[Happy ride] Kortedala, Göteborg, söndag 9/8, kl 10.

• Trådstartare Trådstartare Jay
  • Start datum Start datum

Jay

Medlem
På söndag är det dags för ännu en tur på Kortedalastigarna. Det ser just nu ut som att det blir humant väder, även om det är med drag åt det varmare hållet. Vi kör 3-4h och ser till att få med alla i stigkorsningarna.

Samlingsplats är vid stigens början i norra änden av parkeringen vid Ö&B/willys, där det är gott om plats för din bil om du kommer i en sån

oB_Willys.jpg ht=315

Välkommen!

Tjena!
Är intresserad av att hänga på. Ingen bra koll på detta område, så jag laddar nya leksaken(edge 705an) och loggar allt!

Gôtt att vi blir ett gäng! Men om någon undrar så finns det fortfarande platser kvar i ledet. :)

Så det finns platser kvar fortfarande? I så fall skulle jag vilja ha en...
Både jag och HT:n har överlevt semestern och siktar på att dyka upp på söndag.
/Anders

Nu ser det ut som att det kan bli varmt och fuktigt under turen, stänket kommer troligtvis ganska snart och inte på oss från ovan sen. Bäst att ladda med sömn en stund.

Är massor med cykelsugen men vet inte riktigt om jag orkar upp så tidigt som fodras... hoppas jag kommer :)

Det verkar som att regnet någon bokat uteblev. Stigarna lär därför vara relativt torra idag. Gôtt!

Hos mig, på Hisingen, regnade det för 15 minuter sen. Fast det var ett kortare regn. Om det blir lite slirigt så är det bara kul!

Ses snart!

Tackar Jay för dagens guidning, den var välbehövlig på de små stigarna!

Här kommer lite data (från min dörr till att skogsturen var över)
Stracka: 20,45km Tid:3:50:21 Snitthastighet: 5,3 Cal: 977

Satelitbilden i sporttrack visade inget för detta område, så här kommer kartbild istället. Några fina cirklar blev det!
TerrngKortedala2009-08-09.jpg ht=653

Höjddata:
TerrngKortedala2009-08-09Hjd-Tid.jpg ht=435

Antal funna fästingar = 0... Skall ändå kolla upp TBE vaccinering nu...

/Henrik

Det blev en tur på ca 3h och 20 min idag. Till att börja med var vi fem, men sen anslöt hanson också. Vi började och avslutade med med en av få namngivna stigar, Hobo-trail. Den är svårcyklad uppför, mig veterligen har ingen klarat den än, men utför är det en rätt rolig stig. Däremellan blev det upp och ner en massa på bergen, mest på stigar som körts under tidigare turer i området. Lite nytt blev det norr om brandstationen, där vi körde två loopar som jag delvis rekat nyligen. Det finns fortfarande många fina stigar kvar att uppleva!

Jag och anduro hämtade en kasse och vände ut och skördade kantarellerna som hittades under turen. Det blir till att smörsteka, äta på macka och skölja ner med folköl ikväll. :)

Julio, din snitthastighet är fortfarande i mph va?

Tack för sällskapet alla!

Tyvärr är snitthastigheten i Km/h. Det är ju dock inklusive de två fikapauserna (glöm inte blåbärsstunden), de strulande komponenterna och... ja, det var ju en ganska teknisk tur idag. Med stora höjdskillnadet, inte alls bra för att få hög snitthastighet!

Var själv sugen på de där kantarellerna! Skönt att veta att dom hamnar i en Happyists mage ändå!

/julio

Kul tur idag, väldigt teknisk och backig vilket snitthastigheten visar, skrämmande låg trots att jag ändå tyckte vi hade ganska bra fart och inte speciellt långa pauser förutom fikan.

Det kanske är dags att skaffa en sån där lite större rygga att ha när man är på tur, så att man kan passa på att plocka godsaker direkt när man hittar dem. Det blir inte bara i min mage kantarellerna hamnar, Anders tar strax hälften.

Det måste vara något slags rullsnitt min billiga cykeldator visar.

När än fler i ledet börjar känna till stigarna blir det intressant att se hur fort vi orkar cykla också. :) Backarna är ju tunga för mig också, men jag hinner ändå återhämta mig en del när jag väntar in er andra. Sen är det gôtt med avslappnade turer också emellanåt.

Glöm inte kolla er efter fästingar! Jag hittade tre små rackare innan duschen och 5 minivarianter senare. Det känns som att man är lite mer utsatt som åker först i ledet iofs. Sen kan de ha hängt med från extrasvängen också, då det blev en del gående i skogen.

Tillbaka
Topp