[Happy Ride] Ängårdsbergen, onsdag el torsdag

Emman

Ny medlem
Hej! Någon som är cykelsugen och kan tänka sig ett svettigt cykelpass i ängårdsbergen onsdag el. torsdag? kl 18 typ....? Ja eller någon annan stans går också bra.
/Emma

Jag tänker köra på Torsdag i Änggården, inte bestämt mig än bara för vilken sorts cykling det blir.

Hej Emma!

Jag tänker cykla imorgon kväll. Har många förslag på andra ställen, men Änggårdsbergen går också bra. Start någonstans vid dig eller det vanliga stället på andra sidan skogen?

/ J

Jag är sugen på ett riktigt jobbigt svettopass och det är nog mot det som det lutar med lite blandad teknik men men.. får se vad man är sugen på på torsdag..

Onsdag kväll blir min kväll i Änggårdsbergen... Men det blir nog mer av karaktären Happy Easy Ride.

Lassebett skrev:
-------------------------------------------------------
> Onsdag kväll blir min kväll i
> Änggårdsbergen... Men det blir nog mer av
> karaktären Happy Easy Ride.

Jag är också sugen på en lite lugnare tur. Det kanske vore bättre starta en ny tråd för den turen?

Ok, en svettig tur i kväll i Ängårdsbergen kl 18. Jay var sugen och några till tror jag. max 2h!
jay, samlas hos mig om det funkar för dig? Övriga kan komma med andra önskemål om vart ni vill haka på.
/Emma

Jag hoppar svettoturen och siktar på en lite lättare tur (fysiskt, inte tekniskt) istället. Om någon vill haka kan vi ses vid entrén till Botaniska kl 18.

Jag hakar på westmans tur från botaniska kl 18, semestern har satt sina spår och jag känner mig inte redo för en svettotur idag. :)

Westman skrev:
> Jag hoppar svettoturen och siktar på en lite
> lättare tur (fysiskt, inte tekniskt) istället.
> Om någon vill haka kan vi ses vid entrén till
> Botaniska kl 18.

Hur lugn blir turen? Är det mer åt sloppy ride hållet?

Emman skrev:
> Vi kan ses på Jungfruplatsen i Mölndal kl 18.
> /Emma

OK.
Ska bli kul!

Hej!

Hänger gärna på Botaniska-turen. Har kört en hel del solo i Änggårdsbergen så det vore kul att se var andra kör och kanske lära sig en ny stig eller två!

/Jonas

Underbart! Svetto-folk, ses på Jungfruplatsen snart då. SÅ får vi se hur svetto det blir, har ingen aning om vad benen vill idag. Och er andra, kanske vi ses där ute i skogarna ;-)

Sådär, tillbaka från den "svettfria" turen, det blev en härlig blandning av stigar under ca 2.5 timmar.
Precis vad jag behövde som uppstart såhär i slutet av semestern!

Kom iväg hemifrån lite senare än planerat och hade tur och haffade den svettfria turen precis för omöjliga. Det va inte direkt "svettfritt" för mig men kul med sällskap och guidningen gav lite ny stig även för mig. Den lilla stumpen fram till blodiga kändes kul och skall införlivas bland mina standardrundor.

Ses nästa gång !

Edit: geografisk förvirring

Senast redigerad av en moderator:
Tack för kul med svetto-gänget, på till en början hela 3 personer.
Svettigt var det, men tempot var i allra högsta grad humant och det var inte för många stopp under tiden.
svetto.jpg ht=491

Lite data inklusive väntan innan start och ett par stopp:
Distance: 16.59 km
TotalTime: 02:03:46
Average Speed: 8.04 km/h
Start time: 17:58:34
End time: 20:02:20
Best(1500 m): 17.41 km/h
Max Speed: 31.48 km/h
Max Pace: 01:54 min/km
Average Pace: 07:27 min/km
Total climb: 252 m
Total descend: 233 m

Hej!

Tack för en mycket trevlig "svettfri" tur med en bra mix av det bästa Änggårdsbergen har att erbjuda. 13.27 km på 2:30 enligt GPS:en. Lärde mig en ny stig också - den fina snutten från Västerberget ner till blodiga. Skall definitivt köras igen.

Bifogar ett GPS-spår över hur vi körde:

Happyride2010-08-04.png ht=708

/Jonas (med Scotten)

Haham ja det var ju förnämligt att se att "Svetto-turen" höll högre tempo.
Hade kännts lite konstigt annars.
Vi körde aldrig blodiga, men det gör mig ingenting faktiskt.

Jag kom på att jag var utan reservslang när jag var på väg till Mölndal, så jag passade på att köpa med mig en vid Sportspec. Tyvärr gjorde det att jag bommade svettostarten. Jag försökte leta lite spår där jag trodde att ni kört och var runt ett tag på egen hand. Närmare sjutiden träffade jag det andra gänget uppe på "toppen". Därifrån hakade jag på dem. Det är ju så mycket roligare att cykla i grupp. En hel del skoj blev det. Tack för i kväll.

/ J

Jag dra ut och köra vid 18.00 idag. Samling vid botaniska och det kommer inte bli ett svettopass för då kommer min kropp skicka in avskedsansökan..

Virusko skrev:
> Haham ja det var ju förnämligt att se att
> "Svetto-turen" höll högre tempo.
> Hade kännts lite konstigt annars.

Hehe, jag tror svettfria turen var väl så snabb(blev inte så svettfritt). Bara ett par fler stopp.

Kul var det iaf!

Senast redigerad av en moderator:
roding skrev:
> Jag dra ut och köra vid 18.00 idag. Samling vid
> botaniska och det kommer inte bli ett svettopass
> för då kommer min kropp skicka in
> avskedsansökan..

Kanske kommer förbi... är egentligen sugen på en ordentlig genomkörare och tänkte kört med Leo men han verkar inte vara hemma denna veckan?

Kommer vara tvungen att dra ut tidigare. Åker hemifrån om typ 5min är är vid botaniska om 10min så om någon är sugen så var där och häng på!

Tillbaka
Topp