Hej på er alla. Först vill jag tacka alla som var med i dag, för en synnerligen trevlig cykeltur med Solsta. Livet är orättvist och i dag hade jag tur ;7) som fick/kunde cykla. Plötsligt händer det.
Cykelfikat diskuterades lite och följande kom vi fram till.
Vi på CK.SE Karlstad/Hammarö tänkte anordna en cykelfika tillsammans med "Solsta"
och det vet dom om nu;7)
Och nu är frågan utredd då det fanns två mer eller mindre lämpliga datum. En Lördag och en Söndag som vi såg det.
Lördagen innebär att vi kan ha en efterföljande "Cykel" pubkväll. Mmmmm alltide trevligt.
Således blir det cykelfika Lördagen den 18/9 och det främst med hänsyn till att alla som vill springa Tjurruset eller cykla nästrämpen mm. Ni kan vara med på cykelpubkvällen. Trevligt.
Cykelfika lördagen den 18/9.
Uppslaget kommer att bli följande. En gemensam grupp som startar vid Kroppkärrssjön kl 10:00. Vi cyklar med ca 25km/h i snitt. Vi kommer att anpassa oss till Max 25km/h, som lördagsgruppen brukar ha, om så önskas av de som deltar. Detta ska vara en mycket behaglit tillställning. Superracare som inte kan hålla igen göre sig icke besväret. Nej ni få räca på egen hand. Och det går bra det också.
Fikat kommer som det ser ut nu att ske på Café August, med start ca kl 12:45-13:00. Och som sagt de som vill räca på. Ni får jättegärna göra det och sedan ansluta till Café Agust och fikat. Precis som vi gjorde förra året. Det är inte ens något krav på att man cyklar före. Nej det går lika bra att bara dyka upp och fikat.
http://www.cafeaugust.se
Pubkvällen vet jag inget om då jag pubbar allt för dåligt. Kom gärna med ett bra pubförslag.
SÅ boka in Lördagen den 18/9. för cykelfika och/eller Cykelpub kväll.
Om, jagskriver om, vädret sätter spik i däcken, käppar i hjulen mm, så kommer Pubkvällen att genomföras. Något kul ska vi ha i allfall.