[Happy ride] Genarp

[Happy ride] Genarp
Så här såg det ut i söndags. Stigarna fungerar inte att köra på och jag kan tänka mig att det kan vara rätt isigt på vissa grusvägar. Men, snart så.....

Bilagor

• EnStrimmaHopp.png
    EnStrimmaHopp.png
    178.2 KB · Besök: 36
[Happy ride] Genarp
Årets första tur..och första gång jag provar dubbat. Hårt, men ack så ojämn snö/is! För första gången önskade jag mig en "full bumber".
Efter en dryg km gav jag upp och höll mig till vägarna!

[Happy ride] Genarp
jag har inte en aning :)
Men läget här i nz har ändrat sig lite (mycket), kommer vara här tills på tisdag. Sen åker jag till Samoa i 1 månad istället..(Fiji gick inte att resa till pga cyklonen som hade härjat där i veckan.) så jag är tillbaka i skogen redan i maj. Så då ska jag hojja ifall :=)

[Happy ride] Genarp
Lite tråkigt, kan tänka mig att det skulle vara roligt att stanna ett tag till.
Men när du kommer hem är det perfekt cykling i Genarp.

Snapphaneturen är i september så det är gott om tid för träning i år :-)

[Happy ride] Genarp
Ah, dock så önskar jag att jag tog med min cykel för cyklingen är underbar! helt underbara singeltrack!
men det är gott om tid då, för i år ska vi ligga i top 10! ;)

[Happy ride] Genarp
Blev en sen eftermiddags tur idag. Härligt med barmark och det gick till och med att köra utan vantar idag, våren är definitivt här. Har inte kört alla stigar men de jag körde var helt ok, int så blött som jag befarade heller.

[Happy ride] Genarp
Jag var ute i Söndags och det var underbart. Det var så många andra cyklister i skogen, alla på XC race cyklar då. Jag hittade bra nya stigar som var jätte kul. Alla stora pussar var borta men en del var lerig och jag var tvungen att försöka manga gångar mina favorit knepiga problem. (Men jag kunde inte cykla upp den lilla steniga stigen till toppen av Klinten som komma till bordet! Jag fortfarande hade en "Mental Block" för en del av den nästa stigar så om det finns någon som är modiga en jag ska jag tycka om att cyklar med det!

Jag brukar cykla på Söndag morgon bitti och ibland i veckan om jag kan få en bil.

[Happy ride] Genarp
Kommer hem till Sverige (föropningsvis om flygen går som de ska igen..) på måndag, är just nu 'fast' i Hong Kong. men jag klagar inte :)
så jag är gryyyymt sugen på en tur, kanske redan på tors eller så.

[Happy ride] Genarp
Har suttit fast i Egypten i en vecka och är äntligen hemma igen. Ser ut att vara fint på åsen nu med lite blandat underlag.
Btw, för er som är intresserade så har vi startat en grupp på facebook för MTB dårar i Veberöd med omnejd. Sök gruppen "MTB Veberöd" och gå med om du cyklar på Romele.

[Happy ride] Genarp
Får förhoppningsvis nya hojen på onsdag. Jag skulle kunna tänka mig köra en sväng på fredag eller så kanske, tänkte testa att cykla med malmö terrängcyklister på lördag också om dom ska köra :)

/ Love

[Happy ride] Genarp
trevligt trevligt, trodde nästan att det vart helt dött i tråden :)
jag kom på mig själv, på lördagen ska ut med veberödsgänget, så fredag eller torsdag hade passat bra (eller så hänger jag på MTC en bit o bryter på åsen och joinar Veb gänget)

[Happy ride] Genarp
Jag skulle kunna hänga på dig i så fall då, vill hitta alla nya cykelställen jag kan. Har inte bott i Skåne så länge. Men jag måste ju orka tillbaka till bilen också förstås hehe..

/ Love

[Happy ride] Genarp
Har ett stort logistikarbete jag ska sitta med imorgon. 5 från Genarp? Jag måste ju åka från Lund också. 6 skulle passa bättre för mig om det går att ordna :)

/ Love

[Happy ride] Genarp
Du är inte sugen på att ta en runda idag med då Scott tokig? Det är ju lite mulet just nu men det hindrar inte mig.. Fanns det inte nån Calle Sirén med ny Cube nånstans i trakterna också? Vill du inte ut och lufta nyköpet Calle? :)

/ Love

[Happy ride] Genarp
Aha, vad synd. Jag vill också jättegärna ha en bestämd dag i veckan då vi försöker köra. Sen om vi är 2, 5 eller 10 spelar mig ingen större roll till att börja med. Kommer bara köra här två veckor till, sen ska jag hem och rejsa runt på östgötska stigar i sommar. Sen kommer jag ner till terminsstart igen. Kanske passar bäst att planera in någon fast dag då, då jag vet mitt schema och ni vet hur ni jobbar etc. Hör av er så fort ni vill cykla nu innan jag drar hem dock, vill cykla så mycket som möjligt.

Jöns? Svara här eller mobilen tack, jag hittar inte själv i Genarpsskogarna. Mobilen hjälper mig att hitta till Genarp men mer än så fixar den nog inte ;)

/ Love

[Happy ride] Genarp
En gemensam hojjdag tycker jag låter som en bra idé! Vi hade för ett tag sedan tisdagar som en stående dag. Men det är inget tvång att köra på tisdagar, det är bara ta en dag då flest kan hänga med.

Jag hade tänkt att köra åtminstonde en gång per vecka (har bestämt mig för att köra några tävlingar i aug.)

Men vart är folket??? Alla gamla godingar?

[Happy ride] Genarp
Grymt rolig terräng!

Jag och Jöns drog en repa idag på c:a en och en halv timme kanske? Det får väl gps-klockan visa sen.. ;)

Första rundan på nya cyklen som ni säger här i Skåne. Några rejäla utförslöpor gjorde att jag nästan han bromsa in beläggen på en runda. Riktigt trevligt var det i alla fall.

/ Love

[Happy ride] Genarp
hah, det var tur att ja inte hängde med, är halvt död ,nåja, lite seg ifall :)
väskan köpte jag på stadium för två hundringar, stadiums egna märke, everest. Funkar kalas!

Tillbaka
Topp