[Happy ride] Genarp

[Happy ride] Genarp
Om man börjar i St Lars parken så kan man få en rätt trevlig runda som inte blir för farlig och man har bra sikt långt fram. Fram till dammarna är väl ok. Vi får väl reka stället. Skulle vara hästhagen som det går många med sina hundar.
Hur långt ska vi cykla?

[Happy ride] Genarp
Lundatok et al, låter som en kul idé. Jag bevakar tråden. Jag är inte så hemma i Lund så jag låter er komma fram till lämplig rally-bana.

Nu vet jag inte hur långt ni tänkt köra, men om det finns en öppen äng eller gräsmatta kan man förlägga tävlingen dit, då undgår man problemet med ej fri sikt samt flanerande hundägare, barnvagnsfolk o dyl. Kanske lite tungtrampat men lika för alla...

/Peter

[Happy ride] Genarp
Peda! Kul att du är sugen, förhoppningsvis kan vi locka fler än dom mest inbitna lundensarna. ;)

PD: Jag tänkte mig en relativt kort varvbana, ett eller kanske två varv per heat. Går det att få till något roligt i St Lars-parken hade det ju varit utmärkt!

Ovanför dammarna ligger annars en äng och lite grusväg, vi skulle kunna hålla oss på den för att få en mindre bana och komma bort från dammarnas fågel- och hundträngsel. Vi skulle kunna sticka ut och reka en kväll nästa vecka, vad tror ni om måndag?

[Happy ride] Genarp
Tänkte också på St Hans. Bara man slipper hästarna. Men vi borde kunna få ihop en slinga som är hästfri. Joggare är också ett problem. Dom springer lite överallt. Dirty skjuter väl en del pilbåge där och kan området bättre än mig så jag litar fullt ut på honom.
Det är vid sådana här tillfällen som man vill att Red Bull högarna blir cykelbanor.

[Happy ride] Genarp
lundatok skrev:
-------------------------------------------------------
> Jo, men man kan nog göra det lite kortare också
> tror jag. Finns det grillplats vid backarna?

Har sett folk som grillat. Men att det skulle vara en garanti för grillplats vet jag inte.
Men jag har en kolonilott borta vid monumentet(ner mot Kung Oscars bro) med grill och rinnande vatten(möjlighet att tvätta cykel om det nu skulle vara ett behov).

[Happy ride] Genarp
LOK ( Lunds Orientering Klubb) arragernade igår en löpar tävling där man sprang max antal höjdmeter, så det finns gott om spår nu ifall, det ska og inte vara så svårt att göra en "lagom" runda med "lagom" stigning... :)

[Happy ride] Genarp
jag kan hänga med o reka på sön, kan dock inte köra i genarp på sön, (låter konstigt, jag vet ;)) jag är i lund på söndagen, men kan inte slita mej så pass tidigt så att jag hinner till genarp vid 10-11 tiden..

[Happy ride] Genarp
jag kör "ut" till ST:hans backar nu o ska träna bågskytte, jag tar cyklen med mej ifallatt. kom förbi om ni vill, e där från kl 1000..

edit, mobil nr är 0708605997 om det e ngt
ciao

Senast redigerad av en moderator:
[Happy ride] Genarp
lundatok skrev:
> Jag är på om det inte blir någe åka till
> Genarp. :)
>
> PeaceDog, Vart du sugen på Genarp?

Helt missat att det kommit in nya inlägg i tråden. Ändå varit inloggad flertalet gånger under gårdagen.

10:00 hinner jag dåligt med. Var det någon som var iväg och rekade? Kan någon lite senare idag om det inte blev något?

[Happy ride] Genarp
hehe, jag var där o tränade lite idag, dock så kom det en så jäkla skur...:), skulade inne i klubbens "lokal". Om ni inte har varit där så tycker jag att ni ska rulla dit, fin fina stigar att köra på, dock som idag, när det hade regnat så var gräset svinhalt på det lite mer brantare ställena o vissa stigar blev til lerkaos..knäppte lite bilder när jag var där..
[edit] glömde bilderna
SP_A0043.jpg ht=544

SP_A0041.jpg ht=544

SP_A0046.jpg ht=544

SP_A0040.jpg ht=544

SP_A0047.jpg ht=725
]

Senast redigerad av en moderator:
[Happy ride] Genarp
Var inte så sugen på att sticka ut i morse i regnet, speciellt eftersom jag är förkyld. Men nu ska jag ut en lugn sväng. Mycket möjligt att jag åker ända upp till backarna. Mitt nummer är 0762153991.

[Happy ride] Genarp
Var upp en sväng vid backarna idag, och efter ett tag mötte PD och Token upp. Vi lyckades enas om en riktigt kul slinga att köra vårt svartrejs på! Har ritat in den på kartan här. Tar gärna emot synpunkter, men jag vill inte lägga om slingan, jag tycker den är klockren! Vi får försöka komma överens om ett datum nu. En veckokväll med lite grillning och öl passar mig.

Bilagor

• sthans_svartrejs.jpg
    sthans_svartrejs.jpg
    122.4 KB · Besök: 40
[Happy ride] Genarp
Mycket möjligt att jag sticker ut och kör den i veckan, men kanske inte just imorgon.

Ett snabbt överslag ger ca 750-800 meter sträcka, vilket jag tycker är perfekt för att kunna hålla 100% hela varvet. Skulle det vara för kort så kan man ju alltid köra två varv..

[Happy ride] Genarp
får ser hur det blir för min del, lyckas att böja växelörat på dagens tur, med lite tur så lyckades jag börja tillbaks det, hann inte kolla....:S

[Happy ride] Genarp
Dirty_rider skrev:
> får ser hur det blir för min del, lyckas att
> böja växelörat på dagens tur, med lite tur så
> lyckades jag börja tillbaks det, hann inte
> kolla....:S

Det låter mindre kul.

[Happy ride] Genarp
sådär ja, lite riktande o så blev växelörat så gott som ny, eller ja, nästan ifall :) peppar peppar ta i trä..
växlar ligger på rätt ställe o den växlar fint. borde nog beställa ett nytt öra ifall..ifall att, bra att ha tills man inte kan bocka det fler gånger..

[Happy ride] Genarp
Min stackars hoj fick påhälsning av tjuven nån gång under gårdagen. Framaxeln samt lite andra småsaker var avplockade och bakaxeln var också lossad, men klåparen lyckades inte få av något speciellt värdefullt. Som tur var hittade jag det viktigaste precis i närheten så jag är med när det bär av!

Runt den 5:e pratades det om?

[Happy ride] Genarp
5/6 är nästan den sämsta dagen för min del.
6/6 låter bättre. Men det går säkert bra någon annan dag också.
Skrivit något på sida 16 om dagar som faller bort.

[Happy ride] Genarp
6:e blir bra för mig också! 17-tiden? Grillkorv, öl, läsk, en tia i startavgift - vinnaren tar hem potten? Vad tycks? Eller kanske något symboliskt pris är bättre?

[Happy ride] Genarp
Jag drar upp till backarna om drygt en timme (det lär bli runt 3-tiden faktiskt...) och cyklar runt lite en timme eller två. Häng på den som vill. Mitt nr: 0762153991.

Tillbaka
Topp