[Happy ride] söndag kl 12, samling i Kviberg, Göteborg.

• Trådstartare Trådstartare Jay
  • Start datum Start datum

Jay

Medlem
Det blir en söndagstur också för alla som fortfarande är sugna på att cykla efter lördagsturen, hellre cyklar på söndag eller helt enkelt bara är nyfikna på stigarna den här delen av stan har att erbjuda. Jag planerar att vara med på hela den här turen den här gången, nytt växelöra på cykeln och ett i reserv ökar chanserna.

Vi kör 3-4 timmar i ett tempo som passar gruppen och ser till att få med oss alla i stigkorsningarna. Vi är aldrig långt ifrån civilisationen, så det går bra att ansluta senare eller avvika tidigare, om du av någon anledning skulle vilja det, men det är roligare om du är med på hela.

Samlingsplats:

Kviberg.jpg ht=436

Start-tiden kan diskuteras.

Välkommen!

/ J

Jag behöver minst en som meddelar att den tänker dyka upp vid Kviberg för att jag ska rulla ner dit. :) Nu blir det en massa mat och lite mekande efter Härkeshultsturen och inför denna, men sen är allt kalas.

/ J

Tjena!
Detta blir mitt premiärinlägg på Happy då. :)

Går det bra att hänga med som ganska grön eller borde jag söka mig till någon lättare tur först? Är inte helt otränad men har inte cyklat så värst mycket off road.

Jag kommer!

Vet inte om jag orkar 3-4 timmar men jag kommer göra ett försök.
Blir min första officielle Happy ride så vi får se vad som händer :)

Vad är bästa stället att parkera bilen, kan man parkera inne på gamla kaserngården?

Boldtaar skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag kommer!
>
> Vet inte om jag orkar 3-4 timmar men jag kommer
> göra ett försök.
> Blir min första officielle Happy ride så vi får
> se vad som händer :)
>
>
> Vad är bästa stället att parkera bilen, kan man
> parkera inne på gamla kaserngården?

Är inte säker men när vi var där i tisdags såg det ut som det var gratis parkering där inne, Jay kan nog lämna slutgiltligt svar på detta

Kul att vi blir fler här på happy och på stigarna!

Eriq, det är inte tänkt att vara en nybörjartur, men haka gärna på och se hur det känns. Det är ganska tekniskt och brant på sina håll här, ibland samtidigt. Hur mycket du får gå istället för att cykla beror på hur orädd, kreativ och lättlärd du är.

Boldtaar, jag är fortfarande inte helt säker på hur det är med parkeringen, om den är gratis eller kostar, glömde kolla det i tisdags, men det finns gott om plats på den gamla kaserngården framför Klätterdomen.

/ J

Det är uppfattat. Jag hänger gärna på och känner lite på det. Hittar hem själv om det skulle vara för tufft.

Är fortfarande sugen men kroppen känns lite seg idag och har lite annat att fixa så jag vilar. Hoppas ni får en kul tur!

Det blev ungefär 3,5h idag, mestadels på Kortedala-stigar, men på slutet körde vi Kvibergs DH-spår också. Vi var 4 stycken, alla på HT ovanligt nog. Tempot blev inte så högt, men många backar uppför och utför. Tack för sällskapet!

/ J

Det dröjer nog inte länge förrän du klarar av att cykla de lite trixigare partierna också Eriq. Fortsätt haka på happyturerna så får du se många duktiga på stigarna och lär dig hantera cykeln ännu bättre. Det blir bara roligare!

/ J

Jay skrev:
> Vi var 4 stycken, alla på HT ovanligt nog.

Tur att jag inte hängde med idag då, hade nog blivit utfryst som ensam fullgungare ;) Hoppas ni hade en fin tur iaf, Kvibergs-banan hade varit kul att köra, både den och gärdsås står på önskelistan nästa gång jag får möjlighet att åka med på en tur där ute.

pow skrev:
> Kvibergs-banan hade varit kul att köra, både den och gärdsås står på önskelistan nästa gång jag får > möjlighet att åka med på en tur där ute.

Gissar att du menar Gärdsåskullen då. Det ska kunna ordnas. Sen har du inte sett stigarna bortåt Lärjeån än heller.

/ J

Jay skrev:
> pow skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Kvibergs-banan hade varit kul att köra, både
> den och gärdsås står på önskelistan nästa
> gång jag får > möjlighet att åka med på en
> tur där ute.
>
> Gissar att du menar Gärdsåskullen då. Det ska
> kunna ordnas.

Precis

> Sen har du inte sett stigarna
> bortåt Lärjeån än heller.
>
> / J

Nej det finns nog mycket kvar som jag inte sett än :)

Tillbaka
Topp