[Happy ride] Genarp

Dirty_rider

Aktiv medlem
[Happy ride] Genarp
Efter en hel del regn o rusk, så drar det lite i armar o ben.

Vet inte om ni har varit ut på någon tisdags träning, men det var lite för mkt vatten för min smak.

Så, hade tänkt en söndags tur, start vid två tre tiden, är det någon som e på?

eller säg en tid som passar er
/ Jöns / Dirty_rider

karta över genarp

http://pivot.happymtb.org/forum/file.php/1/file=16864

Vart ligger Genarp?
Genarp1.JPG ht=629
Genarp1.JPG ht=629

Och vart ligger Genarps Idrottsplats?
genarp.JPG ht=633

Senast ändrad:
[Happy ride] Genarp
OM jag lyckas fixa barnvakt så är jag med vid tre-tiden på söndag. Längtar ut! Men med nya bromsar, tre vändor i skogen och backarna är slut. Ge mig skivor!

[Happy ride] Genarp
Skivbromsnav: ja
Växelreglage skilda från bromsreglage: ja
Fästen på ram & gaffel: ja

EDIT: what am I looking for?

Senast redigerad av en moderator:
[Happy ride] Genarp
Är det hydraliska då Nils? Är inte Deore mekaniska. Defeats the purpose.. det är bland annat flexet jag vill ha bort.

Snälla föräldrar har jag iaf, klart jag ska ut och cykla! Tre-tiden i Genarp blir bra för alla?

[Happy ride] Genarp
Kolla så att det är centerlock-nav du har. Det kan ju vara 6-bults också och då är det andra skivor du ska ha. Det blir lite dyrare då också - 144 Euro med frakt.

[Happy ride] Genarp
Då återstår frågan: är det bra grejer, dom där Deore-bromsarna? Allt annat på min cykel är Deore, så det duger väl. Men är det bra?

Naven på min cykel ser ut så här, men jag är inte säker på att det är exakt dom naven. Det är iaf sån där centerlock tror jag.

Bilagor

• SHM623-32.jpg
    SHM623-32.jpg
    5.9 KB · Besök: 108
[Happy ride] Genarp
Benjamin skrev:
-------------------------------------------------------
> Då återstår frågan: är det bra grejer, dom
> där Deore-bromsarna? Allt annat på min cykel är
> Deore, så det duger väl. Men är det bra?
>

De fick bra kritik i MountainBike Rider - de tyckte att de var lika bra och billigare än LX (eller om det var XT) och fick därigenom högre slutbetyg.

Jag har Deore 555 och de är helt OK. En kompis har Deore 525 och han är nöjd. Vi har iofs aldrig testat några värstingar. Jag har för mig att 555 ser lite smäckrare ut än 535 (och kanske därigenom är lite lättare). Men 535 är som jag har fattat det den senaste Deore-modellen.

[Happy ride] Genarp
Tror säkert vi kör tisdag också, fast kanske lite hårdare och bara en timme eftersom det blir mörkt tidigare. Det pratade vi iaf om sist.

Fick mail från Billy på Cykelnetto där jag köpte hojen. Han skickar nya bromsbackar gratis. :D Najs service.

EDIT: Behöver fortfarande skjuts imorrn.

[Happy ride] Genarp
Idag var det GRYMT! Hur långt körde vi, 3,5 mil? Ca 4 timmar uppför nerför och genom lera och vatten. Fy fan vad gött säger jag bara! Nice going boys!

[Happy ride] Genarp
Det gick ju riktigt bra tycker jag!

Blev en ganska lång runda med varierande åkning. Grymt skoj och trevligt var det iaf. Är lite slut i kroppen, men det ska man väl vara?!

Tycker lite synd om dig PeaceDog som inte följde med. Jag ångrade mig i sista stund och hängde på, något som jag anser vara mitt bästa beslut på väldigt länge.

Lägger upp de få bilder jag tryckte av på http://www.mdores.com/mtb/

[Happy ride] Genarp
hahah! riktigt nice var det idag grabbar!! lera ända upp i örornen!

fler sånna dagar!
denna bilden gillade jag, här där jag badade i höje

Bilagor

• jagihöje2.jpg
    jagihöje2.jpg
    105 KB · Besök: 137
[Happy ride] Genarp
så segt att sitta hemma idag.. men inget framhjul gör det svårt, bakhjulet i 3,5 mil nja lite väl mkt för mig!

Såg skoj ut iaf. Speciellt vattnet. Nästa gång så!

[Happy ride] Genarp
Ahhhhhhh, ångrar nästan att jag åt middag med fru och son hemma hos min mor. Det blir väl kantarellerna från Sunne som får avgöra så här i efterhand.
Nu på kvällen så såg jag Roam och undrar om jag inte ska skaffa stödhjul och hålla mig på innergården här hemma.

[Happy ride] Genarp
Här kommer mina bilder, tyvärr kan jag inte hänga med ut imorgon...

Benjamin kämpar på uppför -kommer han vidare efter detta styrutslaget???
PICT7414web.jpg

Jöns tar sig vatten över huvudet (nåja, naven..)
filtered_PICT7419web.jpg

Benjamin ger sig ner i ån
filtered_PICT7420web.jpg

renare cykel - blöta fötter
PICT7421web.jpg

VI ses nästa happyride!

Nils

[Happy ride] Genarp
Någon som är sugen på att cykla ikväll?
Själv är jag något mätt från söndagens HappyRide, men är ändå lite sugen...

Har plats för en till i bilen från Lund, så är det någon som vill åka med så kör vi från Fjelivägen 41 1730, annars tar jag en lugn och stilla kväll ikväll.

[Happy ride] Genarp
jag kommer så klart! ska bara käka en stadig måltid

ev. ( två engelstalande snubbar som jag mötte på parkering i sön, kanske kommer. De lät sugna i söndags ifall :D )

[Happy ride] Genarp
Har varit vid Romeleklint och tittat (från mitt perspektiv) på nerförsbackarna. Tänkte bege mig till trakterna till helgen (förmodligen lördag) för att testa min nya freeride-cykel.
Såg två stigar som jag tänkte lära känna närmare. Den ena verkar gå på skrå och börjar strax innan sista kurvan innan masten på toppen och den andra går ner bakom rastplatsbordet i täta buskar (ruskigt stenigt) om jag inte missminner mig.

Har ni som känner trakterna bättre några fina tips på stigar att rulla utför på. Jag skulle gärna haka på er, men de åtta växlarna tillåter nog inte det.

Tack på förhand och trevlig tur ikväll!

/Lukas

[Happy ride] Genarp
det finns några backar. dock inte så många. se om jag kan klippa o klistra efter cyklingen ikväll om jag orkar. så kan jag markera några fina backar ifall.

Hur ska dom vara, typ? steniga eller rakt ner med eller utan hinder :D

[Happy ride] Genarp
Dirty_rider: Nej, skåne är ju lite platt. Bortsett från några ställen, där det putar upp lite! =) Men hemskt snällt av dig att klippa o klistra åt mig. Tack.

Har inga preferenser gällande stenigt, rakt, med eller utan hinder. Bara det lutar lite neråt. (Har efter 10 års uppehåll införskaffat cykel igen, då Malmö skapat ett naturbehov). :-D

[Happy ride] Genarp
Hur är det när det blir trångt egentligen?

Är det den som är på väg nerför backen som ska ta hänsyn och flytta ut till sidan eller är det de som kämpar sig uppför backen.

Bara en fundering:-)

ha det
Jan

[Happy ride] Genarp
Ha ha Jan! Jag kan ju säga att om jag är på väg uppför en backe och nån kommer dundrande nerför så blir det helt klart jag som aktar på mig jävligt fort! Hoppas alla andra tänker likadant när jag kommer nerför... I ain't stoppin'!

Tyvärr lyckades jag inte fixa barnvakt ikväll, men jag hoppas det blev en fin sväng! Vädret ser bra ut.

Backarna nedanför klinten är fina på båda hållen, höger är lite mildare kanske. Jag sticker gärna ut i helgen om jag kan. Vi får se!

[Happy ride] Genarp
Jag har iaf beställt ny fälg! men det lär ta lång tid innan den kommer (CRC) sen ska den på också .. suck!

Jag vill ju bara cykla ju!

Good luck ikväll!

Tillbaka
Topp