[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

Om någon undrar vart Frolicc har tagit vägen så har jag opererat mig. Röven fick smaka på kniven i Torsdags så nu är jag ofrivilligt cykelfri i 3-8 veckor beroende på turen med läkningen. Har jävligt pisstråkigt då det mesta utom att sitta helt still gör svinont. Att få tid att uppleva gamla Counterstrikeminnen var skojsigt i cirkus en halv dag... vad gör man nu?

Man kanske skulle träna biceps inför beachen eller beställa en espressomaskin?

Oh! rövoperation.. Bilder gör oftast ett forum lite mer intressant och levande, men nu tror jag att jag klarar mig utan just dessa bilder. Warum opererades din bum?

Du kan köpa mitt Ibisstyre om du vill Böss, det är 660 verkar det som (trodde det var 680).

Senast redigerad av en moderator:
bozz skrev:
-------------------------------------------------------
> nån som vill bli av med ett styre typ 65 cm?

Är det för smalt på Pitpron?

Jag var ute och rastade min nya plastcykel på I2/Sörmon i ett par timmar igår och är minst sagt helnöjd! :)

Kan verkligen rekommendera följande produkt för alal er andra som också skaffat ny hoj
http://www.cyclecomponents.com/1/sv...lbehor-136/ramskydd/sportscover-fullpack.html

Senast redigerad av en moderator:
KONAmi skrev:
>
> Jag var ute och rastade min nya plastcykel på
> I2/Sörmon i ett par timmar igår och är minst
> sagt helnöjd! :)
>
> Kan verkligen rekommendera följande produkt för
> alal er andra som också skaffat ny hoj
> http://www.cyclecomponents.com/1/sv/artiklar/mount
> ainbike/tillbehor-136/ramskydd/sportscover-fullpac
> k.html

jag ska köpa en sådan till min "nya" hoj när den "levereras" i vinter. Hela cykeln ska plastas in.

Skilgannon skrev:

>
> jag ska köpa en sådan till min "nya" hoj när
> den "levereras" i vinter. Hela cykeln ska plastas
> in.

det är gjort, kanske inte hela iofs... ;)

---::: OBS OBS :::---

Happyöl på Bishops på onsdag kl 20:00!

Missa inte detta!

Vem ska kitta upp cykeln under vintern? Nyköp? Cykelsnack är garanterat.

Sådärja, då var årets skidpremiär avklarad. 40 cm snö, 4 grader kallt och perfekta spår. Tog det rätt lugnt så det blev bara en mil men grymt skönt var det ändå. Nu är det bara att invänta den obligatoriska träningsvärken i ljumskarna som alltid kommer dagen efter. Men den tar jag med glädje. Äntligen!
Kiruna - Karlstad 1-0

Till helgen ska jag köra mtb med skoghalls ck. Dom kör den tänkta metsorundan för mtb. Samling är 10.20 vid den norra porten Metso. Vet inte än om det blir lördag eller söndag, återkommer snart med vilken dag det blir.

Jag kommer inte ikväll, hade velat, men det går inte idag. Cykla till helgen vill jag dock!

1) Är det någon som vill åka mtb i Costa Rica mitten av December? :)

2) Finns det någon som jag kan låna/Hyra/Köpa en cykel resväska från? (En sån som skyddar cykeln rejält - ska på multi-stop tour och vill helst ha en väska istället för cartong)
Tips om ett ställe man kan köpa en sådan uppskattas också

JollyJumper skrev:

>
> 2) Finns det någon som jag kan låna/Hyra/Köpa
> en cykel resväska från? (En sån som skyddar
> cykeln rejält - ska på multi-stop tour och vill
> helst ha en väska istället för cartong)
> Tips om ett ställe man kan köpa en
> sådan uppskattas också

Jag har en mjuk BrandX (eller liknande) du kan låna.

Tror det är denna fast mörk: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=20604

2,5 timme på Pitpron blev det idag. Är grymt nöjd med den. Tänk att man kan få så otroligt mycket cykel för så lite pengar. Ni som ska köpa ny cykel passa på och köp en Pitpro. Tror inte ni kan få bättre cykel eller vad säger ni Bozz och Konami.

jordan skrev:
> 2,5 timme på Pitpron blev det idag. Är grymt
> nöjd med den. Tänk att man kan få så otroligt
> mycket cykel för så lite pengar. Ni som ska
> köpa ny cykel passa på och köp en Pitpro. Tror
> inte ni kan få bättre cykel eller vad säger ni
> Bozz och Konami.

Otroligt potent cykel för pengarna minst sagt, jag är helnöjd med min :) Jag var ju inte helt såld på heldämpat tidigare men jag får nog vika mig och erkänna att det är jäkligt gött ändå. Förhoppningsvis blir jag också fruktansvärt snabb nu ;)

-----------------------------------------------------------------------------
Skrivet av jordan i förrgår 20:03:

Turen med skoghalls ck blir troligen på söndag. Återkommer med mer info snart.

------------------------------------------------------------------------------

1) Hur är det med cykling i helgen då? Vart ska man träffas, vilken tid och vilken dag (dagar :) ????

2)Fråga om det finns någon som har en mountainbike som kan lånas (kanske sedan säljes/köpes) som
passar en tjej på hela 155 cm ? En väldigt väl tränad tjej önskar följa med oss på söndags
cyklandet och hon har just för tillfället ingen mountainbike (men hon har haft). Jag sa att jag
skulle kolla.

Ska vi köra bonäsleden imorgon samling infotavlan vägen ner till Möruddenscamping kl 10.00. Vi tar en fika på Kilene innan vi åker hem.

På söndag blir det Metsobanan för MTB. Samling Metso Norra porten kl 10.20.

jordan skrev:
> Ska vi köra bonäsleden imorgon samling
> infotavlan vägen ner till Möruddenscamping kl
> 10.00. Vi tar en fika på Kilene innan vi åker
> hem.
>
> På söndag blir det Metsobanan för MTB. Samling
> Metso Norra porten kl 10.20.

Metso Norra porten?
Kan jag få lite mer detaljerad adress beskrivning... Tack!

Hur länge har jomensåatt hetat AddeN? Hur länge har jag varit borta egentligen? Och vad var det för fel på röven Frolic? Hoppas den blir bra snart, det är skönt att ha en fungerande bakdel...

jordan skrev:
> Ska vi köra bonäsleden imorgon samling
> infotavlan vägen ner till Möruddenscamping kl
> 10.00. Vi tar en fika på Kilene innan vi åker
> hem.
>
Har inte fått tillbaka min cykel från servicen ännu, måste avstå denna helg oxå...

Är grymt avundsjuk på er som får ut och cykla idag i det fina vädret. Är tyvärr i Stockholm hela helgen så ni får klara er utan mig. Men till veckan är jag med i matchen igen.

Hej
jag är på besök i Värmland och hänger gärna med på en skogstur imorgon söndag, vet dock ej vart ni startar. Hur länge kör ni? Jag körde förra året med några av er, och tänker åka in och köra den turen idag lördag, en fin tur mot skåre. Stefan

Imorgon söndag är det samling 10.20 vid norra porten Metso. Det ligger i slutet av gjuterigatan på lamberget. Vi ska åka tillsammans med skoghalls ck och kommer att köra deras mtb bana där metsorundan kommer att gå nästa år.

Bozz flög fram på sin Pitpro idag.

Tack för dagens runda, det var riktigt skoj och skönt att komma ut ett par timmar i dagens väder!

Jag är riktigt nöjd med nya gaffeln och styret, även om jag drog i styren ett par ggr i träd och snår. :P

Jag känner mig inte direkt sjuk men halsmandlarna är galet svullna, gomseglet ser ut som ett hallon det går inte att se ner i halsen som brukligt dessutom är jag varmare än normlat. Äta går knappt..

Cykling, vad är det?

Tillbaka
Topp