[Happy Ride] Göteborg, tisdag 23:e, 18.00 Franssons

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum

Leo

Ny medlem
Jaa, då var det dags igen. Nu är jag hemma igen, överlevde Whistler, varken björnar eller cyklingen lyckades knäcka mig. :-)

Vi ses på tisdag, som vanligt, 18.00 vid Franssons(korsningen Delsjövägen/Virginsgatan). Sedan blir det ett par timmar i Delsjöskogen. Kanske Red Devil eller något annat skoj som båda grönvita vid Kåsjön.

/Leo

Har inte lyckats hänga med på ngn HappRide ännu men Red Devil skulle sitta som en smäck!
Finns det ngn bra parkering i närheten av Franssons, eller ska man ställa bilen uppe vid tex Skatås och ansluta där?

Leo skrev:
-------------------------------------------------------
> Jaa, då var det dags igen. Nu är jag hemma igen,
> överlevde Whistler, varken björnar eller cyklingen
> lyckades knäcka mig. :-)

Du är som mina ungar,hur mycket spring i benen som helst!=)

/Fredde

Viktor: Parkering finns på Virginsgatan eller i slutet på gatan efter att man svänger uppför till höger på grusvägen.

Red Devil är bara ett namn på en tekniskt jobbig slinga jag drog ihop för fem år sedan, stigarna den går på är mest markerade med orange och svartvit, en del bitar är inte markerade. Karta och beskrivning finns under turtips:
Red Devil

/Leo

Ok, jag hänger på så länge jag orkar. Cyklar alltid ensam men letar fler att cykla tillsammans med.
/Janne

Tack för ditt snabba svar Leo!
Blir det ett inte alltför snabbt tempo, eller är du jättesnabb nu efter din resa?

skriver tenta tom kl.18 den 23:e... så om någon vill köra red devil typ 1h senare kan ni ju säga till :]

/e

Jag kan nog vara intresserad av att cykla en timme senare, jag har svårt att hinna från jobbet till kl 18.

Välkommen hem Leo! =)

edit: jag önskar lågt tempo också, har inte cyklat på väldigt länge...

Senast redigerad av en moderator:
e_beth skrev:
> skriver tenta tom kl.18 den 23:e... så om någon
> vill köra red devil typ 1h senare kan ni ju säga
> till :]

Hej
Har jag fått mitt framhjul hade de vart kul att hänga på. Jag har aldrig kört RD, och inte cyklat en uppförsbacke på ett par veckor. Konditionen i botten. Räkna med mig , om jag bara har cykeln hel. :-)

Edit: kan bli kärvt att hinna. Vi får väl se..

Edit 2: Inget hjul har synts till. Bangar nog i morgon.

Jag kommer inte med denna gång då det blir en tur lite senare utåt Härkeshult el likn (hinner inte till 18). Men jag hänger gärna på vid ett senare tillfälle.

Har precis börjat köra mtb och är mycket sugen på att hitta tekniska stigar i delsjöområdet (var ute i ridspår 3 timmar igår, kom hem mör men lycklig). Om det inte är någon som har något emot att ha med en lamer så hänger jag gärna på. Är inte tekniskt fulländad men flåset är acceptabelt och jag ramlar bra =). Bor i Mölndal så om det går hade det varit grymt om man kunde hoppa på någonstans vid Bertilssons stuga. Så egentligen:

kan man haka på?
blir det 18 el 19?
var e bäst för mig att ansluta?

Ok, jag har öppnat ögonen och tittat på kartan själv. 19 passar bäst för mig också. Verkar ju vara några som vill köra då, skulle va kul att hänga på. Om jag läser kartan rätt så är det lättåkt från bertilssons medurs ända upp till knicksen upp vid härlanda tjärn. Så om någon vill köra med mig kl 19 så kan ni väl säga till (zam, e_beth)? Kan möta upp antingen vid korset mot skatås eller upp mot härlanda tjärn, vilket som passar.

Leo: Hinner vi tillbaka innan det blir mörkt? Jag har inget cykellyse och fortfarande ingen pannlampa.
/Peter

Tiden som gäller för imorgon är 18.00, så det kommer inte bli mörkt innan vi är tillbaka. Det mörknar dock rätt fort så jag kan inte lova att det är ljust för dom som tänker köra senare. ;-)

/Leo

Om det är hysat väder så kommer jag. Ev tar jag med my en icke-happyit som brukar hålla samma tempo som mig
/Peter

zam: Låter ju bra det. Jag tentar uppe vid gibraltar från kl.14. Misstänker att jag måste sitta hela tiden ut till kl 18.
vill inte heller köra allt för snabbt efter 4h tentande...

jerker77... glömde ju dig. :)
Hoppas att jag hinner till 19. Jag tror det. För mig passar det bäst att mötas vid franssons... av den enkla anledningen att jag inte kommer hitta annars ;) Jag är helt lost i delsjön när jag kör själv!
zam: möter du upp mig vid franssons kl.19? :)

Missar Morgondagens övning eftersom min bättre hälft fyller år.
Nu tog jag en sväng idag istället och jag kan bara säga att ni får en faktastisk kväll om vädret håller i sig.

Det är TORRT, snabbt och alldelles alldeles underbart!!
Torr fin Getrygg (dags för ett toppförsök, Leo?) fin fin svartvit. Orange till/runt Norra Långvattnet var oxå rekordtorr Enda blötan jag såg var lite grann vid Östra Långvattnet.
Åker ni inte förbi där behöver ni bara damma av cykeln med pudervippa efteråt.
Det är man inte bortskämd med i Götet.

Ha så roligt

//Jubel

Trevligt initiativ, som jag måste hänga på. Det är dags att inviga min nya gaffel bland lite Delsjöstenar. Jag cyklar från Askim, så jag kan göra någon sällskap som cyklar Toltorpsdalen-Mölndalsvägen.

/Robert

e-beth, så länge inget speciellt dyker upp så möter jag dig vid franssons kl 19. Jag hör av mig imorgon om det skulle strula...

Robert: När tänkte du cykla från Askim? Jag hade tänkt ta bilen från Högsbo, men kan ev. tänka mig att cykla istället
/Peter

Verkar bli helt ok väder imorgon, lite molnigt kanske:
1.jpg

Red Devil rundan blir det, var länge sedan jag körde den. :-) Räkna med 1.5-2.0 timmar teknisk och krävande rolig cykling. Ses imorgon 18.00!

/Leo

PeterA (fd pah66) skrev:
> Robert: När tänkte du cykla från Askim? Jag hade
> tänkt ta bilen från Högsbo, men kan ev. tänka mig
> att cykla istället
> /Peter

Jag startar senast 17.30 ifrån Sisjötrakten och passerar nog Bilia 17.37-17.40. Om det inte skulle klaffa kan du alltid få sällskap hem.

/Robert

Möter upp vid franssons om allt klaffar. Lägger ett litet inlägg här annars. Är också lost utan guidning, men när jag tittar på kartan misstänker jag att jag redan kört stora delar av red devil som del i andra slingor. Första dagen på terminen idag = vet inte riktigt när det slutar.

Måste tyvärr hoppa över dagens runda då jag fortfarande saknar vitala delar till min nybyggda Stinky Dee. Den saknar frambroms och kedjestyrare.

Blir det någon runda i helgen?

/Jan

Janos: Det blir det nog, men jag skriver mer om det först efter torsdagens runda. Lutar åt Vättlefjäll.

/Leo

Aha, runda på torsdag alltså. Kan nog bli medverkan då. Har haft en månad med mycket dålig träning och en hel del onyttigheter. Kan inte ikväll tyvärr.

Skulle vi inte kunna köra ett happy hillclimb (torsdag/getryggen/ta den jvln) snart då så vi får till en riktigt bra höstform?

zam, jerker77: låter bra. Detta är det sista jag kollar happy (och i-net) idag. Är vid franssons kl.19 så får jag väl se om ni dyker upp.
jag har mobil: 0704-605101

Det närmar sig, ses om en dryg timma! :-)

Wilier: Ja, en HappyHillClimb kanske vore på sin plats innan hösten. Getryggen upp och ner från fyra olika håll.

/Leo

Hej..

Mitt namn är Jonas och jag tror jag cyklade förbi er när ni rastade i delsjön idag (Tisdag).

jag förstår att ni är ett gäng som träffas vid Franssons och tar turer därifrån.
Undrar lite saker.

Hur ser ni på nya medlemmar?
Är väldigt mycket nybörjare!!

Finns det någon grupp med nybörjare??

Mvh

Jonas Sjöberg
(Ger mig inte, fast jag har en kondition som en 90:åring)

Hej Poppeln(och alla andra också)!

Happymtb är ingen klubb, så alla är välkomna och gratis är det också! Alla som läser/skriver/cyklar med Happy dyker upp när de känner för det, inget medlemskap behövs.

Idag var vi ca 22st som körde en slinga som kallas "RED DEVIL"(dels för att den är rätt svår och jäklig, läs mer om den under Turtips) som är ca 16km lång och rätt krävande teknisk/stökig/rolig stig med massor av klättringar och hinder.

Jag brukar dra i de flesta turerna som går från Franssons. Är det en [Happy Ride] så kör vi på normalt, men stannar rätt ofta för att vänta in folk vid korsningar så ingen åker vilse. När vi "stammisar" känner för att köra lite fortare så brukar jag skriva [Cykling] istället och då kör vi på lite fortare och pausar mindre. Det kommer även lite lättare turer då och då, dessa kallas för [Happy Easy Rides] och då cyklar vi lugnt och på lättare stigar. Det blir dessutom lite teknikträning ibland under de lättare turerna, såsom klätterteknik, bromsteknik, hinder osv.

Så, det är bara att hänga med och känna efter om det funkar. Nästa Happy Ride blir nu på torsdag, om det inte regnar så kan det bli en Happy Hill Climb vid Getryggen. :-) Välkomna!

/Leo

Riktigt kul att det kom så många nya happycyklister idag också, trevligt att träffas! Det är nästan tangerat rekord med 22st på en vardagkväll, många var vi!! :-)

/Leo

Härligt tur!
Torrt, snabbt och härligt sällskap
Antar att många hade abstinens efter Leos härliga turer!
Lisis: I dag var det två tjejer med!
/Peter

Lisis: Ja, två tjejer var med idag. Catarina, som brukar hänga med ofta, samt Åsa som var nykomling idag. Bara att haka på! Välkommen!

/Leo

Japp, det var riktigt kul. Det var första gången jag var med och jäklar vilken fart det var! Bra träning...

Tillbaka
Topp