[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

Fråga: bromsar: vad är det billigaste olja på biltema som fungerar till Shimano? Jag fick min längre kabel till bak bromsen hem men har varit sjuk - det kan var Borelia :( Då missade jag Finnmarksturen IGEN ( det är bara sedan 2007 jag har försökt köra denna tävling ju... ) - alltid finns ett hinder. "FINNMARKSNEMESIS" ska det stå på tröjan nästa år när jag kör och sedan ska jag gassa på ;)

Hur gör man med bromsarna - jag är mekansiskt "inclined" men det här är nytt.. ? Tips, länkar, erbjudande om hjälp mottages idag, söndag den 29 Augusti 2010 :)

jordan skrev:
-------------------------------------------------------
> Regn idag igen. Så nu blir det tillbaka till
> sängen.

Gjorde likadant, men nu ser det ut att spricka upp lite. Om det torkar upp lite mer på asfalten så kanske man kan ta en tur lite senare i eftermiddag. Någon som är sugen?

jordan skrev:
> Skilgannon ska vi säga kl 14
> Om vädret är ok vid kroppkärrssjön?

Låter som en plan. Ses där

Bosse, damma av räjsern och häng med mig och Jordan.

JollyJumper skrev:
> Fråga: bromsar: vad är det billigaste olja på
> biltema som fungerar till Shimano?

http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Olja-och-Smorjmedel/LHM/
Det finns säkert lite olja att snika från nån annan happyit, det behövs inte så mycket.

>
> Hur gör man med bromsarna - jag är mekansiskt
> "inclined" men det här är nytt.. ?

Läs denna pdf: http://techdocs.shimano.com/media/t...585/SI_8DB0C_001_EN_v1_m56577569830621527.PDF

Skilgannon tack för en trevlig tur. Märkte när jag skulle åka iväg att en eker på mitt bakhjul hade gått sönder. Vilken tur att jag har kvar min gamla. Bara ta bort från trailern och ge sig iväg. Hade som tur inget trainerdäck på den.

Ojdå nu händer det saker. Ser ut som om jag kanske får en sponsors plats till Birken rittet nästa år. Så nu blir det till att köpa ny cykel nästa år. Blir det en Canyon eller en Focus!!!

Fin den cykeln Jordan! Jag har samma gaffel och den är väldigt mysig. Fast ska du inte unna vår lokala handlare genom att köpa en Focus?

Regnet vräker ner i Krillehåla, så jag antar att det är liknande i K-d så jag hoppar kvällens ride och passar på att ge bort en pôse blod på klaratappens kvällsöppet istället.

Med alldeles för många cykeltimmar under semestern mår röven skit och behöver vila. Satsar därför helhjärtat på att bli en topplöpare tills tjurruset och låter cykeln stå på hyllan tills dess...

Ska till Karlstad på intervju tisdagen den 14 september och tänkte höra om någon är sugen på att äta en bit mat på kvällen. Om någon har en säng över så tar jag gärna ett par öl också.

bozz skrev:
> happy ikväll 18.00 ?!

Tror inte min kropp blir alldeles glad på mig om jag drar ut och cyklar ikväll med tanke på att febern precis släppt. Näsan rinner dessutom fortfarande som en tappkran. Får stå över ikväll, ha så skojigt i blötan, jag är grymt avundsjuk. ;)

jansson99 skrev:
> Ska till Karlstad på intervju tisdagen den 14
> september och tänkte höra om någon är sugen
> på att äta en bit mat på kvällen. Om någon
> har en säng över så tar jag gärna ett par öl
> också.

Hm, kan vara så att min bostadsrättsförening har möte, om inte tar jag gärna en öl.

Jag har en ledig säng i köket, så varför inte en happyöl? För det är väll fler som har lust?

Bor på Norrstrand, så det är i det närmaste krypavstånd:)

MiaMaria skrev 16e juni:
> andematt skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag har införskaffat två, de ligger i
> > färdigställning inför nästa skogsrunda.
>
> Du menar att jomensåatt ska få kedjelåset i
> oktober eller nåt alltså.

Nu har du 4 veckor på dig att plocka fram kedjelåset!

MiaMaria skrev:
> MiaMaria skrev 16e juni:
> -----
> > andematt skrev:
> >
>
> > -----
> > > Jag har införskaffat två, de ligger i
> > > färdigställning inför nästa skogsrunda.
> >
> > Du menar att jomensåatt ska få kedjelåset i
> > oktober eller nåt alltså.
>
>
> Nu har du 4 veckor på dig att plocka fram
> kedjelåset!

Jaaaa mamma. Jag veeeet!! *hrmph*
;o)

Kristoffer skrev:
> jansson99 skrev:
> -----
> > Ska till Karlstad på intervju tisdagen den 14
> > september och tänkte höra om någon är sugen
> > på att äta en bit mat på kvällen. Om någon
> > har en säng över så tar jag gärna ett par
> öl
> > också.
>
> Hm, kan vara så att min bostadsrättsförening
> har möte, om inte tar jag gärna en öl.
>
> Jag har en ledig säng i köket, så varför inte
> en happyöl? För det är väll fler som har
> lust?
>
> Bor på Norrstrand, så det är i det närmaste
> krypavstånd:)

Mötesfritt = happyöl alltså?

Att man kan få in ett k istället för c och jonsson blir olsson är ju helt förståeligt. Men "sofia cykelklubb"? Vad pysslar tyr med egentligen?

28. Markus Olsson Sofia Cykelklubb 37:34 +12:51

andematt skrev:
> Undrar om jag kan kombinera det där jag också
> med skillnaden att jag lämnar lås istället..
> Var i så fall?

Jag hittar bara till, inte i, Karlstad. Ni infödingar bestämmer.

jansson99 skrev:
> Ska till Karlstad på intervju tisdagen den 14
> september och tänkte höra om någon är sugen
> på att äta en bit mat på kvällen. Om någon
> har en säng över så tar jag gärna ett par öl
> också.

Sugen på mat. JA! Säng hade tydligen Kristoffer. Men vad gör du på dagen. Inte ska du "Intervjua" hela dagen. En cykeltur på banvallen kanske innan SÖL:en?

Pebben skrev:
> jansson99 skrev:
> -----
> > Ska till Karlstad på intervju tisdagen den 14
> > september och tänkte höra om någon är sugen
> > på att äta en bit mat på kvällen. Om någon
> > har en säng över så tar jag gärna ett par
> öl
> > också.
>
> Sugen på mat. JA! Säng hade tydligen Kristoffer.
> Men vad gör du på dagen. Inte ska du "Intervjua"
> hela dagen. En cykeltur på banvallen kanske innan
> SÖL:en?

Först jobbar jag sen idkar jag favoritsysselsättningen bilåkning fram till intervjun. Det blir inte mycket tid över till cykling då. Sen har jag hört att ni Kallstabor cyklar väldigt fort.

@ Jordan: om det är i den prisklassen du letar så borde du kolla in denna
http://bikes.pitpro.se/index.php?pa...category_id=5&option=com_virtuemart&Itemid=70

Tänkte sälja min KONA Caldera då den mest tar plats(lite mycket med 4 cyklar i lägenheten..)
Säljes med vanliga pedaler, plattformspedaler alt. utan pedaler.
En bra happycykel i lagom robust modell. Däck kan man välja modell "happy" eller "race" eller både och...

Finns för inspektion och provcykling på herrhagen och kan lånas för testkörning.

Prisförslag 3000kr??

Hej. Vi på CK.SE Karlstad/Hammarö tänkte anordna en cykelfika tillsammans med "Solsta"
fast det vet dom kanske inte om riktigt än;7)

Nu är frågan den. Det finns två lämpliga datum. En Lördag och en Söndag som jag ser det.
Lördagen innebär att vi kan ha en efterföljande Cykel pubkväll. Mmmmm alltide trevligt. Söndag Kan vi ha Pubkvällen på Lördagen innan. Kanske inte lika trevlig cykelfika på Söndagen då;7)

Uppslaget kommer att bli det samma. Vi startar vid Kroppkärrs sjön kl 10:00 cyklar i ca 25km/h i snitt. Vi kommer att anpassa oss till Max 25/km/h som lördagsgruppen brukar ha om så önskas av de som tänker delta. detta ska vara en mycket behaglit tillställning. Superracare som inte kan hålla igen göre sig icke besväret. Nej ni få räca på egen hand.

Fikat kommer som det ser ut nu att ske på Café August, med start ca kl 12:45-13:00. Och som sagt de som vill räca på ni för jättegärna göra det och sedan ansluta till Café Agust och fikat. Precis som vi gjorde förra året. Det är inte ens något krav på att man cyklar före. Nej det går lika bra att bara dyka upp och fikat.

http://www.cafeaugust.se/

Pubkvällen vet jag inget om då jag pubbar allt för dåligt. Kom gärna med ett bra pubförslag.

Alt 1. Lördagen den 18/9.

Alt 2 Söndagen den 26/9.

Nå vad tror vi om detta då? Lördagstur eller söndagstur?

Konami tack för tipset men den väger ju 1 kg mer än Canyon. Tycker också det verkar som om Canyon har bättre grejer.

Nu till en annan sak.

Ska köpa nya hjul till min racer har ett par Mavic Askium idag.

Tänker lägga något mellan 5 000-10 000 kr på nya hjul.

Nu är jag nyfiken på vad ni tycker jag ska köpa för hjul.

Den 26:e är det några som är anmälda till "min" Wolfride, lidingöloppet går också den helgen. Kanske dumt att lägga cykelfikan då?

Jansson99:
Skrev först och började sedan tänka, ingen bra kombination..

Säng har jag och du är välkommen.

Ev har jag möte med min brf den kvällen men varken tid eller datum verkar helt spikat.. Så jag riktar in mig mot en öl.
Oavsett har jag en ledig säng.

Pebben skrev:

> Alt 1. Lördagen den 18/9.
>
> Alt 2 Söndagen den 26/9.
>
> Nå vad tror vi om detta då? Lördagstur eller
> söndagsttur.

Hoppas nu får görsköj, jag kan inget av datumen.

Är tillfälligt i stan över helgen fram till tisdag och tänkte ta med cykeln och undrar om någon har lust med en tur i I2-skogen på måndag eftermiddag/kväll alternativt söndag förmiddag? Det är ju alltid trevligt med sällskap och så kan det ju gå lättare att hitta de riktigt bra stigarna.

Pebben skrev:
>
> Alt 1. Lördagen den 18/9.
>
> Alt 2 Söndagen den 26/9.
>
> Nå vad tror vi om detta då? Lördagstur eller
> söndagstur?

Tjurruset går den 18/9, har för mig att det är några som ska springa det, inklusive jag själv och jag ska springa lidingöloppet också så inget av de datumen passar mig.

Hej på er alla. Först vill jag tacka alla som var med i dag, för en synnerligen trevlig cykeltur med Solsta. Livet är orättvist och i dag hade jag tur ;7) som fick/kunde cykla. Plötsligt händer det.
Cykelfikat diskuterades lite och följande kom vi fram till.

Vi på CK.SE Karlstad/Hammarö tänkte anordna en cykelfika tillsammans med "Solsta"
och det vet dom om nu;7)

Och nu är frågan utredd då det fanns två mer eller mindre lämpliga datum. En Lördag och en Söndag som vi såg det.

Lördagen innebär att vi kan ha en efterföljande "Cykel" pubkväll. Mmmmm alltide trevligt.

Således blir det cykelfika Lördagen den 18/9 och det främst med hänsyn till att alla som vill springa Tjurruset eller cykla nästrämpen mm. Ni kan vara med på cykelpubkvällen. Trevligt.

Cykelfika lördagen den 18/9.

Uppslaget kommer att bli följande. En gemensam grupp som startar vid Kroppkärrssjön kl 10:00. Vi cyklar med ca 25km/h i snitt. Vi kommer att anpassa oss till Max 25km/h, som lördagsgruppen brukar ha, om så önskas av de som deltar. Detta ska vara en mycket behaglit tillställning. Superracare som inte kan hålla igen göre sig icke besväret. Nej ni få räca på egen hand. Och det går bra det också.

Fikat kommer som det ser ut nu att ske på Café August, med start ca kl 12:45-13:00. Och som sagt de som vill räca på. Ni får jättegärna göra det och sedan ansluta till Café Agust och fikat. Precis som vi gjorde förra året. Det är inte ens något krav på att man cyklar före. Nej det går lika bra att bara dyka upp och fikat.

http://www.cafeaugust.se

Pubkvällen vet jag inget om då jag pubbar allt för dåligt. Kom gärna med ett bra pubförslag.

SÅ boka in Lördagen den 18/9. för cykelfika och/eller Cykelpub kväll.

Om, jagskriver om, vädret sätter spik i däcken, käppar i hjulen mm, så kommer Pubkvällen att genomföras. Något kul ska vi ha i allfall.

Är det någon som känner för att ta en längre löprunda imorgon förmiddag? Tänkte lägga in några waypoints i gps'en på hyffsat kända happyplatser och sen springer vi dit helt enkelt. Stig och obanat blir det med andra ord.

Tänkte lägga waypoint så att det blir dryga milen 11-12 km. Skilgannon, är du på?

Frolicc skrev:
> Är det någon som känner för att ta en längre
> löprunda imorgon förmiddag? Tänkte lägga in
> några waypoints i gps'en på hyffsat kända
> happyplatser och sen springer vi dit helt enkelt.
> Stig och obanat blir det med andra ord.
>
> Tänkte lägga waypoint så att det blir dryga
> milen 11-12 km. Skilgannon, är du på?

Hade varit kanonkul men jag är fortfarande risig av förkylning. Hade feber igen igår, dock bättre idag men jag tror att jag får ta det lugnt ett par dagar till. Men jag tar gärna en löptur nån annan dag, kanske i slutet på nästa vecka skulle passa?

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp