Happy Ride: Göteborg, torsdag 12/8

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum

Leo

Ny medlem
Jaa, vad sägs om att cykla Himalaya på torsdag??? :-)

Samling Franssons(Virginsg./Delsjöv.) klockan 17.30, funkar det? Det tar ca 3-4 timmar att cykla, om det är riktigt varmt kan det dessutom vara läge att bada i Aspen om man känner för det?

Läs mer om sträckningen under Turtips - Himalayarundan. Välkommen!

/Leo

Senast redigerad av en moderator:
?? Krav för att få följa med: ?? Lite väl hårda ord eller, upp till var och en vad man släpar eller inte släpar med sig. Får man punka och inte har slang med sig får man väl skylla sig själv.

Hehe, var det hårda krav tyckte du? ;-) Så sant så, jag sänker väl kraven till cykelhjälm då...fast en slang väger inte mycket och det är helt klart roligare att cykla än att gå hem.

/Leo

Leo: Om av någon skum anledning skulle Happy Ride bli förflyttad till helgen så hakar jag mer än gärna på. Har sneglad på din karta lite väl många gånger nu och med samma fashination varje gång.

// Miche

Miche: Nja, det kan säkert bli en tur under helgen också, men häng med på Himalaya nu på torsdag om du kan. Det går bra att köra en kortare bit också och vända hemåt ifall man inte vill köra hela.

/Leo

Leo: Tordagen är lite körig. Jag lovade brorsan (efter lång tids övertalning) att hänga med ut och dricka pils under gbg kalaset. Men jag hänger gärna med under helgen om det blir något. Om det blir något så skall jag även försöka lura med 2 kollegor också.

// Miche

Nej jag syftar snarare på sättet att uttrycka sig. Att behöva uppfylla vissa kriterier för att få vara med. Alla här inne är väl så pass vuxna att de kan fatta beslut om vad som behövs tas med på en runda.

Baxter: Ok, sorry, det var inte illa ment. Stryker slangkravet då, faktiskt första gången jag någonsin skrivit det... :-I

/Leo

Orkar ni med en vilsen rookie på turen så gör jag er gärna sällskap, men jag förstår om ni inte vill vara dadda åt alla som vill ut på cykeln i skogen.

Zooltrix: Alla är välkomna, fast det är en relativt konditionskrävande runda. Tänker då på backarna bakom Aspen, det är branta grusvägar men det går ju att ta det lugnt uppför. Inte så teknisk egentligen, så det passar rookies. ;-) Men vi väntar alltid in de som hamnar efter, så ingen ska komma bort - vilket har hänt ibland tyvärr.

/Leo

Hmm, bor ca 100 meter från aspen. Kanske kunde haka på där....? Hur fan kommer jag hem igen då :P

/ EriC - Just hemkommen från cykel-helg i bohuslän (mer info kommer ;-)

Kors i taket, Jubelero kommer! Kul!!! :-)

Freeride Eric: Vi kommer så småningom till Aspenäs badplats, därifrån kör vi de branta backarna upp bakom Aspen, sen till torpet Freden och därefter ner till Jonsered. Därifrån kan du cykla asfalt hem, då blir det inte så långt för din del. Haka på runt Aspen om du vill?

/Leo

Leo: Funderar på att köra från stan och hem igen. Så jag kan droppa av vid aspen.
Tar tåg in i sf .. Hur kommer han till Franssons Virginsg./Delsjöv bästa där i från. Tror aldrig att jag vart där förut...

Ed: Eller såg att ni kö igenom skatås. Kan man inte hoppa av vid Sävenäs och cykla ut dit då?

Eric: Ja, det går bra, hoppa av vid Sävenäs, sen cyklar du bara rakt förbi Munkebäckstorget så är du sen på Delsjövägen efter en stund. Ca 2km tror jag det är från Sävenäs till Virginsgatan.

/Leo

Okey , kolla en karta och tror jag hitta Virginsgatan där. Ligger "Franssons" där eller. 17.30 funkar för mig!

Vädret kan bli lite växlande imorgon, men en liten skur dödar inte. :-) Vi syns imorgon, 17.30!!!
0.jpg

/Leo

EDIT: Det verkar ju bli hur bra som helst! :-)

Ps. Vi tar det relativt lugnt, eftersom det är så varmt, räkna med minst 4 timmar totalt!

Tror minsann att jag skall hänga med på min första Happy-tur i morgon. Fick ett stort och tungt paket från Merlin Cycles i dag och jag är sugen på att testa lite nya prylar.
Min fysiska status är väl inte vad den borde vara för tillfället kanske men jag siktar på att hänga med iaf till Kåsjön. Lite svårt att veta hur fort ni åker då jag aldrig Happy-cyklat förut.

Vi ses!

/Anders

Pahoehoe: Min första Happy-tur också. Ska bli kul att se lite vilka som döljer sig bakom alla namn :).
Räkna med att jag kommer sacka efter på asfalt/grusväg iaf :P

Gaaah , det e varmt . 28.6*C i skuggan. Man får se till att ta med mycket vatten. Men stigarna lär ju vara torra och fina i alla fall :-)

Lite sent påkommet, men detta passar nog mig utmärkt idag, så jag tror jag hänger på, blir min första happy-ride, ska bli kul att träffa lite nytt folk :-)
Men vänta inte på mig, ska jag med så är jag där 17:30.

/Thomas

Hepp!

Jag, en polare och Henrik startar 17:30 från Kåsjön och möter er på Bohusleden mot Skatås.

/M

PS: Jag skickar Leo ett privat meddelande med mitt mobil nummer.

Ahh , hemma efter en lång, men ack så rolig tur. Stigar som var helt snus torra och glatt happy folk. Kan det bli bättre?? Mer info kommer nog med Ride reporten. Nä nu ska jag gå ner å käka...mmm

/ EriC *Trött och lycklig*

Ja..det var trevligt att köra även om det inte blev så långt för min del, svängde av vid 'Kåsjön tillsammans med David. Sen blev vi omringade av en massa tokiga löpare som sprang runt oss som galningar, även barfota på gruset från golfbanan bort mot Bertilssons.
totalt så blev det ca4mil och lite regnstänk...och nu tror jag att jag fått tyst på sadelstolpen oxå.
Väntar på nästa tur då hoppas jag att jag e med hela vägen ;)

Hej hej! Är hemma jag med nu, käkade precis lite pasta. :-9 Får bli en kort RideReport här, bilder kommer också så småningom när Skalman har orkat ta sig till datorn igen. :-)

Det var kanonfint väder ända från start, solsken och runt +25C. Vid Franssons var det väl 4-5 cyklister när jag kom dit 17.27. Efter knappt tio minuter så var vi 15st!!! Det är inte illa för en torsdagskväll, trots pågående Göteborgskalas! ;-) Vi drog iväg ca 17.45, mot Härlanda tjärn, sedan mot soldatängen och därefter mot den slingriga "snirkesnorken"(som Dick och Patric kallar den, bra namn!) som ansluter till Bohusleden. Strax innan Kåsjön så mötte vi Skalman och Co, han stod där och fotade när vi kom. Tog några bilder, men cyklisterna tog ju aldrig slut. "- Hur många är ni egentligen??" ropade han. :-D Nu var vi 18st, blev till att räkna in alla här och där när vi stannade, men det gick ju bra. Ingen kom bort, tror jag?

Stigarna fram till Jonsered var fina, torra och snabba. Åskan mullrade lite hotande innan Jonsered, vi fick några regnstänk på oss men ingen riktig regnskur. Solen sken då med faktiskt, trots regndropparna. När vi kom längre fram till Lerum så såg vi att det hade regnat rätt bra på sina ställen, vi klarade oss undan regnet alltså.

Sedan var det dags för de beryktade backarna bakom Aspen, Himalaya backarna. Det var kämpigt, fast nu var det rätt bra fäste där tack vare den lilla regnskuren. Alla kom uppför backarna, på ett eller annat sätt. ;-) En paus vid Torpet Freden gjorde susen innan vi drog vidare nerför de snabba slingriga grusvägarna tillbaka till Jonsered. Sedan var det asfaltstramp hemåt, i solnedgången, +24C eller nåt, lätt medvind i ryggen, samt en massa glada Happyiter! Kan det bli bättre? :-)

Turen tog nästan exakt fyra timmar, Franssons t.o.r. Nu hoppade vi över badet i Aspen, då alla verkade ivriga på att klättre uppför Himalaya backarna. Vi får ta ett dopp i det blå nästa gång då. Tack alla som kom och cyklade, snart kör vi igen!

/Leo

Tillbaka
Topp