[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

Skilgannon

Ny medlem
Är det nån som kanske är sugen på en lättare tur på mtb i skogen under eftermiddagen? Har som sagt varit sjuk under veckan så tempot får vara väldigt lugnt men snart klättrar jag på väggarna om jag inte får komma ut.

ratman

Ny medlem
Här Simskola med dottern mellan 2 och 3, nån gång efter det kan jag tänka mig en tur. Vad här du för nummer så hör jag av mig. Adrian

Skilgannon

Ny medlem
ratman skrev:
-------------------------------------------------------
> Här Simskola med dottern mellan 2 och 3, nån
> gång efter det kan jag tänka mig en tur. Vad
> här du för nummer så hör jag av mig. Adrian

0768685004, det blir perfekt för mig också.

bozz

Ny medlem
ratman jag och skilgannon tog en tur med blandat teknisk åkning och lite fartlek på mtb.........Vi va öppe i 53 km/tim.........de ru!

Skilgannon

Ny medlem
Happylöptur imorgon tisdag kl 1800 i I2 skogen med Bozz som vägvisare på stigarna. Samling vid järnvägsövergången bortanför Råtorps fotbollsplan och längden kommer att vara ca 12-13 km.

Tack för igår, ratman och bozz, mycket trevligt. Det gick rätt fort nerför faktiskt. Hihi det är roligt att köra fort.

Senast redigerad av en moderator:

Skilgannon

Ny medlem
geelong_flooding_ia016246_491701_600.jpg ht=400

Här ska VM på landsväg gå om tre veckor, undrar om Cavendish vinner spurten?

Frolicc

Ny medlem
Jag tar det säkra före det osäkra och står över dagens runda. Dumt att ge sig ut och träna för tidigt.

Trangärd

Ny medlem
Happyspot på Thomas stig idag. Tre stycken som hade glömt sina cyklar. Skilgannon, Bo och en blivande happy-människa(?)

Kan konstatera än en gång att skogen är som finast i september!
Dags att börja få lite timmar i benen nu innan wolf-rajden...

Skilgannon

Ny medlem
Skön löprunda med Bozz och min kompis Ulf ikväll, 13 km blev det till slut. Håller med Trangärd, skogen är som absolut skönast nu på hösten.

Biaz

Ny medlem
Hjälp... Finns det någon som är guds gova till att döda data virus...
typ truan från Mouskit AG (Antispy.exe) skiver från mac tillverkad på 90talet...

Enrico

Ny medlem
Skilgannon skrev:
> Vad sägs om en ny happylöprunda på fredag runt
> 17?

Jag är med. Måste komma igång efter semesterresa med mycket öl. Var? Tempo? Hur långt?

Frolicc

Ny medlem
Om det är ett virus med en eller ett fåtal körbara filer kan man ju söka upp dem manuellt på hårddisken och i registret och radera dem. Beroende på operativsystem så startas grejer på en eller flera ställen i registret, exempelvis i:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Viruset måste ju hur som helst startas vid varje uppstart, det gäller bara att luska ut var. Det kan ju ha maskerat sig till något annat =)

jordan

Ny medlem
Beställde nya hjul till min canyon. Det blev ett par Fulcrum 3 med ny ultegrga krans plus nya Continental GP 4000 S med innerslang. Ska bli kul att se vad det går på. Fredag när jag ska hämta dom då vet jag.

jordan

Ny medlem
Söndag åker jag till kinnekulle och åker MTB. Ja det händer att jag tar ut min mtb i skogen. Kl 10 åker vi från campingen hällekis. Har ingen plats att ta med någon ner men är det någon som vill åka ner och cykla med oss så är ni välkomna.

MiaMaria

Ny medlem
Tack för kvällens ride! Jag genade genom skogen på vägen hem, det var mörkt och spännande.

Tyvärr blev fd. jomensåatt bestraffad av högre makter för sitt namnbyte och fick vända hem.

Skilgannon

Ny medlem
Tack för en skön ride igår, synd om AddeN som inte kunde fullfölja men men så är det ibland.

Imorgon är det happylöptur planerat. Samling 1630 vid järnvägsundergången på Södra Råtorp vid Generalens Äng. Ca 13 km löpning över stock och sten i ett skönt och mysigt tempo.

AddeN

Aktiv medlem
Medurs har du en brant stig uppför och sen lång grusväg utför. nere på platten är det lite vilket som vilket håll man tar. Poängen med medurs är att man får uppförsklättringen avklarad direkt i början.

Moturs är det som sagt en lång grusväg uppför, men du belönas med en riktigt fin och brantare singletrack utför. Detta är standardhållet helt enkelt för att det är det roligaste hållet cykelmässigt enligt de flesta.

Jag skulle absolut välja motur, det är klart roligare och stigarna nedför toppen är ruskigt skoj!

Frolicc

Ny medlem
Påminner alla KD bor om STADENS KONUNG på lördag och alla bör gå in och anmäla sig i den separata tråden. Eftersom varje deltagare behöver "rekvisita" som tävlingsarrangören står för är det bra om så många som möjligt föranmäler sig. Det kommer finnas utrymme för en viss mängd efteranmälningar men som sagt är det bra om det är klart iförväg.

bozz

Ny medlem
vad gör man om den långa skruven i styret har gått av på en vanlig cykel. Det sitter ju fast!!

Nyinflyttad sthlmare som inte rullat en meter i skogen i år är sugen på att följa med nån onsdag och testa ifall man överlever. Har inte haft tid innan man ska försöka grejja nästa onsdag om det blir nått. Några DH-rundor har det blivit på fullgunget med Adde ändå. Bered er på sthlm-tugg, förbannade värmlänningar!

Frolicc

Ny medlem
@bozz - Menar du gängat gaffelrör och den långa skruven som går ned i gaffeln? Om den går av så försvinner ju "draget" och kilen släpper och gaffeln lossnar?

bozz

Ny medlem
just det frolicc.........då går det att dra upp stången med en rörtång kanske........styret har ramlat av oxå förstår du......

AddeN

Aktiv medlem
Har inte hunnit med att kolla på den än. Tänkte ta halvdag imorgon på jobbet, s jag får ta en titt på det hela då.

AddeN (fd JoMenSåAtt) skrev:
> Don_Tomazo: Dä ä jämt bara te å hänge mä.

Nu förstod jag inte. Jag har bara lärt mig: Tölit, stri, och dret.
Asså det är typ som skitjobbigt, snacka, och skit.

Skilgannon

Ny medlem
Påminner om happylöpturen idag. Samling vid järnvägsundergången på Råtorp vid Generalens Äng kl 1630. Löpturen kommer att mäta ca 13 km i ett mysigt tempo.

Frolicc

Ny medlem
Jag kommer ikväll. Dock är det första löpturen sen febern så jag vill ta det lugnt, litar på mystempo. Det kommer vara mest stig antar jag?

Skilgannon

Ny medlem
Frolicc skrev:
> Jag kommer ikväll. Dock är det första löpturen
> sen febern så jag vill ta det lugnt, litar på
> mystempo. Det kommer vara mest stig antar jag?

Mycket stig utlovas och bara mystempo. =)

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer