[Happy Ride] - Göteborg, 18.00 Franssons, tisdag

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum

Leo

Ny medlem
Dags för årest första tur utan pannlampa. Samling vid Franssons, korsningen Delsjövägen/Virginsgatan, 18.00. Vi ses!

/Leo

Det är hårdkörning, är du ovan med skogscykling eller osäker på formen så bör du testa [Easy Ride] innan. Inga fasta dagar men brukar komma upp en tråd en eller ett par dagar innan...

Edit: Jobbar i vanlig ordning men dyker upp på tors.

Senast ändrad:
Vi kör mellan 2-3 timmar en tisdag/torsdagkväll. Idag blir det nog två timmar, kanske lite till beroende på hur mörkt det blir på kvällen. Det är första turen utan pannlampor för i år. Tidigare veckor körde vi länge för att njuta av de sista mörkerturerna. :-)

/Leo

är rätt sugen men får se om jag orkar ta mig hem i tid.

har du tänk köra stigar där det är lätt att hoppa av halvägs på ikväll?
brukar känna att jag sackar efter lite väl mycket efter nån timma

Ska se om jag hinner hem i tid idag så att jag hinner packa ihop och komma in till stan. Blir bråttom, men kan gå : /
Annars får det bli en tur i hemmaskogarna.
Slänger med pannlampan i Kamelröven utifall att. Mina Jedi Biking skills för skymningsstigar är dåliga numera : )

hoppas ni fick en fin tur i skogen idag, stigarna var helt grymma idag. Det blir inte mycket finare i skogen en det är nu :-). Drog en tur direkt efter jobbet, var tvungen att fixa lite hemma. Men han köra 2,3 på 1h 47 min det går sjukt fort i skogen nu igen :-)

20 grader och solsken klockan 18.00 och helt ok 12 grader när vi var tillbaka kl 20.30 och det är fortfarande mars!

hade på tok för mycket på mig i början så det blev väl jobbigt, men sjukt roligt och grymma stigar Nästan sommar värme och torra krispiga stigar!

Syns på torsdag, nu skall jag ladda med massor av mat :)

Nu är även jag hemma. Det blev en 3-timmers tur i alla fall.
Jag fick kedjebrott, sedan pajade bakväxeln (ska inte gå in på skruv- och mutternivå, för de pajade också). Efter en mekkurs i skogen blev mtb:n en sparkcykel.
Dagens ros går till Janne (tror jag du heter..) som hjälpte mig med cykeln och som även var hjälpryttare och puttade på mig i alla uppförsbackar på hemvägen! STORT tack!
Nu blir det rehab för cykeln.
Tack för idag, det var kul så länge det varade.
/Merve

Magiskt bra ikväll :-)

Sommartiden är verkligen välkommen, och stigarna superba.

Riktigt grym guidning i kväll, man åkte runt med ett leende hela tiden, om än lite ansträngt ibland ;-)

Tack alla som var med.

Ses på torsdag.

Stefan

En riktig fin marskväll fick vi. Lite sega ben från gårdagens löptur.
Hade bara fjädern varit hel Merve, så hade vi lyckats ganska snabbt.
Vilar imorgon, sen får jag se om det blir cykel eller löpskor på torsdag. I helgen lär det bli en tur på cykeln i alla fall.
Tack för ikväll!

Jay, jag har ett ordspråk när det gäller löpning, "den dagen jag ser en leende löpare, skall jag fundera på det..."

Stefan

Riktigt go tur ikväll, även om jag stundtals hängde som en disktrasa över styret. Inte helt i MTB-form än efter förkylningsvändan för 2 veckor sen.
Övernaturligt fint i skogarna. Pannlampan får åka med i ryggan några kvällsturer till, bra att ha som reserv.

Merve/Jay:
Fick ni inte ihop kedjan till en trampbar singlespeed? Asch, surt. Kände mig lite osolidarisk då jag sjappade då ni kommit fram till belysningen, men jag hade inte gjort så mycket mer nytta än att putta på jag med, och det löste ju Jay bra på egen hand : )

Ses framöver gott folk, i skogarna eller på landsvägen!

Trevlig tur, även om blankslitna däck och ett kedjebrott sinkade en aning. Tackar Leo för hjälp och ny länk. Dyker garanterat upp snart igen!

Tillbaka
Topp