[Happy Ride] - Göteborg, 18.00 Franssons, torsdag

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum

Leo

Ny medlem
Blir det snö eller blir det snö? Whatever, vi ska ut och cykla. :-) Samling vid Franssons, korsningen Delsjövägen/Virginsgatan, 18.00. Vi ses!

/Leo

nja yr tycker snarare att det blir nåt slags frusen skare...
meteogram.png ht=238

Var precis ute på parkeringen, med en 4-hjulsdriven bil, och körde nästan fast på plan mark. Synd att jag inte kan hänga med ikväll, det måste ju bli isbana typ rodel...

Lycka till, speciellt till dom utan dubb.

poolis skrev:
-------------------------------------------------------
> Lycka till, speciellt till dom utan dubb.

Ger man sig ut utan dubb idag så har man nog inte alla hästar i kanoten...

pow skrev:
Om man har hästar i kanoten så går nog inte hissen ända upp
-------------------------------------------------------
> poolis skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Lycka till, speciellt till dom utan dubb.
>
> Ger man sig ut utan dubb idag så har man nog inte
> alla hästar i kanoten...

Jag har tänkt att hänga på i vinter men jag har precis skruvat ut några skruvar ur min vänstra stortå så jag har lite svårt med skor på den foten, och det är inte läge att cykla barfota.

Det blev ju en häftig runda, även om det inte var riktigt stenhårt överallt än efter nattens regn. Vi började med hängmattorna mot härlanda, snabbt och isigt, här var det rodelbana bitvis! Sen stigen från parkeringen mot brudaremossen, den såg fin ut men snön bar inte helt. Det blev dagens tyngsta sträcka, som att cykla i sirap. Efter det så tog vi oss vidare mot mtb banan och sen upp till västra långvattnet via grusvägen - som i tisdags men nu var det fastare och lättare att köra upp där. Getryggen var i kanonskick återigen, så det fick bli ner där på framsidan igen. Gick att köra tokigt snabbt halva, sen i stenkistan var det blött och isen bar inte riktigt där då vattnet forsade ner där. Resten gick snabbt ner. :-)

Utan dubbdäck hade nog 50% varit körbart, resten var isigt - mestadels där folk gått mycket. Småstigar kommer snart frysa till stenhård skare som håller och där funkar det fint utan dubb.

Vi var bara tre som vågade sig ut ikväll, jag, Ola och hgrd/Henrik. Bra kört alla, vi ses på tisdag! Är inte hemma i helgen, så någon får gärna ta tag i helgturen.

/Leo

karta101216.jpg ht=620

13,3km blev det på 1.5 timma

banprofil101216.jpg ht=206

samt 244m klättring.

Frostic: Stämmer, tyckte väl att du såg bekannt ut?! :-) Vi såg inte heller många, några ensamma löpare på ett par ställen, men uppe vid västra långvattnet var det någon natt-orienteringstävling för där mötte vi fyra stycken med pannlampor.

/Leo

tack för idag! härligt att göra happyride-comeback! Det krävdes onekligen lite balans på vissa stigar idag om det inte skulle ta stopp. Lite som att köra på spång.

Tack för min del också. var som sagt lite tungtrampat på vissa stigar. En del var i kanonskick! Hade en härlig snöstorm på väg hem. Lite minusgrader nu så kan det bli riktig kul före!

Ola: Jag antar att du inte kör stigar upp till Fransson? Hade varit intressant att veta status på stigarna kring Horsickan och söderut. Får väl utvärdera det själv i helgen annars.

Småstigar kring Kållered var ok i tisdags, Horsickan har jag inte provar på ett par veckor.

Tillbaka
Topp