[Happy ride] Genarp

[Happy ride] Genarp
Hur många brukar ni bli och hur fort kör ni ?

Jag fotar mycket så jag skulle vilja fota nån happyride där man kan stanna till vid några väl utvalda "actionställen" och göra ett par fina bilder.

Några fler mtb'ister som vill köra ut på mtbfotorunda ?

[Happy ride] Genarp
Ekfeldt skrev:
-------------------------------------------------------
> Hur många brukar ni bli och hur fort kör ni ?
>
> Jag fotar mycket så jag skulle vilja fota nån
> happyride där man kan stanna till vid några väl
> utvalda "actionställen" och göra ett par fina
> bilder.
>
> Några fler mtb'ister som vill köra ut på
> mtbfotorunda ?

Kan också tänka mig att foto lite. Nyopererad så jag vill inte hoppa runt på stenar.
Ibland så blir vi rätt många. Senaste tiden så har det varit dåligt. Dom jag cyklat med senast är HP, Dirty_rider ,Nizzy, farmboy och släktingar.

[Happy ride] Genarp
Ska in om cykelcity och hämta grej till min cykel idag, så förhoppningsvis är jag också med i helgen!

Ska Dirty med imorgon blir det 0800, annars kanske något senare (och humanare) om jag dragit rätt slutsats av ovanstående inlägg?

[Happy ride] Genarp
mm, dock har jag fått ont i ryggen, :( men! den ända gången då det inte gör ont e när jag cyklar :) återkommer under dagen, men om ja inte skriver ngt så kommer ja finnas där vid åtta o kör en tur till nio kanske, sen måste ja tyvärr avika.

[Happy ride] Genarp
okej, jag har bestämt mej ifall, jag ska inte ut i morrn. känner av ryggen ännu, samt att det blir för stressigt.. vilken tid hade ni tänkt er på sön?
annars en tur nästa vecka? det skulle ju blir kalas väder!

[Happy ride] Genarp
Vi gick och la oss strax innan midnatt :)

Är det någon som råkar ha ett vevlagerverktyg till hollowtech II att låna ut en stund så lånar jag gärna det!

Senast redigerad av en moderator:
[Happy ride] Genarp
Vevlagerverktyg är nu lånat och nytt vevlager är på plats, så nu ska det trampas som aldrig förr! Tack för erbjudandet Peacedog, men det löste sig ändå.

Blir det någon cykling imorgon då? Är det 0900 i Genarp som gäller eller? Finns det möjlighet att få skjuts dit?

[Happy ride] Genarp
Lite dålig aktivitet i den här tråden tycker jag!
Jag och Nils beger oss ut imorgon. Lämnar Lund vid 1000, så ca 1030 vid parkeringen i Genarp blir det väl. Det är bara att hänga på, det utlovas fint väder, gröna skogar (dock inget guld) och härlig cykling!

[Happy ride] Genarp
Är det någon som ska ut på onsdag? Jag tänkte cykla en sväng direkt efter jobbet. Borde kunna vara vid parkeringen runt 18-tiden. Vore trevligt med sällskap.

Mats

[Happy ride] Genarp
Onsdag var väl vad vi i Genarp i söndags kom fram till att vara en lämplig dag?
1800 på parkeringen blir fint. Tycker jag sett en del andra nya namn i tråden, det är bara att hänga på!

[Happy ride] Genarp
Kollade på stigoteket.se och fann där tre leder jag och några polare var sugna på. De var namnade "MTB Romeleåsen" "Romeleåsen Intensiv" och "Björnstorp-Måryd".

Min första fråga är om någon av er har erfarenhter av någon eller samtliga av dessa och vill delge?!

Andra är; hur följer man lederna? Är de märkte? Om, hur?

Tänkte övernatta, var gör man detta lämpligen, gärna i vindskydd!

Tack, Hans

[Happy ride] Genarp
Hejsan!
Åtminstone en av stigarna går där vi brukar cykla på happy-rides (ex. imorgon). Så mitt förslag är att hänga på en eller flera så blir du guidad i skogen och kommer ganska snart att hitta själv.
Annars är det väl ganska tryggt att följa skåneleden, oranga markeringar. På skåneledens hemsida bör iaf några vindskydd finnas markerade.http://www.skaneleden.se/
Det inga märkta mtb-slingor, så man kör på känsla och lokalsinne. Iom att slingan finns i stigoteket borde man ju iofs dock kunna tanka ner den i sin gps om man har någon sådan.

[Happy ride] Genarp
aldrig varken gått eller cyklat dom dära.. bor iförsig precis vid genarp så man har aldrig behövt en karta att följa :)
skåneleden är markerad, organge fyrkant på högkant, vindskydd finns på några ställen.
ska se om ja kan plotta in några vindskydd på nån karta.

[edit] too slow :)

Senast redigerad av en moderator:
[Happy ride] Genarp
oki, säger Dirty_rider att han aldrig cyklat någon av stigarna så har vi med största sannolikhet inte cyklat de på någon happy-ride. Men då beror det antagligen på att det finns bättre ställe att cykla på!
Men mitt förslag om att hänga med ett par gånger står kvar, sen är det bara utforska skogarna. Så stort är ju inte skåne, väljer man bara en solig dag kan man ju navigera sig åt väst, öst eller syd och går det då riktigt illa så får man iaf se havet...

Tillbaka
Topp