[Happy Ride] Boden!

[Happy Ride] Boden!
~Kalle~ skrev:
-------------------------------------------------------
> Muts skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > De är okej=)
> > Träningsvärk som en tok ändå=)
>
> Var har du då varit? :)
>
> Var kan man cykla om man vill cykla långt på
> asfalt?

äsh, extreem löprunda bara=) dog efter så orkade inte stretcha

[Happy Ride] Boden!
Muts skrev:
> Bilen är kvar i sthml=/

Övertyga någon med bil att det blir fantastiskt (det blir det förstås) :-)

[Happy Ride] Boden!
Muts skrev:
> Boden Cykeldag
> Lördagen den 24/5 kl 11-15
> ngn som är på?

Japp

/Kalle

[Happy Ride] Boden!
Fan också fyller kusinen 18 i helgen=/
Måste ner till sthml och gratta
men ska vi försöka få igång ngt här uppe i norra norrbotten? =)

[Happy Ride] Boden!
klart vi måste fixa en happyride i Boden eller grillride eller nått så vi lär känna varandra det är ju skoj att va fler på turerna.

[Happy Ride] Boden!
kolla Boden är ju på tv ikväll många <fina cykelturer går runt och förbi "Bodens fästning"
Hemliga svenska rum
Föregående Nästa

SVT1 TID: 19:15 - 19:30, Idag, 28 september 2008

Populärhistorisk serie. Avsnitt 5 av 12. Trots att Sverige inte varit i krig på 200 år har vi varit ett av de mest militariserade länderna i världen. Vi hade ett eget flygvapen, fordonsarmada och en världsledande vapenindustri. En av de största investeringar som gjordes var i Boden. Den här veckan handlar programmet om ett av Sveriges märkligaste och kanske mäktigaste byggnadsverk. Uppförandet av Bodens fästning är ett slags underverk i sig, helt byggt för hand och utan elektricitet. De mest speciella är kanske de fem nedsprängda fort som bildar en försvarsgördel runt fästningen. Ett av dessa stora fort finns bevarat i ursprungligt skick och i programmet får vi en inblick i 100 års svensk försvarshistoria. Programledare: Melker Becker.

Läs mer på SVT.se Se Hemliga svenska rum i SVT Play

[Happy Ride] Boden!
Åh att titta på bilderna ger mig massa flash backs. Speciellt den från slalombacken... den har man knatat uppför några gånger, tungt....

[Happy Ride] Boden!
testa då trampa upp för den ,det är först tungt det :)

Nå börjar det inte bli dax att ta en grill/slow/push ride i Boden?
Innan snö fan ligger tjock i skogen?

Larsa å jag var ut Lörda kring Slumpberget riktigt trevligt nu när all sand är frysen :)Och idag tog jag mig en tur i Pagla området

[Happy Ride] Boden!
ha ha ha ändå rätt trevligt med lilla iaf..... jo vi får ta och göra det... eller så sätter jag ihop
meridan som bara står och samlar damm

bara sadel och bakbroms som saknas

Senast redigerad av en moderator:
[Happy Ride] Boden!
självklart

var upp idag på Klintberget de har ju klappat igen bergrummen/flyglednings centralen där så nu är det fritt fram uppe på det berget å vilken utsikt det var där ifrån :)skoj cykling

[Happy Ride] Boden!
Klart det är väder här jämt ibland bra ibland dåligt har inte du det där du bor då?

just nu har jag då -3 grader ut och drar strax iväg upp mot Degerbergsfortet

[Happy Ride] Boden!
Ah de sket sej, flyttar nu om 2 veckor tillbaka till sthml
ska se om ja kan åka lite skidor innan ja far hem dock =) Så bara säga till om ni blir sugna på den fronten istället

[Happy Ride] Boden!
Jaha börjar ni tina fram nu alla cyklister i Boden?Det är ju nästan helt snö fritt överallt i skogen nu och hyfsat torrt var det ju igår när jag tog mig en tur kring ballongbacken,pirat&pagla.Skoj att äntligen ta sig ut å trampa lite nu ska jag ju bara hitta igen kondisen oxå efter vinter dvalan.

[Happy Ride] Boden!
Kanske skulle fixa bromsen och sätta på handtagen då så vi kan ta en tur nån dag, du får påminna mig annars så
blir det aldrig :)

[Happy Ride] Boden!
hallå, va i boden för 4 veckor sen å cykla lite mtb, bland annat på de jävla tungt körda elspåren å på degeberget. där hitta vi shysta tracks. men för att slippa yra runt nästa år så skulle lite tipps sitta fint. /villsen göteborgare i bonden

Tillbaka
Topp