[Happy ride] Genarp

[Happy ride] Genarp
Jag tar min vanliga tur Sandby, Måryd, Torna Hällestad, Dalby Stenbrott, The Lodge, Genarps Parkering imorgon Lördag.
Där tänkte jag möta MTC 09:00 och hänga på en liten tur innan jag vänder tillbaka mot Sandby

[Happy ride] Genarp
Ska nog hänga med på några sånna turer Orpon! men behöver få upp konditionen lite först, hur långa är turerna? Vilket tempo blir det?
Ska ta och spela in en komplett runda i skrylle nu i dagarna så du får se. Det blir nog knappt två mil, skrylle är ganska litet.

[Happy ride] Genarp
Var ute idag med Love o Cedrik + hela gänget ifrån MTC. Riktigt fint väder och föret var hårt och torrt. Även om det fanns isfläckar så var det väldigt trevligt :)

[Happy ride] Genarp
alvar skrev:
-------------------------------------------------------
> Ska nog hänga med på några sånna turer Orpon!
> men behöver få upp konditionen lite först, hur
> långa är turerna? Vilket tempo blir det?
> Ska ta och spela in en komplett runda i skrylle nu
> i dagarna så du får se. Det blir nog knappt två
> mil, skrylle är ganska litet.

Idag blev det 55km. Jag försöker ligga runt 70% av min max puls.
Hade varit kul att se din Skryllerunda.

[Happy ride] Genarp
http://connect.garmin.com/activity/73344184
Här kan man se en version av min runda i Skrylle, kör aldrig samma runda två gånger i rad då det blir tjatigt försöker variera den så mycket som möjligt.
21 km, tempot blev lågt då det var blåsigt och jag har nyss börjat cykla igen efter vintern.
Alla stigar är nog inte med men dem som är bäst och som jag cyklar på mest är.

//Alvar

Senast redigerad av en moderator:
[Happy ride] Genarp
Tillbaka efter en rikigt skön dag i skogen.
Allt var på topp, solen sken o tempraturen nästan 10+.
IMAG0028.jpg ht=725

Love fick punka o bar cyklen en bit.
Minaaktiviteter2011-03-20.png ht=694

[Happy ride] Genarp
Det har varit en riktigt fin dag idag.
Jag,Love o Emil körde en fin runda på ca 3mil i ganska högt tempo.
Underlaget var i absolut toppskick. Torrt och hårt, precis som det ska vara!
Minaaktiviteter2011-04-10.jpg ht=435

[Happy ride] Genarp
Körde också en runda idag. Inte lika högt tempo och inte lika långt, men jag hoppas att jag är ursäktad eftersom det var vårpremiär för min del.... ;-)
(Gisses vad de har avverkat i skogen :-( )

[Happy ride] Genarp
Körde en runda i måndags. Kilade framhjulet stenhårt mellan två spångbrädor i alldeles för hög hastighet. Vänster tumme och höger underarm blev klämskadade och slog av en benbit i höger armbåge. Inte kul :(

[Happy ride] Genarp
Tråkigt att höra Mani, hoppas du snart är återställd.
Vädret är så underbart, sugen på att komma ut i skogen igen samma stund jag åkte därifrån..

[Happy ride] Genarp
Var och hur kom du upp i maxfarten på 129,4 km/h? Väldigt intressant.
Var själv ute i Skrylle, såg ett intressant varningsmärke på min Merida, den får inte användas för att köras off road.

[Happy ride] Genarp
Körde också en runda i söndags. Inte lika högt tempo och inte lika långt, men jag hoppas att jag är ursäktad eftersom det var vårpremiär för min del.... ;-)
(Gisses vad de har avverkat i skogen :-( )

[Happy ride] Genarp
Tack Dirty_rider för en trevlig tur idag. (Det hade definitivt blivit en kortare tur om du inte dykt upp :-)

Karta
Sträcka: 31.68 km
Tid: 2:05
Höjdmeter: 779

Senast redigerad av en moderator:
[Happy ride] Genarp
Hej Drity,

Jag får nog passa tyvärr. Du körde slut på mig! (i alla fall mitt högerknä som lider av en gammal fotbollsskada och inte gillade så mycket cykling :-)

Jag erkänner dock villigt att det var ett tag sedan jag hade sådan träningsverk i lår och ryggslut! :-)

[Happy ride] Genarp
Jag blev omkörd runt 18-tiden av en mörk bil med två MTB bakpå (en orange Giant?) på väg mot Genarp när jag var ute och körde LVG, också jag på väg mot Genarp på grå Canyon och i Lunedikläder. Någon härifrån? För min del blev det 53 km med ett snitt på 32,6 km/h. Grymt skön kväll och så har kört ihjäl årets första insekt.

[Happy ride] Genarp
Hmm, jag kände mig ganska nöjd med min runda på 7km ganska kuperat men det skulle jag tydligen inte ha gjort, är själv Dalbypåg och har cyklat en del där och vet hur kuperat det är i dom krokarna, speciellt om man är ute 8 mil,men jag förmodar att det är landsväg då.
Jag lär köra min 7km runda här ett tag tills jag känner att jag får upp bra flås sen blir det väl till att ta uppvärmningen bort till Klåveröd och träna på mtb banan där.
Får se när jag är nere i Dalby nästa gång, hade varit roligt att cykla Genarp->Klinten->Genarp som på den gamla goda tiden med R.A.T....får nog plugga lite kartor innan dock :D

[Happy ride] Genarp
Det var Love som var hemmavid (Motala) som körde 8mil.
Själv nöjer jag mig runt 4mil ute i Genarp.
Du är välkommen att dyka upp, jag (har bott utanför genarp i 25år) försöker köra i skogarna två dagar i veckan.

[Happy ride] Genarp
Ah, så noga läste jag. Jag tjoar till när jag ska neråt men håll inte andan, ska som sagt först ha upp lite flås så det blir ett par turer här hemma, märks att man är ganska ringrostig men fan vad skoj det är att cykla, fattar inte varför jag slutade....eller jo, jag fick körkort och skaffade bil :D

På återhörande när mina tider på slingan här hemma sjunkit en del.

[Happy ride] Genarp
Varför inte ? Brukar jag inte stöna av glädje när jag ser en backe i slutet av en härlig raksträcka ? ;-)

Samåkning ? Om det passar så kan du ju titta förbi mig så får du skjuts till Genarp. Brukar åka c:a 17.25.

[Happy ride] Genarp
3 grader o regn... brr
Körde ifall den första biten på en slinga jag har tänkt ut. Tanken är att få till en bra slinga som tar så många höjdmeter som möjligt. En bra tur att nöta inför långloppskuppen :)
Fick fram 2.5mil innan jag höll på att frysa ihjäl..
Minaaktiviteter2011-05-03.jpg

Minaaktiviteter2011-05-03Hjd-Distans.jpg

Tillbaka
Topp