[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

Håller med dig bozz, men allvarligt:

- det kommer en väg snart
- nu kommer det inte vara några ordentliga backar, det bara lite småkuperat
- detta var sista uppförsbacken

Det kändes nästan som om tomten var verkligare än det där.

Tack för en trevlig helg Frolicc. Igår var det ju en riktigt kul runda. Lördagens var väl inte riktigt så rolig på sina håll. Det är aldrig kul att behöva gå flera km med cykeln. Men nu har vi åkt den rundan så kan vi ta bort dom tråkiga delarna till nästa gång.

Vi hade verkligen otur med vädret. I fredags var det varmt och idag var solen framme.

Jag tycker redan att lördagen nog inte var så illa..

LrdagUtanSol.jpg ht=544

Men visst var det lite blött på sina ställen.

Lrdagsspngest.jpg ht=544

Skal försöka mig på lite RR i den andra tråden, men det får vänta någon dag.

Kroppen kändes helt överkörd i morse, efter 10:e kaffekoppen började man kunna fungera normalt. Loggar finns men just nu kallar sängen mer än sporttracks och lägga in lite kommentarer i höjdkurvan. =)

När jag läser era inlägg värmer det att se att även andra kan bli lite slitna.. Jag är glad för er skull att ni inte lyckades övertala mig att åka med ;o)

MiaMaria skrev:
-------------------------------------------------------
> Håller med dig bozz, men allvarligt:
>
> - det kommer en väg snart
> - nu kommer det inte vara några ordentliga
> backar, det bara lite småkuperat
> - detta var sista uppförsbacken
>
> Det kändes nästan som om tomten var verkligare
> än det där.

Du kanske inte visste det, men man skall aldrig lita på Frollic när han berättar om vad som komma skall... "nu blir et en lång utförslöpa" kan lika gärna betyda att det komemr en stenig uppförsbacke ;) Kommer ihåg vårriden 2008 där det enlig mer hundmat skulle bli en lång skön nerförsbacke innan vi kom fram till Fryksta, men ack vad vi bedrog oss...

Andematt det är bara börja träna för det blir fler turer till skogarna runt Torsby. Tyckte nog att det mesta som Frolicc sa stämde. Det var väl bara den sista backen efter hundarna som han glömde bort. Söndags turen håller jag som nr 1 av alla turer jag gjort.

Låter som om man missat nåt i helgen. Jag lovar att jag ska med nästa gång.

Är det happyride imorn, eller är ni alla för slitna för det? ;7)

Backen efter hundarna? Nää, det gick ju mest nedför där, möjligtvis var det lite småkuperat i början =)

Får fundera på happyride, lockar lite .

bozz skrev:
> jag vill happyride.....mongoosen står å frustar
> i källaren........

Är det samma tid som vanligt.. Eller...?

Va trevligt kuperat det var i Torsbytrakten! Iofs bara småkuperat...men iallafall nog för att det inte ska gå o böja på högerbenet längre. Fast det är bättre idag än igår.
Gör go ride var det, framförallt på söndagen...
...lördagen var också rolig. Man skulle bara haft lite av Kristoffers övernaturliga styrkor. Kortbyxor måste vara helt rätt i spöregn och 5 plusgrader!

Tack Frolicc för arrangemanget! På slutet av turen hade man till och med lärt sig hur man ska tolka ditt sätt att förklara terrängen på.

bozz skrev:
> vi kör 17.30 imorrn eller? det var mörkt vid
> 19.10 idag och alla har inte pannlampor

Aj då… Jag som inte har någon belysning alls… =[
Det är bara att stå över… Eller…? =/

Något säger mig att morgondagen kommer bjuda på jobb betydligt längre än till 17:30. Jag dyker nog tyvärr inte upp. Gött att vila istället =)

MiaMaria skrev:
> Jag har lite svårt att tro att jag hinner till
> 17.30 så förmodligen får jag njuta av skogen i
> min ensamhet.

Klart du gör det handlar bara om vilja, ta med grejor till jobbet och kör direkt.

Jobbar borta imorgon. Fast det hade nog inte hjälpt om jag jobbat på det vanliga stället heller för där finns det ingen plats att ställa cykeln på dagen. Snålt tycker jag!

Jag har faktiskt ingen lust att cykla. Kallt o blött, lillgrabben är sjuk, frugan måste jobba över, lägenheten måste städas. På sin höjd hinner jag med en halvtimme efter 21 till fots.

Oavsett när ni kör hoppar jag nog turen. Behövs nog på jobbet ett tag till och vore nice att få se lägenheten, har inte varit i den mer än som sovplats sen förra onsdagen. =)

På lördag är jag och Maria tillbaka. Samling som vanligt kl 10.00 kroppkärrssjön.

Eftersom det är livestrong day den 2/10 tänkte vi göra en insamling till någon svensk cancerorganisation. Så glöm inte att ta med pengar på lördag. Vi bestämmer gemensamt till vilka vi ska skänka våra pengar.

Ses på lördag.

andematt skrev:
> jansson99 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > En gång är ingen gång:
> >
> http://happymtb.org/forum/read.php/1/452263/149713
>
> > 8#msg-1497138
> >
> > Två gånger är en vana:
> >
> http://happymtb.org/forum/read.php/1/452263/149769
>
> > 1#msg-1497691
> >
> > Hanna, vi måste sluta att ses på det här
> > sättet. Vad ska Jonas säga?

He, he. Så kan det går när man är bortrest hela tiden och inte är hemma och bevakar sina intressen - Tiki!!

> Plus att det var nån som Hann(aK) lägga på
> luren innan jag Hann(aK) svara på mobilen igår..
> Myschtischkt.

Andematt - du är överst på min kontaktlista. Ringer upp dig lite då och då för att kolla att telefonen funkar. Eller kanske snarare, den ringer upp själv ibland.

Idag ska Tiki till stora stan Karlstad och surfa och jag funderar på att åka med. Verkar dock inte vara massor av Happy-turer på G, men jag funderar på att springa en sväng från Kilenegården. Blir kanske runt 11-snåret. Kanske spottar nån cyklist utan cykel, har hängt med dåligt på hur söndagslöpningen utvecklades. Fast det var väl tidigare på dagen iof.

Ja, ja, hoppas ni cyklar på massor i Karlstad. Jag tog en solotur förra söndagen och kom hem med en påse trattkantareller och lera i ansiktet. Härligt!

För er som är multisportintresserade så har vi ett lag som just nu tävlar i VM i adventureracing i Spanien. För tillfället efter ca ett dygns tävlande ligger de på en mycket imponerande andraplats.

www.raidbimbache.com klicka på live och sedan tracking. Vårt lag heter SWECO Karlstad Multisport och har nummer 38.

Nu är det klart jag har bokat in mig på velodrom grundkurs 23/10. Är det så att du vill följa med så går det bra. Har lovat att återkomma snarast med besked, så tänk inte för länge på om du ska med.

Senast redigerad av en moderator:
Ingen happylöpning idag på grund av ryggvärk. Har precis varit på massage, känner mig helt mörbultad. Får se om det blir nån happyride imorn, det beror på hur jag känner mig imorn.

Tillbaka
Topp