[Happy Ride] - Göteborg, 18.00 Franssons, tisdag

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum

Leo

Ny medlem
Mera skogscykling blir det på tisdag, räkna med 2-3 timmar i Delsjöskogen.

Samling vid Franssons, korsningen Delsjövägen/Virginsgatan, 18.00. Vi ses!

/Leo

Svår cykelabsistans efter en veckas förylning.
Hade hoppats på tisdagsriden men siktar på att kunna cykla i slutet av veckan.

//Gerry

Oj va torrt det är :D
Oj va det va ovant att cykla mtb efter två veckor på fixie.

* Foten funkade fint :)
* fy faan för magknip :(
* andra turen på raken med soulen där jag fick krypa hem i snigelhastighet.. hoppas det inte är någon ny trend :D

Glömde ju.. jag tog ju en bild på pinnen som tyckte det var läge att fastna i bakhjulet
DSC00677.JPG ht=544

Jisses vilken kul runda! Skall leta upp bilderna som togs med kameran, men orkar inte det nu... Påminn mig om jag glömmer bort det i morgon!

Tack för turen. Fick köra en stig (kvastekullaravinen) jag aldrig cyklat innan idag, det är inte så ofta, kul!

// Lisa

Hejhopp!

Ja, det blev en härlig runda i bra väder igen! Hade lite idétorka under dagen om vart vi skulle köra, men minuterna innan jag rullade till Franssons var planen för kvällen klar. :-) 17st(eller var vi 18st) förväntansfulla happyiter stod där vid 18.00, sen körde vi iväg tio över efter lite cykelsnack.

Vi körde "Kvastekulla-rundan", som är en blandning av Bohusleden, lite grönvit, bäckstigen ner mot Kvastekulla, sen uppför den steniga branta klättringen. Tänkte förlänga rundan lite när vi kom på Bohusleden igen, det blev klättringen upp till vindskyddet vid Råhult. Sen vände vi och körde full fart tillbaka på Bohusleden mot Kåsjön, men med en halvhemlig avslutning, sen lite på grönvit igen med Björndammsbranten och sen AndersS hemliga runt Björndammen. Efter det blev det transportcykling till Härlanda, men slut var det inte än...nu körde vi frisbeegolfbanestigen som går parallellt med grusvägen fram till Apslätten. Klockan 21.00 var vi åter vid Franssons, bra timing. :-) Tack för idag, bra kört alla!

/Leo

ps. Kommer troligtvis med största sannolikhet inte att köra nåt på torsdag, inventering på jobbet då med en del övertid. Om nån kan och orkar så dra gärna en tur i Delsjön då ändå. Skulle jag komma loss så hakar jag på isåfall. Annars ses vi till helgen, racertur på lördag och skogstur på söndag(mer om det imorgon kväll!).

Och äntligen var 0range ute i skogen igen också! Men samla pinnar, är cykeln trä-magnetisk? ;-)

/Leo

Tillbaka
Topp