[Happy ride] Genarp

[Happy ride] Genarp
Tillbaka från årets debut på åsen!
Kan bara summeras på ett sätt: Sjukt kul!
Var lite skeptisk tidigt på morgonen när den underkylda dimman lagt ett snorhalt lager is på allt. Men vi (Långloppsräven Stefan, och jag) stack ut vid 10 och var förberedda på att trampa grusväg i en timme. Men redan på väg upp mot åsen provade vi stigarna, och YES! det går att köra på den snön som ligger där (utgår från Veberöd). Våra vänner med hästarna har trampat ner så pass bra spår att det går att cykla. OK lite jobbigt på sina ställen. Detta resulterade i en runda över Järnhatten, denna sträcka var nog i sämst skick av alla men större delen av Unos runda och stigar nära Genarps IP funkade bra. Av de 3 mil vi körde var det minst 2 mil stig varav ca 100m inte var cyklingsbar. På flera ställen hade snön smält bort helt. Jag hade mina Race King däck och hade inga problem att få grepp. Om det töar lite mer kan det bli tuffare, vi hade en hård yta att köra på efter nattens -grader.

2.15 tog det och 3 mil. Riktigt skönt att få cykelnerven stillad.

[Happy ride] Genarp
då kommer mina supersonic montain king äga med andra ord! :)
kommer nog ta en tur nästa helg, blir lite lungt tempo då det är första rundan för i år.
//Alvar

[Happy ride] Genarp
Hade varit kul att hänga på dig Alvar i Skrylle/Torna Hällestads skogarna.
Jag brukar ju cykla igenom när jag cyklar till Genarp.
Du har säkert hittat en massa trevlig stig som jag inte känner till.

[Happy ride] Genarp
du skulle bara veta! ;)
men jag har en garmin 310 xt nu så nu kan jag köra en runda där alla fina stigar är med!
tyvärr är jag tvungen o köra på joggingstigarna ibland. MEN tar man det lungt visar mycket hänsyn så brukar det inte vara några problem. men det finns dom som försöker slå av en från cyklen, galet!
men absolut vi kan ta en tur i vår!
bäst att låta snön försvinna från alla stigar.

Jag hänger gärna på att ta en tur i genarp känner egentligen bara till en runda plus en väldigt bra stig.

//Alvar

[Happy ride] Genarp
Stack ut 10.30. Det var lite mindre snö nu än förra helgen, men isarna var helt blanka och snorhala.
Körde en runda runt tornet och Dh spåren, där var helt ok, skåneleden ner var lite tuffare med isiga partier. Mot Genarp och Risen, tillbaka till järnhatten och en massa andra stigar. Efter natten -5 grader var snöskorpan riktigt hård och cyklingsbar. Gav en massa nya roliga initiativ på spårval.
3.6mil och 3 timmar blev det.

[Happy ride] Genarp
har själv tänkt ta en runda i skrylle fram mot helgen, men är rädd att det är mer snö i skrylle än genarp. annars skulle man väl kunna ta en tur i genarp, får se när det blir...

[Happy ride] Genarp
Tre glada herrar tog sig ut i skogen idag. Den mesta snön är borta så dubbdäck blev överflödigt, dock var det riktigt mjukt o blött i marken.
Inte nog med det, såg nu att de har skogat oehört mycket :( många fina stigar är nu borta..
Annars erbjöd dagens tur på punka,kaffe o kladdkaka vid kullatorpet (skitgod kaka all cred till Love!) Även en ensam skotte bjöds in till sällskapet för lite förfriskningar.
Väl hemma drogs slang o tvättsvamp fram, allt jobb i onödan..Nästa gång ska jag kolla att vattnet är påsatt INNAN jag plockar fram grejorna :/

[Happy ride] Genarp
farmboydavy skrev:
-------------------------------------------------------
> Ska någon cykla imorgon? Jag var ute idag och det
> var så fint.

Kl. 9 från Konsum.

[Happy ride] Genarp
Hej HP, Jag läst din post för sent. Var tvungen att cyklar med fel sko eftersom glömde jag att byta pedaler så lite jobbit. Men två nya stigar och bra väder. Nu jag är trött och måste sova!

Bilagor

• 13-FEB-2011.jpg
    13-FEB-2011.jpg
    79.5 KB · Besök: 30
[Happy ride] Genarp
Hej Mani, Gärna följa med, (Jag bor mitt i Lund) ska kolla med frun om när det är okej att köra. Jag tänkte att köra klockan 9 parkera vid the Lodge och den kanske kan vi möta andra pojkår vid Genarps IP klockan tio?

[Happy ride] Genarp
farmboydavy skrev:
> Hej Mani, Gärna följa med, (Jag bor mitt i Lund)
> ska kolla med frun om när det är okej att köra.
> Jag tänkte att köra klockan 9 parkera vid the
> Lodge och den kanske kan vi möta andra pojkår
> vid Genarps IP klockan tio?

Jag kommer cykla från Sandby till Lodge via Måryd, Torna Hällestad, Dalby Stenbrott, Björnstorp.
Antagligen så snurrar jag någon runda i Genarpsskogen innan jag vänder tillbaka mot Sandby.
Kanske vi kan träffas på the Lodge parkering? kl. 09:00 i så fall?

[Happy ride] Genarp
farmboydavy skrev:
> Hej Mani, Gärna följa med, (Jag bor mitt i Lund)
> ska kolla med frun om när det är okej att köra.
> Jag tänkte att köra klockan 9 parkera vid the
> Lodge och den kanske kan vi möta andra pojkår
> vid Genarps IP klockan tio?

Låter som en plan. När du vet mer med frugan så kan du ju PMa en adress och tid så kommer jag dit också lastar vi in cyklarna och drar.

[Happy ride] Genarp
Det är ju sjukt fint väder ute (årets finast dag??)idag. Jag kommer nästa fina helgdag. Har dessvärre ingen helt ihopsatt cykel än (får inte loss vevpartihelvetet på ena) =/

[Happy ride] Genarp
41km blev det, massa spår på stigarna, men vi mötte ingen. Jöns, du som är en riktig stifinnare, kan du inte märka ut lite spår där det är skövlat? Jag vet att stigarna finns där lite längre in, men hittar inte dem.

[Happy ride] Genarp
jag hänger nog med snart, ska ta och börja träna lite mer så att jag orkar hänga med på en 3 milare. har en garmin 310xt nu så jag tänkte lägga upp min runda i skrylle ifall någon är intresserad. körde inte idag då det inte är så kul att köra i minusgrader, (cykeln frös i onsdags när det var -2).

[Happy ride] Genarp
Det var torrt och fint men flaska nr 2 fick jag inte ut något ur. -grader är bara bra då marken blir riktigt hård och snabb, men flaskan är ett problem.

Tillbaka
Topp