[Happy Ride] - Göteborg, 18.00 Franssons, torsdag

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum

Leo

Ny medlem
Det blir mer trampa på torsdag, ses då! Samling vid Franssons, korsningen Delsjövägen/Virginsgatan, 18.00.

/Leo

Hejhopp! Blev en snurrig runda idag, ett par ovanliga stigar och en helt ny som inte var helt körbar. :-) Starten var tuff och jobbig, rätt upp mot brudaremossen från Skatås/Härlanda hållet, på nightmare-banan. Sen vidare upp på höjden och hemliga störtloppet neråt. Dags att döpa det till något bättre kanske, vad sägs om Top Spin? (ännu en anknytning till Lisebergs attraktioner ;-) Sen körde vi mot backhoppningsbacken och den nära nog superhemliga stigen "Turbulens"(som ingår i Raketrundan, #7 ). Därefter blev det lite grusvägstrampa för att ta sig vidare till nästa ställe, upp mot västra långvattnet och runt sjön, nerför "Stjärnfallet" och vidare mot Getryggen. Därifrån bombade vi ner mot Härlanda och tog hela den långa stigen bort mot Bergbanan som blev avslutningen. Vi var tilbaka vid Franssons strax innan åtta, så denna gången var det inte kolsvart än. Tack för idag, nästa runda blir nog på söndag!

Då kan det bli en sväng i Sandsjöbacka, vad sägs om det? Alternativt har jag en annan tur på gång, som även inkluderar Paradiset, om det lockar? Runt 5-6 timmar kan det bli. Mer info imorgon kväll...

/Leo

Kanonkul att hänga på. Min första ride och fan va tufft det var. Nedförslöpen kändes helt klart bäst! Men skam den som ger sig. =) Fick ju tacka för mig efter en timme, men blir nog bättre nästa gång. Jag tror nog att jag kör EasyRide'n nästa gång...när är såna?

Se upp i backen,
David

Tillbaka
Topp