Happy ride lör kl 10 skatås

Jag vet inte, det är lite upp till deltagarna men hade tänkt "lagom" tempo, d.v.s. lugnare än Leos turer. Tänkte sikta på ca 1,5-2 timmar men jag är flexibel. Jag känner inge till så många turer i skatås så det är extra kul om någon vill ta täten så jag kan få utforska lite nya vägar (-: Annars "blåbärsvägen" kanske!?

plumse skrev:
-------------------------------------------------------
> Ok, jag var sugen på en längre runda. Typ bort
> till Jonsered eller Herkeshult. Eller båda.

Jag är intresserad av en längre tur med start imorgon förmiddag plumse!

Tänkte du lägga ut en egen ride, eller ska vi utgå från denna med möjlighet att dela den i två så att deltagarna kan välja mellan en kortare och en längre tur?

/Sebastian

OK, då får vi avvakta och se om någon är sugen på att dra i en långtur ut mot Härkeshult och/eller Jonsered imorgon. Annars är jag övertygad om att du gör ett bra jobb längst fram plumse.

Tyvärr hittar jag inte speciellt bra på östra sidan om Landvettervägen annars hade jag gärna guidat.

/Sebastian

Jag följer gärna med på en tur.

Hur hittar jag till info tavlan? Det räcker kanske med ett varv runt centret för att hitta?

/Tobias

Informationstavlan som jag tror trådskaparen syftar på ligger snett ner till vänster om gymmet i Skatås sett från parkeringen. Det sitter bland annat en stor digital klocka samt kartor över Delsjöområdet på tavlan.

Jag kör hur som helst en tur imorgon enligt plumses förslag två ovan (alltså baggy och fika), vill några följa med så kör vi ett par timmar ut mot Härkeshult/Jonsered. Medtag en liten fika så försöker vi hitta en trevlig plats att stanna på (förhoppningvis i solskenet).

Jag får också passa på att ursäkta mig för trådkapningen, hoppas att du kan omvärdera Anders och hänga med på en lite längre tur än vad du hade tänkt dig.

/Sebastian

sjodell skrev:
> Informationstavlan som jag tror trådskaparen
> syftar på ligger snett ner till vänster om
> gymmet i Skatås sett från parkeringen. Det
> sitter bland annat en stor digital klocka samt
> kartor över Delsjöområdet på tavlan.

Tackar.
Planerar för fikatur.

/Tobias

Jag hänger på en lite längre tur med kaffe och Snickers. Bilen ställer jag nog ändå nere vid Franssons eftersom det är gratis parkering där.

Det låter jättebra med en längre tur! Bara det är någon som hittar, men det låter som att du Plumse har koll på läget så du kan väl ta täten. Funkar det annars för er med att träffas vid skatåsanläggningen eller underlättar det med Franssons?
Ses i morgon!

håller med, det är inte så kul att cykla om det regnar men jag tycker det ser ut som att det kommer att sluta snart. Vi kanske kan hålla ut till 9 o bestämma?
Hur lång tid beräknas den planerade turen ta?

Nu när det är blött i marken och lite trögtrampat får vi nog lägga på minst 30 minuter så bortåt 5 timmar kan det ta inkl nån punktering och om vi är lite lata. Jag håller tummarna för torrare stigar i morgon så åker jag till Ikea idag och köper en Fransk hotdog istället.
[edit]: Hoppas du får en go runda och lite sällskap Anders =)

Senast redigerad av en moderator:
kronblom_431628a.jpg ht=294

Jag kommer också, det ser lite ljusare ut just nu i Mölndal i alla fall. Blir nog inte Härkeshult idag men en kortare tur kan vi köra.

Ses om en timme vid infotavlan!

/Sebastian

Tackar för en riktigt kul tur.
När de som planerat för en kort tur vände hemåt var vi tre kvar som inte hade bättre för oss än att njuta av Göteborgs stigar.
Med två utmärkta guider blev det 6h teknisk cykling i lagom tempo.
Måste bara komma ihåg myggmedel nästa tur. Matningen av flygfäna gör att jag ser ut som jag har fått röda hund.

/Tobias

Får tacka mandel och Frostic för en fantastisk tur idag. Snöpligt med växelöret på slutet Frostic, glad att höra att du lyckades ta dig hem på din tvåväxlade Canyon.

Min GPS la av efter drygt 4 h. och då hade vi avverkat 31 km och 400 höjdmeter, kvar var det då fortfarande 2 h. till Skatås. Så rimligen avverkade vi närmare 50 km stig idag, bra jobbat.

Synd att så många valde en eftermiddag med kungligt bröllop istället för en långtur i skogen, även om den kanske blev något längre än vad jag räknade med på förhand var det grymt skoj!

/Sebastian

Tack för en fin tur, var kanske lika bra att jag och Blixten vek av lite tidigare så jag hade lite energi kvar till resten av dagen. Det såg dock riktigt fint ut och tack för en grym film!

Härlig film Frostic! Satt du uppe hela natten efter turen (med tanke på när du postade inlägget) och redigerade ner de ca. 5 h. du filmade till 10 min. färdigt material?

Blueberry upplevs minst lika flowig i filmen som i verkligheten. Jag slås också av fartkänslan i filmen, det känns som det många gånger går betydligt fortare i filmen än som jag upplevde det när vi cyklade.

/Sebastian

sjodell skrev:
> Blueberry upplevs minst lika flowig i filmen som i
> verkligheten. Jag slås också av fartkänslan i
> filmen, det känns som det många gånger går
> betydligt fortare i filmen än som jag upplevde
> det när vi cyklade.

Vidvinkel ger ökad fartkänsla.

Tillbaka
Topp