte nu - nu är det koma i loppelådan som gäller Gonatt.

Tillbaka efter en trixig tur på en blandning av gamla och nya stigar. Det var uppehåll under större delen av turen. Trots att det var rejält blött på sina ställen var det inte tungåkt. Kände mig sliten under första timmen, men det släppte och på slutet av turen kände jag mig oförskämt fräsch.
Tack för sällskapet!
Vi ses på tisdag!
/Peter

Stisse skrev:
-------------------------------------------------------
> Gerry, Peter och alla ev. övriga som är uppbokade
> på lördag - kom med lite turtips så kan vi kanske
> dra ihop någon kul ride på söndag istället. Får
> skapa ny tråd, men inte nu - nu är det koma i
> loppelådan som gäller Gonatt.
>
> // Peter Luihn
>
> I have done this a thousands of times and no ones
> have been hurt (much).

Det blev en kompromis så jag kunde deltaga i mud-riden idag.
Vet ännu inte hur morgondagen ser ut troligtvis blir det att kompensera för lördagen.

//Gerry

Sådär, det var ju riktigt kul idag trots att det var blött. Drygt tre timmar var vi ute och hann med både bohusleden mot kåsjön och grönvita slingan. Har förresten ett bra namn på grönvita, "Robin Hood" får den heta, för det fanns en GB glass som hette det för länge sedan med smak av päron och vanilj. :-) Därefter så åkte vi runt kåsjön och in på den nya stigen som leder till hemliga udden där vi hade fikapaus. Efter fikat fortsatte färde och stigen blev rätt svår och blöt, kan nog fungera när det torkar upp till sommaren men nu var den riktigt jobbig. Sedan hem via golfbaneslingan och bertilsson, fast med en avslutning som gick på på ball banan ner mot skatås.

Imorgon blir det vasaloppsträning på fyra hjul, annars hade jag gärna cyklat imorgon också. Vi ses på tisdag, då blir det mer mörkercykling i delsjön.

/Leo

Tillbaka
Topp