[Happy Ride] - Göteborg, 10.00 Vättlefjäll, söndag

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum

Leo

Ny medlem
På söndag blir det söndagstur. :-) Planen är att cykla 3-4 timmar i Vättle. Ta med fika för ett stopp. Samling vid parkeringen bredvid Vättlestugan/Kanotuthyrningen(i slutet av Kryddnejlikegatan), 10.00.

Jag cyklar upp från Franssons strax efter nio, så om ni vill haka på så ses vi där 09.00. Det tar ca 40 minuter upp och 30 minuter hem. Vi ses!

/Leo

Jag blev magsjuk i går kväll så mitt deltagande är osäkert men det verkar ha lugnat ner sig så jag hoppas kunna va med.

//Gerry

HellDriver skrev:
-------------------------------------------------------
> Ta några feta whisky Gerry, så löser det sig
> ;€

Det hade jag gjort om jag haft hemma, funkar filmjölk lika bra tro hmm tror nog inte det åtminstone inte lika gött.

//Gerry

Hej,
Ska tyvärr upp till Kiruna med jobb i två veckor,
så kan tyvärr inte men jag hoppas att ni får en riktigt fin runda! :)

//Johan

Jag kommer också med och kan kanske visa några fina saltomortaler. Skall ju regna lite mindre imorgon så det blir nog perfekt.

Jag kommer också, orkar dock inte köra omvägen förbi Franssons, cyklar upp själv. Skall Fredrik med kanske vi kan transporta oss upp ihop.

Ses vid parkeringen kl 10 med andra ord!

Patric

Har ju ej hängt med er tidigare men ser att ni kört samma Vättlefjällsstigar som jag och kompisarna. Passar på att lämna ett litet orekat tipps på hur Vättefjällsleden kan utökas uppe i norr med Dammekärrsspåren. Lagt in dem med svart.

Bilagor

• Dammekärrsspår.jpg
    Dammekärrsspår.jpg
    111.7 KB · Besök: 37
Tänkte hänga med imorgon, men min bror fyller arton så jag måste vara där till fyra. Så jag tar bilen upp till vättefjäll för att hinna hem i tid. Så Patrik du får hjärna åka med om du vill, annars så för ni ha en trevlig cykeltur upp.

Magen återställd så jag ämnar vara med i morgon.
En inte för kvalifiserad gissing är att det förmodligen blir en blöt tur. hoppas iallafall att det inte blir mycket nederbörd.

//Gerry

Cyklar upp, men är det ingen som hänger med från Franssons så cyklar jag också raka vägen upp. Ses imorgon! :-)

/Leo

Tack för trevligt sällskap, suverän guidning och att ni har så bra koll på varandra i gruppen (så ingen blir liggandes). Hänger definitivt på det här trevliga gänget igen men måste först ner på stan och tjacka nya quadriceps femoris.

Stefan

Stefan, välkommen till Happy! Du kommer bli hur stark som helst med oss som sparringpartners.

Tack Leo och Gerry för superb guidning. Trots allt monsunregn senaste veckan hittade ni i princip torra stigar.

All galghumör värmer också.

På vägen hem gjorde Fredrik tusen armhävningar, samtidigt som han körde - det ni!

Patric

Jag är mäkta imponerad över hur torrt de va uppe i vättle men givetvis finns det en förklaring. Vi har våran egen Vättle-Gerry å tacka för detta då han idag avslöjade att han drenerat de flesta stigar i området. :D Stort tack för de å dagens tur. Skönt att vi fick till en andra fika mitt på stigen också, så att inte dagens stora höjdpunkt fick se sig besegrad utav lite regn. Mer fika åt folket!
Äsch! Patric, det där var en dålig bortförklaring till varför eran bil svajjade så. Jag vet allt vad ni två höll på med...

Tack för idag.
//Martin

Ja det blev ju en fin runda trots gårdagen regnande, istort sett uppehåll bara några småskurar som inte inverkade negativt på humöret och mot slutet en hagelskur så det nästan blev lite vintrigt.Vättleterrängen är bra när det regnat marken är "dock inte min förskänst" bra dränerad och relativt fri från lerhålor.
Dagens medalj tycker jag Stefan får som hängde med bra med sin nästan helstela cykel och som ny i sällskapet.
Torslanda2011-12-04001.jpg
Torslanda2011-12-04002.jpg
Torslanda2011-12-04003.jpg
Torslanda2011-12-04004.jpg

//Gerry

Va gött livet är med så många goa gubbar och en gumma samt så mycket härlig cykling. Nu kommer tempot att öka de kommande veckorna då jag bosätter mig i belgien för drygt en vecka...

Martin det hade bara varit till att komma in i bilen! Tack alla medverkande för en super trevlig dag. Jag hoppas att ni fick er ett gått skratt när jag åkte över styret! Kände mig riktigt cool :-). Hej hopp gummi snopp!

Tack för riktigt bra guidning Gerry och Leo. Riktigt fina stigar, ser fram emot nyårsriden :) då tar jag med egengjord glögg :)
Kul med lite hagel också :)

Stefan

Det var trevligt att cykla med er idag på de kanon stigar ni hittar, trots det dåliga förutsättningarna

Charlotte

Tillbaka
Topp