[Happy ride] Genarp

[Happy ride] Genarp
Härligt att höra.
Får faktiskt erkänna att det har varit lite dålig aktivitet ifrån min sida, ifall när det pratas om happy rides i Genarp. :/
Ska skärpa mig. :)

[Happy ride] Genarp
någon som ska ut nästa helg? lördag eller söndag kvittar, har inte kört i genarp på någon månad nu!
i skrylle hinner man köra på alla stigar på under två timmar :/
sen är där fullt med joggare som försöker slå ner en (dem försöker slå en oavsett vilken fart man håller! även om man visar hänsyn! agresiva!)
helgen 6-7/11 någon som är på?
kan bara den "vanliga" rundan upp mot downhill spåren i genarp!

//Alvar

[Happy ride] Genarp
Jag saknar fortfarande lyse så det får bli på helgerna mest för min del. Kan dock inte lova något för kommande helg, men det finns säkerligen hopp om inte vädret bråkar....

[Happy ride] Genarp
vet själv ej om jag kan har lämnat in min dämpare på service, såg sena tt ny ny på chainreaction kostar kring 1000, en ny ligge rpå 100mm istället för nuvarande 80mm! så vet inte om det ens är lönt längre...

[Happy ride] Genarp
alvar skrev:
-------------------------------------------------------
> någon som ska ut nästa helg? lördag eller
> söndag kvittar, har inte kört i genarp på
> någon månad nu!
> i skrylle hinner man köra på alla stigar på
> under två timmar :/
> sen är där fullt med joggare som försöker slå
> ner en (dem försöker slå en oavsett vilken fart
> man håller! även om man visar hänsyn!
> agresiva!)
> helgen 6-7/11 någon som är på?
> kan bara den "vanliga" rundan upp mot downhill
> spåren i genarp!
>
> //Alvar

Har ännu inte varit i Genarp.
Hur hittar man till DH spåren?

[Happy ride] Genarp
ehm... beror på vart du startar! men dh spåren går vid den stora radio masten! kanske går att se på google earth! dirty rider bor ju i genarp så han kan säkert förklara bättre! :D

[Happy ride] Genarp
överst på sidan 38 ungefär vid väderkullen tror jag DH spåren ligger! eller har jag fel jöns?
du kommer nog enklast till dem om du kör till b&b stället som ligger utanför björnstorp!
det finns väl fler som bor i området som kan förklara??
jag skulle nog snarare hitta dit om jag körde där, att ge en bra vägbeskrivning är lite svårare. men om du hänger med på en vanlig tur så kan vi ju visa spåren! :)

ska testa o hänga med trampen på en lördags tur om en vecka ungefär. gafflen är på service :/ en ny 100 mm 20 mm mer än av vad jag har nu kostar 1233! :O

//Alvar

[Happy ride] Genarp
Tänkte köra med FK trampen på lördag, se om dem har någon rolig tur! :)
Kommer nog ändå inte få ihop cyklen, styrstammen har växt några centimeter sen jag tog av den...

Senast redigerad av en moderator:
[Happy ride] Genarp
farmboydavy skrev:
> Jag tänke om en lamptur nångång. Jag har en bil
> nu så kan köra från Lund. Någon annan?

Jag är sugen! Jag ska bara bli frisk först, tar väl några dagar till antar jag..

Mani skrev:
> Saknar både lampa och tid, tyvärr.

Mycket med skolan eller? Du kan väl hänga på och köra på St: Hans backar någon dag i alla fall? Har du gerdakort?

[Happy ride] Genarp
frågan är nog mer OM det går att köra TILL genarp ;)
Var ute hos föräldrarna igår, o då var det lite besvärligt på sina ställen, nu blåser det också. Altså blåser vägarna igen fortare än vad de hinner ploga.
Annars har jag inte en aning om hur snöläget är, gissar på mkt snö uppe på åsen ifall. Säg till om du ska ut o härja, jag hänger gärna med o gör ett försök!
Lägger till två bilder som visar snöläget ganska så bra tycker jag :)
file=142545

file=142546

[Happy ride] Genarp
snöläget i torna hällestad är 1-2 dm! men det började blåsa i söndags kväll så snödjupet varierar nog väldigt mycket! funderar på att sticka ut i skrylle och röja, men för säkerhetsskull måste jag nog använda min rånarluva och solglasögon så ingen känner igen mig! Joggare och skidåkare i skrylle är riktigt våldsamma. Dem brukar försöka slå en av cykeln även om man visar hänsyn! blir till att köra på dem redan byggda träbroarna med höns nät! tack skrylle! :D någon som är på? :)

[Happy ride] Genarp
Min plan var att komma ut i helgen. Vi kan väl höras av senare i veckan.
Bokskogen i lördags var svårt att cykla i. Det blev mest grusvägar, eller bredvid, det var lite svårt att se var vägarna gick ;-)

[Happy ride] Genarp
Jag var ute o körde en sväng igår och det funkade ... för det mesta :-) Gick utmärkt där det vart upptrampat eller tunt snötäcke. Lite svårare vart det med djupare snö och mest extreeeeeeem vart det med lera under snötäcket. Självklart klurigt också när man drar ut i mer obanad terräng eftersom man inte ser underlaget o rötter/grenar/tomtar är såphala.

Det var ju ganska varmt igår (runt nollan) så snön var ganska blöt, moddig o tung. Blir förmodligen enklare om det är kallare och framför allt om tjälen kommer.

Jag har väl ingen vidare vintersetup vad gäller däck, Fat Albert 2.25 fram (kanske ganska OK) och Racing Ralph 2.25 bak (tokgalet), så det kan ju inverkat en del.

Sammanfattning: Brottarkul! Ut o hjula! :-)

[Happy ride] Genarp
Love skrev:

>
> Mycket med skolan eller? Du kan väl hänga på
> och köra på St: Hans backar någon dag i alla
> fall? Har du gerdakort?

Jodå, endimmen tar sin lilla tid. Sedan vad som verkar vara världens ihärdigaste förkylning hjälper ju inte.

[Happy ride] Genarp
alvar skrev:
> är gasnka sugen på att testa alla träbroar i
> skrylle!! men dom har gjort skidspår nu så jag
> vet inte om man överlever o köra igenom där...

Jag åker inte själv skidor men det är väl super dålig stil att sabba skidspår?

[Happy ride] Genarp
Scott tokig skrev:
> Jag åker inte själv skidor men det är väl
> super dålig stil att sabba skidspår?

Förbannat bra skrivet! Det är ett hundjobb att dra upp spår och det är oftast entusiaster som gör det ideellt.

[Happy ride] Genarp
Scott tokig skrev:
> alvar skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > är gasnka sugen på att testa alla träbroar i
> > skrylle!! men dom har gjort skidspår nu så
> jag
> > vet inte om man överlever o köra igenom
> där...
>
> Jag åker inte själv skidor men det är väl
> super dålig stil att sabba skidspår?

jag vet det är ju inte meningen att sabba en stig! ska lyfta över cykeln nästa gång...
men sen kan man ju fråga sig varför någon lägger ett skidspår över min stig! ;)
inget illa menat :D

[Happy ride] Genarp
Love skrev:
> Scott tokig skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag åker inte själv skidor men det är väl
> > super dålig stil att sabba skidspår?
>
> Förbannat bra skrivet! Det är ett hundjobb att
> dra upp spår och det är oftast entusiaster som
> gör det ideellt.
jag gjorde det inte med flit och det var bara en gång.. ska nog ut o köra där så fort mina skidor kommer! :D

[Happy ride] Genarp
lite tuft att du har vällt din scoter jöns! hur gick det till?
satt du på den när det hände? isf påminenr det en del första gången jag körde med klick pedaler, var i genarp då :)

[Happy ride] Genarp
härligt!
vore kul o köra också, MEN det är inte så kul att puls cykla igenom en halv meter snö! finns det bra vägar o köra på så skulle det vara skit kul o sticka ut o ta en runda! hur ser det ut nu? cykel spåren är nästan helt fria mellan lund o dalby.

funkar klick pedaler nu?
mina frös förra året värdelöst, men sen frös bakhjulet också, ännu värre!

[Happy ride] Genarp
Skogsvägarna förändras hela tiden beroende på om det har töat eller inte.
Många sträckor har hård packad snö nästan is, där kan man stå på lite om man har dubb.

mina pedaler har funkat klockrent i två snövintrar nu, hade lite problem med fruset frihjul i fjol
innan jag bytade hoj.
Skall ut en sväng på söndag så får man se hur det är då...

[Happy ride] Genarp
+1 på Jsj - shit så härligt det ser ut! Grymt kul att cykla på vintern.

Lite frågor..

Går det att cykla längs skrylle (inkl. sommartid)?

Enligt bilden verkar det vara en vandringsled mellan skrylle och genarp (så man slipper asfalt), stämmer det?

Finns det några enkla och roliga partier/dungar närmare Lund där man kan slå ihjäl några timmar?

Tackar för svar och sånt.

[Happy ride] Genarp
Vet inte hur leden mot skrylle ser ut, cyklar uteslutande på romeleåsen med omgivning.
Eftersom jag bor i Genarp känns det lite segt att ta sig iväg någon annanstans.

[Happy ride] Genarp
jag cyklar väldigt mycket i skrylle! inga problem så länge man skippar joggingspåren.
vägen du tänker på är nog skåneleden, den går från genarp, björnstårp, dalby stenbrott och sen vidare mot skrylle. okej väg att köra. Dalby stenbrott ligger längs gamla väg 11.

[Happy ride] Genarp
Cyklade runt den norra delen idag och upp till Klinten. 40% gå och 60% cykel. Farligast delen var parkerings plats på The Lodge. Jag kunde inte står! Spännande nerför backen nästan omöjligt att cyklar upp.

Det var kul att bli ute men jag ska inte gå igen till snön är borta, det var for svårt.

Bilagor

• DSC00029.JPG
    DSC00029.JPG
    60.2 KB · Besök: 43
  • DSC00027.JPG
    DSC00027.JPG
    52.2 KB · Besök: 40
  • DSC00023.JPG
    DSC00023.JPG
    78.1 KB · Besök: 39
[Happy ride] Genarp
var ute o hämtade ved igår här i hällestad och snön är helt frusen nu! går nog nästan att köra ovanpå, snö djupet varierar väldigt mycket! ibland helt bar mark och ibland tjugo centimeter!
i hällestad iaf...

Tillbaka
Topp