[Happy ride] Genarp

[Happy ride] Genarp
Min kompis kommer norrifrån, antingen redan på onsdagkvällen eller torsdag morgon, kan vi starta kl 10.00 på ängen efter Hovdala Slott tror ni?

[Happy ride] Genarp
NizzyBrada skrev:
-------------------------------------------------------
> Lundatok -åker din kompis med Dig och PeaceDog
> från Lund`?
>
> \Nils

Det vet jag inte än... ;)

Han kommer ner från Borås och hotade med att komma redan i kväll, eller kanske direkt till Hässlehåla imorgon kl 10. Oavsett så ses vi kl 0900 på TetraPaks parkering!

Förhoppningsvis kör han inte och väntar på Hovdala slott kl 10 ikväll. :O

[Happy ride] Genarp
Lundatok, vet att Tetra Pak är en bra bit från ditt hem. Men du kanske kan ta ettan till St Lars och byta till sexan. Sexan stannar precis utanför Tetra Pak.

[Happy ride] Genarp
Tack, men jag brukar gå ner till Värpinge by och ta bussen till Botulfsplatsen. Där byter man lätt till 131 som går förbi Ruben Rausings gata. Nära och bra! Chaufförerna brukar bara skratta när jag mekar in cykeln bland lättskrämda barnvagnsmammor.

[Happy ride] Genarp
lundatok skrev:
> Tack, men jag brukar gå ner till Värpinge by och
> ta bussen till Botulfsplatsen. Där byter man
> lätt till 131 som går förbi Ruben Rausings
> gata. Nära och bra! Chaufförerna brukar bara
> skratta när jag mekar in cykeln bland
> lättskrämda barnvagnsmammor.

Om du går till Värpinge by, har du andra skor då?

[Happy ride] Genarp
PeaceDog skrev:
> Lundatok, vet att Tetra Pak är en bra bit från
> ditt hem. Men du kanske kan ta ettan till St Lars
> och byta till sexan. Sexan stannar precis utanför
> Tetra Pak.

Ettan går förbi Ruben på väg till Klostergården så man behöver inte byta buss.

[Happy ride] Genarp
Beaver skrev:
> PeaceDog skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Lundatok, vet att Tetra Pak är en bra bit
> från
> > ditt hem. Men du kanske kan ta ettan till St
> Lars
> > och byta till sexan. Sexan stannar precis
> utanför
> > Tetra Pak.
>
> Ettan går förbi Ruben på väg till
> Klostergården så man behöver inte byta buss.

Jag tänkte plocka upp folk lite längre ner på gatan där 6:an stannar.
Känns rätt meningslöst att åka buss från Klostergården till Tetraak om man inte får byta. ;)

[Happy ride] Genarp
Hej Nizzy Brada, Peacedog och Lundatok!

Jag har gått och blivit alldeles kass i magen så jag kan tyvärr inte komma, typiskt! Jag hade verkligen sett fram mot denna turen men det får bli en annan gång. Hoppas det funkar bra för er och att det inte regnar för mycket på er.

/Peter

[Happy ride] Genarp
tänkte bara säga att turen i kväll är inställd om nu det var någon som skulle hänga med. det har blivit för mkt blåst o regn för min smak idag.

[Happy ride] Genarp
Tja, vad är en runda på Snapphanebanan? Det var säkert regnigt, tungkört och full med fästingar överallt och....
...alldeles underbart! F*n att man inte kunde komma med. Fina bilder Lundatok. Jag blir j*vligt avis.

Nästa gång, då j*vlar ska jag med...

[Happy ride] Genarp
Fat Albert var schyssta i leran och nerför de slingriga stigarna och i endurospåret, men det var duktigt trögt uppför, och även på grusvägarna

Får träna mer!

\Nils

[Happy ride] Genarp
Peda: Ja, det var riktigt fint idag. På grund av obefintliga stigmarkeringar stöpte vi om turen till en stigfinnartur och den blev ganska lyckad ändå, trots två längre felcyklingar och lite dividerande med karta och GPS. :D Nästa gång får du ta och vara frisk, bestämmer jag.

Cerro: Vi körde Schwalbe allihopa, så det funkade skitbra. ;) Det enda stället det flöt lite ovanpå var precis sista biten som går genom och över några endurospår. Men annars var det överraskande torrt, men mjukt i skogen.

Vråken från förra året såg vi lite snabbt, men den var inte alls lika aggro som förra året. Jag körde en sväng i mitten av juli och då slog den i luften runt mig. :O

[Happy ride] Genarp
DSCN3401.jpg ht=544

Förberedelser för avfärd

DSCN3406.jpg ht=725

Långt bort syns Nils oranga camelback

DSCN3407.JPG ht=544

En av många foto i marken för att man haft kamera beredd

DSCN3410.JPG ht=544

DSCN3411.JPG ht=544

Mycket letande i kartor och GPS

DSCN3412.JPG ht=544

På väg åt fel håll

DSCN3415.JPG ht=544

Tillbaka från felkörningen

DSCN3427.JPG ht=544

Vem har sagt att det ska vara lätt att ta sig fram

DSCN3431.JPG ht=544

Förutom en lång filmsekvens med framhjul och mark som far förbi så tog jag ett par foto till på merken

DSCN3435.JPG ht=725

Lite innan vråken tror jag. Hon tjoad till och satt ett tag och tittade på oss innan hon flög iväg

[Happy ride] Genarp
Hej!

Finfina bilder Peacedog!

Imorgon så åker jag med en kompis till frostavallen och testar en ny runda! (ca 2-3 timmar)

vi åker 9 från tetra paks parkering (Ruben rausings gata)

Vi har en plats ledig.

Magnus, PeaceDog, Dirty och alla andra - sugna på mer cyklande?

Mvh Nils

[Happy ride] Genarp
okej, det är kl 1800 på kvällen, solen skiner, inte ett moln så långt ögat kan nå, varmt o skönt och inte en tillstymmelse till vind, då vad är det som fattas på bilen??

SP_A0018.jpg ht=544

Om ni inte vet vad det är som fattas kan jag säga att det är alla cyklister! vart är ni?!!

lite smakprov ifrån dagens tur kanske kan locka? var ju tvngen att testa mobilkameran ;)

SP_A0021.jpg ht=725

SP_A0023.jpg ht=544

SP_A0025.jpg ht=544

SP_A0022.jpg ht=544

Denna lilla filur fick oxå komma med bland bilderna ;)

Senast redigerad av en moderator:
[Happy ride] Genarp
Jag tänkte att man skulle kunna köra ett grusvarv, typ som heat. Antingen två och två eller fyra och fyra, som en turnering med någon slags startavgift, winner takes it all. Avslutas med grillning vid Höje Å.

Lite så gick mina tankar.

Låter det som en kul grej en veckokväll?

[Happy ride] Genarp
Lund skulle funka tror jag. Man ska väl bara hitta en sträcka där man inte riskerar att köra över en hund eller dess ägare. Någon fri sikt är uppskattat.

[Happy ride] Genarp
Lundatok, det låter som en skitkul idé! Skulle vara riktigt skoj att köra fulltempo lite!

Kring reningsdammarna är det ju fint, men inte så kuperat och stor risk att man möter både hundar och svanar... Men kanske i närheten nånstans?

[Happy ride] Genarp
Benjamin skrev:
> Lundatok, det låter som en skitkul idé! Skulle
> vara riktigt skoj att köra fulltempo lite!
>
> Kring reningsdammarna är det ju fint, men inte
> så kuperat och stor risk att man möter både
> hundar och svanar... Men kanske i närheten
> nånstans?

Det är alltid mycket hundar som rastar däromkring och som du säger så runt dammarna så ynglar väl ankor och andra fä av sig vid denna tid. Skulle kännas rätt ruttet att bränna rätt in i en andfamilj så att dun och näbbar flyger.

[Happy ride] Genarp
Jo precis PeaceDog, men å andra sidan kan det vara ett intressant moment i tävlingen, att undvika hinder på sträckan. Som i rally, ni vet en massa idioter som är ute och ränner på vägen ;) Kan bli spännande!

Jag röstar faktiskt för dammarna, trots mitt tidigare inlägg.

Tillbaka
Topp