[Happy ride] Genarp

[Happy ride] Genarp
Hej Dirty!

Jag väntar tills det kommer nån att åka med, självklart har jag mobilen med, så om jag inte är där när du kommer så är det bara att ringa, ja gmailar numret till dig!

Mvh Nils

[Happy ride] Genarp
Det sket sig idag. Supersjukt viktig informationsmöte på sonens dagis och jag får bli hemma och passa barnen.
Får se när jag kan ut och cykla nästa gång.

[Happy ride] Genarp
hej grabbar.

jag söker ett gäng att cykla med för att det är kul.
kankse kan hänga på er en helg?bara jag får veta exat vart vi utgår ifrån.jag kör ifrån arlöv.
är ingen elit cyklist så ni vet.
är man välkommen?

[Happy ride] Genarp
självklart att du är välkommen!!
Vi kör ifrån idrottsplatsen i genarp ( se karta ) längst ut på den vägen som inte har något namn

http://kartor.eniro.se/query?&what=...a=1&disable_multi_company_merge=1&stq=0&pis=0
det är nog alltid någon som kör nån dag i veckan eller på helger, skriv ett inlägg är, så e det säkert någon som hänger med!

tackar förresten Nils för en mycket trevlig tur idag..solen sken o tempraturen var hög..:D så komm igen nu grabbar .. nu drar vi igång säsongen igen!!

[Happy ride] Genarp
Dirty_rider skrev:
-------------------------------------------------------
> kan inte på lör, men på sön kanske?

Jag kommer köra på söndag.

[Happy ride] Genarp
orpon skrev:
> Dirty_rider skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > kan inte på lör, men på sön kanske?
>
> Jag kommer köra på söndag.

När på sön kan du? Jag är inte ledig innan ett, men det är ljust länge ;)

[Happy ride] Genarp
Dirty_rider skrev:
>
> När på sön kan du? Jag är inte ledig innan
> ett, men det är ljust länge ;)

Synd, för min del måste det bli på morgonen. 9 el. 10.

[Happy ride] Genarp
Hade varit kul att få se en rejäl RR från Genarp igen. Ännu roligare att se ansiktena bakom alla happy-nicks. Jag längtar ut i Bokskogen och Genarp för att testa nya hojen, men flera helger framåt är upptagna av annat. Grr.

[Happy ride] Genarp
Jag kommer nog att cykla dit imorgon också och det hade varit roligt att träffa några andra från forumet då. Jag har monterat lite extrautrustning under veckan också som jag gärna visar upp och beskriver hur jag gjort. Det är dels en modifierad flashhållare som blev ganska bra (den kan nu hålla både en flaska och ett smörgåspaket liksom under) och lite andra saker.

[Happy ride] Genarp
Gah, att man ska vara upptagen på helgen.. :(

men jag kör nog garanterat i veckan och kanske på sön eftermiddg/kväll om någon vill hänga med..

mm håller med den Lekeberg, det hade varit skoj att samla ihop alla gamla och nya cykelfantaster till en rajd i genarp.. såå vart e ni andra? ingen nämd ingen glömd :)

[Happy ride] Genarp
Lite cykeltursillustrationer, på grund av syrebrist blev det inte fler. ;)
p1000261.jpg ht=450

Massor med chainsuck var problemet...

p1000262.jpg ht=450

Per och Björn trivdes i solen!

p1000263.jpg ht=450

Också vidare på nya stigar, eller ja, grusvägar

[Happy ride] Genarp
tja.

nu är det så att jag har en körig vecka men jag undrar om nån är sugen på fredag vid 10-11 tiden när man ändå är ledig?

[Happy ride] Genarp
Pepperagge skrev:
> En toppentur i underbart väder.
> Tusen tack!
> /Per

Ja, tack själv!

Vi får dra ihop en stigletartur en helg, så kanske vi kan minska antalet grusvägsmeter. ;)

[Happy ride] Genarp
Hej Genarpsgänget!

Nu är det så att min flickvän äntligen förkunnat att hon skulle kunna tänka sig att prova på lite mountainbike.

Därför undrar jag om det är någon som har en lite mindre cykel (typ 16 tum eller så) som skulle kunna tänka sig att låna ut den för en liten runda i genarpsskogarna mot en symbolisk ersättning.

Det behöver absolut inte vara något fräsigt

dirty alla ni andra mountainbikeåkare, har ni också flickvänner/pojkvänner som skulle vilja prova? vi kanske skulle ha en flickvän/pojkvän/sambo/kompis happyride med picknick!

\Nils

[Happy ride] Genarp
Har aldrig träffat dig NizzyBrada. Men eftersom du är en Happy-typ skulle det nog kunna gå bra. Om lundatok kan intyga att du är att lita på OCH om min fru går med på att låna ut någon av sina två hojjar kan det gå vägen. Min fru, som är 168 cm hög, har en sprillans ny 16"-are med "normala" mtb hjul och en par år gammal 15,5" Gary Fisher Paragon med 622:or. Båda är framdämpade hardtails utrustade med gripshift växelväljare.
Jag kan, om du vill, fråga henne i kväll.
/P

[Happy ride] Genarp
hhehe , ja visst, jag har min gamla 20" tror jag det e , den ligger här o skräpar, behöver ett fram och bakhjul. Tjejen e ju trots allt intresserad att börja köra lite. så en en lite annerlunda rajd skulle man kunna säga.

[Happy ride] Genarp
Min frus gamla MTB från Cykelringen väger bara 18 KG och lite till.
Inte någon dämpning men gott om over-sized rör i stål.
Den dödar definitivt allt intresse för att börja cykla.

[Happy ride] Genarp
Hej Pepparagge

-Det hade verkligen varit fantastiskt om vi skulle kunna få låna en hoj av din fru för en runda!

Det är absolut ingen panik heller utan vi kan väl ses på nästa happytur så får du/ni se vem jag är så kan vi diskutera mer då!

Jag hade tänkt sticka ut på fredag + kanske måndag. Så skönt när våren äntligen kommit!

Från förra sommaren:
PICT7388web.jpg ht=544

[Happy ride] Genarp
gahh, borde vara förbud på att lägga ut sommar bilder nu vi denna årstiden ;)

den bilden har vi inte sett tidigade, eller? har du fler bilder som du inte har visat Nils? :)

[Happy ride] Genarp
Jag tror jag har visat den, fast det var ju ett tag sen!

Kom igen nu vilka mer hänger med på fredag förmiddag:

björn från arlöv
PeaceDog
NizzyBrada
...

Natti

[Happy ride] Genarp
NizzyBrada skrev:
> Jag tror jag har visat den, fast det var ju ett
> tag sen!
>
> Kom igen nu vilka mer hänger med på fredag
> förmiddag:
>
> björn från arlöv
> PeaceDog
> NizzyBrada
> ...
>
> Natti

jag hänger med! vilken tid?

[Happy ride] Genarp
Ska se om jag också kan komma loss på fredag. Annars kanske jag kan på torsdag eftermiddag, jobbar tydligen bara till två.

Najs bild Nisse! Den har varit uppe förut, det var i början på augusti nån gång.

Tillbaka
Topp