[Happy Ride] - Göteborg, torsdag, 18.00 Franssons

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum

Leo

Ny medlem
Torsdag snart och det blir lite mer cykling då. Midsommarafton dagen efter, så passa på innan dess... :-)

Samling 18.00 vid Franssons, korsningen Delsjövägen/Virginsgatan. Sen kör vi ett par timmar. Vi ses!

/Leo

Senast redigerad av en moderator:
Jag hoppar.

Det brukar vara bra om man kan hålla i styret i nerförsbackarna :)
tar väl en lugnt pass på hisingen istället.

Pontus...bilden får komma in på lördag..men här e ngt för dig

Månljuset..

Jag vet ej, varför jag vaken sitter,
fast dagen ingen glädje skänkt,
men allt i mitt liv, som likt solar blänkt,
och allt som i mörker och kval blev sänkt,
det darrar i natt i en flod av glitter.

Har nu köpt ett riser styre så upp till bevis imån på happy turen
kanske mer kontroll i stök o bös

Japp it rains again...

Why does it rain?
Is Leo to blame?
Is he sane?

Shit the same!

Lets eat the MUD!

Får se om jag dyker upp, jag kollade upp mitt svullna finger och det visade sig att det kan vara en spricka i benet. Inte konstigt det ser ut som mitt lillfinger är utbytt till en prinskorv...
Men lindar jag fingret borde det halvfunka, jag har ju kört såhär i två veckor.

Hej hopp i lingonskogen

OlaDanskavägen (på jobbet) skrev:
-------------------------------------------------------
> Får se om jag dyker upp, jag kollade upp mitt
> svullna finger och det visade sig att det kan vara
> en spricka i benet. Inte konstigt det ser ut som
> mitt lillfinger är utbytt till en prinskorv...
> Men lindar jag fingret borde det halvfunka, jag
> har ju kört såhär i två veckor.
>
> Hej hopp i lingonskogen

Kör hårt Ola... du hojjar ju inte med fingret!

Jag bangar å testar 18 turen i Änngården idag:-O Lite tight med tiden...

Klashklash skrev:
> men Oscar...
>
> du skulle ju få din Idol 2006 skiva idag som du
> glömde i bilen ;-(

Vaddå du skulle ge mig de cencurerade bilderna på kinnekulle badet. Agnes skivan kan du behålla :)

Hmmm !

Känns som det är dags att få fart på benen efter VR och varför då inte samtidigt ha säsongspremiär för Happyride. Jag kommer.

Ni behöver säkert nån som håller ner tempot !

/Johan

En timma kvar, ses strax. Dagens tur blir mot bohusleden och högra grönvita slingan vid Kåsjön. Runt 2 timmar.

/Leo

Låter bra =)

Sådär, strax påklädd och på gång. Någon som vågar slå vad emot att samma sekund som regnkläderna åker på så åker solen fram...? Och tvärtom såklart =/

Ja, vad säger man. Det var återigen världsklass på stigarna i Delsjöskogen. :-) Dagens regn gjorde inte så mycket faktiskt, stigarna torkar oerhört fort när det har varit så torrt i skogen länge. Lera hittade vi knappt, visst var rötter och stenar hala men det var nästan efterlängtat då det varit så lättcyklat länge nu. ;-)

Vi var många idag också, över tio stycken, närmare 15? Efter en stunds snack utanför Franssons så rullade vi så småningom iväg fem över sex. Det såg lite mörkt ut på himlen, men vi hade uppehåll rätt länge innan det kom en skur efter en halvtimma. Vi körde först förbi Härlanda, sedan vidare mot soldatängen och upp där bakom radhusen. In i skogen och sen via snirkesnorkens högra parallellstig mot bohusleden. Bohusleden vidare mot Kåsjön, men vi vek av till vänster på grönvit innan sjön. Där körde vi den kortare sträckningen till höger i första korsningen, härlig snabb singletrack med lite lutning utför. När vi kom ut på grusvägen så fick jag fel på den inbyggda "kompassen" och blandade ihop nord och syd helt. :-) Efter någon minut så var det klart att vi skulle åt andra hållet mot grönvita spåret mot Kåsjön. Efter halva grönvita så körde vi Korvslingan, som få känner till än så länge. ;-) Därefter blev det en ny sträckning längs Kåsjöns strand och vidare tillbaka på grönvit hemåt mot bohusleden igen. Innan stupet tog vi till vänster och körde övre snorkeln mot golfbaneslingan. Förbi Bertilssons och sedan grusväg mot Skatås och Franssons.

Det flöt på bra idag, inga längre stopp eller mekaniska haverier. Drygt två timmar tog hela rundan. Tack för idag, vi ses troligtvis på söndag i Sandsjöbacka!

/Leo

ps. Fassberg tog en del bilder också, kommer nog snart?! :-)

Tackar för en störtskön tur! Inkluderat transporten hemmifrån och tillbaka blev det 44,45km vilket betyder ca 20km singletrack och 10km grusväg och resten asfalt, men det var precis vad jag behövde! De 20km singletrack var ju inte direkt tråkiga... Det var kul med den nya stigen vid Kåsjön. Den skall jag köra i fortsättningen när man är i de trakterna.

Tjosan grabbar och även tjej idag ;)

En rolig tur med många nya sköna stigar som var riktigt knixiga i mellan åt :)

Dock måste jag säga att jag inte riktigt var vän med föret idag, hala rötter och stenar passar inte alls min hmm flängiga åkstil... kanske liite för mkt luft i däcken med, måste handla en pump med manometer..något man måste ha annars e man ingen riktig biker menade Dick...

Så klart var kameran med, tyvärr kom de två lite tyngre skurar och då min kamera ej är vattentät fick han vila i ryggan under regnet...så inte lika många bilder som vanligt men några blev de i alla fall :)

Cykelsugna happyiter och än så länge torra..
Bild001Medium.jpg

Halt idag, mindre luft i däcken var ingen dum idé, nuerma vet jag att killen heter Per A (wiseass på happy)..
Bild002Medium.jpg

Inget regn!? Regnkläder av...
Bild003Medium.jpg

Dick, Mikael och Patric diskuterar vilken snaps som gäller till sillen i år...
Bild004Medium.jpg

Gänget samlat och strax dax för korvstigen... korvarna syntes dock inte till idag...
Bild005Medium.jpg

Plumse klättrar så där härligt man bara kan göra på en Coiler....
Bild006Medium.jpg

Klara för idag och transportsträcka hemmåt...
Bild008Medium.jpg

Peter stoltserar o solen och hävdar bestämt att han vann faktiskt över Leo i sista spurten på transportsträckan...att han fick lite försprång ville han inte erkänna ;)
Bild009Medium.jpg

Klashklash som till allas besvikelse inte hade någon midsommarkrans på sig idag.. skyllde på att de tog lite tid att montera nya rise-styret
Bild010Medium.jpg

Nä nu ska jag ta mig en kall...sportdryck :P

Ja, sådär härligt var det i skogen idag, fina bilder! Det är sällan det ösregnar en hel tur, jag brukar kunna locka fram solen allt som oftast. ;-)

fassberg: Börjar du bli van vid 647:orna nu? Verkar som du har bättre fart uppför numera!

/Leo

Tack för en grym runda. Vi hade tydligen tur med vädret för i Kålltorp hade det haglat så att bil larm av tvivelaktig kvalité gått igång..

Ta det lugnt med sportdrycken imorgon och ha en riktigt trevlig midsommar på er!

//D

- Riktiga cyklister har en manometerpump i garaget -

hehe nä på Leo märktes det inte att det var halt, han frågade en gång om vi andra stannat för pisse paus..
Jag skyller på för mkt luft i däcken... nån annan skyllde på sin HT ram...

Blev ju en liten filmsnutt från stransportsträckan hemmåt... Notera Dicks XC-svetto-fjolligt smala styre i öppningssekvensen.. :P
http://media.putfile.com/cykel-21

Leo: Jag stortrivs med 647:orna! Ska jag spänna dom några hack bara, trampade ur ett par ggr idag...kanske klossarna som slitit in sig lite?

Hallo.

Måste tacka för en mycket trevlig tur trots regnet och snorhala rötter.
jag e grabben som sitter och "släpper luft" i bildsekvensen.
Får bli en uppgradering av gummit på hojen verkar som schwabels stora svålar är det som gäller, får botanisera lite i det svarta guldet den kommande veckan kanske även i morgon med men då i flytande form.

Om någon vet hur man ändrar sitt anv namn men behåller alla andra forum inställningar får dom gärma skriva en rad om detta.

Ha det gott å trevlig midsommar.

/Per A

wiseass skrev:

> Om någon vet hur man ändrar sitt anv namn men
> behåller alla andra forum inställningar får dom
> gärma skriva en rad om detta.
>
jag tror du måste PM'a killen som fyller år idag, förlåt igår menar jag....

http://happymtb.org/forum/read.php/1/456141

Grym tur idag. Faktiskt riktigt skönt med lite växlande väder för omväxlings skull ;-)
Tyckte jag körde rätt snabbt idag på vissa delsträckor. Speciellt på Bohusleden på väg hem. När jag cyklade för allt var jag var värd och vad cykeln pallade så hör börjar det pötsligt skramla bakom mig. Kort därefter körde Dick förbi i dubbel? hastighet och var strax därefter försvunnen. Rätt imponerande...
Ha en trevlig midsommar så ses vi på på söndag.
/Peter

Tack för de fina orden Peter men jag är nog bara ett levande bevis på att det funkar att köpa sig snabb (så länge det lutar neråt då vill säga..) Om du går över på något dylikt så blir du helt omöjlig både upp & ner antar jag ;)

//D

Fassberg...Man får ju inte tjyvstarta med firandet av midsommar

Hi rise styret + big betty är nog det bästa köp ja kunnat göra till min xc-ram, mår idag som en prins
lite ont i handleden efter fallet vid lilla ravinen men de reder sig

PeterA..nästa år e vi snabba när vi kör på våra framtida FS hojar ;-D

Nu e det 15 grader varmt o regn

GLAD MIDSOMMAR

Klashklash, du hade tur där i ravinen! Jag låg strax före dig och hörde någon som lät lätt stressad... När jag vände mig om så fanns ingen där, men jag hörde ett "jag är ok" från bushen. *puh*

Plumse...det är sånt man uppskattar när man kör i grupp...

Alltid ngn som hör en..känns betydligt tryggare än o köra själv

Ha d gött

SCHKÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL

Tillbaka
Topp