[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

Bra tur idag, blött och härligt, jag är fortfarande sliten...Skyller det på att jag är ovan vid skåtten (och ovan vid att cykla, har inte blivit så mycket på sistone), Tack Bozz.

Det blev inte metsorundan för mtb idag. Det var några med som körde på vanlig och cykelcross så det blev mycket grusväg idag. Gick fort gjorde det också. Totalt 6,5 mil med snitt på nästan 26.

Jag var sen, och hade inte nummret till Jordan. Då cyklade jag Frödingsleden och lite annat. Jag tror det var ca. 2,5 mil totalt för mig idag. Det var halt på trappstegen över staketerna... Man ska kanske montera sin cykel dator nång gång.

Nästa helg tycker jag ska var upp till Brattforsheden och ha kul, snackade med Bozz om detta idag - Vad tycker ni?

Härligt väder idag.

Jag var rätt så taggad för lördag. Söndag kan funka också dock. Jag beställde ny cassette och tjedje i söndags från HS-bike discount. Jag hoppas att jag får allt ihop monterade innan helgen. Priserna var bäst där IGEN. Jag vet att de flesta älskar CRC men jag vet inte (fast jag föredrar engelska i alla lägen- konstig nog ;) jag brukar finna bästa priserna hos de. Jag passade på att köpa en Radon vinter jacka att matcha höjen - ooo la la :) HS har bra folk som pratar engelska om behöver ringa och ställa frågor också.

Tack ockås - det var jag som letar efter en cykel resväska - då jag ska till Costa Rica nästa månad. Just nu vet jag inte om jag ska ta med den eller inte dock då Continental vill ha en mindre förmogenhet för transport då jag har en multi-stop x 4.

Vad säger ni - Ska man ta med sin egen höj på semester?

emaillist.jpg ht=480

Bianchis nya modell ;)

jordan skrev:
-------------------------------------------------------
> Jollyjumper för mig passar det bara med söndag
> till helgen tyvärr. Vill ni åka på lördag så
> ska ni göra det. Det blir fler turer till
> Brattfors.
>
> Funderar på att köpa såna här.
>
> http://www.bike-discount.de/shop/k361/a709/ice-spi
> ker-304-spikes.html
>
> Är det ett bra köp???
>
> Är det fler som vill köpa?

Undrar om inte Frolicc körde på sådana ett tag?
Frakten går ju bara på en 50lapp från H&S vilket är rätt fantastiskt. Fick mina grejjer på en vecka därifrån. Eftesom jag inte var hemma när budet kom kunde jag hämta grejsakerna på pumpgatan 2 samma dag.

Säljes/skänkes lite av varje.. Nån som vill ha något så säg till. Detta är ju ingen annons egentligen, bara ifall nån kompis vill ha något av det jag har innan jag gör mig av med det..
Edit: det fanns en kompis som ville ha..

garagerensning.jpg ht=485

Edit: Alla de här grejsakerna har jag nu lovat bort. Känns skönt. Dessutom ingick mekhjälp i "affären"..

Vi är nu 3 av 4 här i familjen som käkar Kåvepenin för streptokocker. Bara så ni vet att inte komma för nära innan helgen. Edit: nu är vi 4 av 4 som knaprar..

Senast redigerad av en moderator:
Det stämmar att frolicc kör på de där dubbisarna. Tänkte köra med dem i vinter också.

De är trögrullade vilket är nice på happyrides eller på ensamträning men var förberedd på att ha starka ben om man skall köra träning med de som slirar runt på dubbfritt.

De har ett mkt litet spann på tryck där de funkar bra. Har man för lågt tryck viker sig däcket(eller snarare gummidobbarna som dubbarna sitter på) och dubbarna greppar inte marken, de funkar då som odubbade däck. Har man för högt tryck greppar dubben men å andra sidan greppar inte däcket i övrigt.

Jag har aldrig kört med några andra dubbdäck så har inte så mkt att jämföra med. Jag upplever dubbeffekten som mkt bra. Det är inte direkt något problem att köra på blankis eller på svällis som lutar åt olika håll förutsatt att man har tillräckligt med tryck enl. ovan. Åkte runt på isen förra året och skridskoåkarna kollade lite lustigt på en men greppet var det inget fel på.

Frolicc skrev:
> andematt: Säljer du pendlardubbisarna? Börjar du
> fuska med bilen?

Pendlar numera på 622-35dubb och det finns inget kvar i familjens ägo att sätta 559orna på...

Ja veeeet, Thomas =) Biltemas mjukost, men har man en fyrkantsvev liggande har man en cykel som funkar toppen.. Jag vet, jag har kört den sen 92 och njutit den varje dag sedan dess..

Jag gör inga anspråk på varken cykel eller dubbisar, har ju numera olovs popnitdubb som pendlardäck. Om jag kunde cykelpendla alltså... =(

Frolicc skrev:
> Jag gör inga anspråk på varken cykel eller
> dubbisar, har ju numera olovs popnitdubb som
> pendlardäck. Om jag kunde cykelpendla alltså...
> =(

Det gör inget, allt är bortlovat nu redan.

Till veckan kommer det däck med 361 dubb i. Köpte ett par schwalbe ice spiker pro. Vilken skillnad det är på priser. CC tar 959 och jag betalade 582 för samma däck med frakt.

jordan skrev:
> Till veckan kommer det däck med 361 dubb i.
> Köpte ett par schwalbe ice spiker pro. Vilken
> skillnad det är på priser. CC tar 959 och jag
> betalade 582 för samma däck med frakt.

Ganska värdelös info om du inte tar med butiksnamnet ;o) Gissar att du handlade i tyskland.. H&S?

Brattfors Söndag går jätte bra för mig också. Jag har inte fått det nya cassette, vevlager och tjedje ännu- jag kanske måste slänga en annan tjedje på min gammal cassette, men det måste väl funka för en dag, och bra att ha en extra tjedje också - eller?

Jag tror att både det dummaste och bästa Andematt har gjort var att köpa skit på Biltema - för nu har han en ny cykel! :) (Jag var också gift en gång....;)

Varför heter Frolicc hundmat? - Påminner mig om Hill Street Blues...

Jag upprepar frågan: Ska man ta med sin egen cykel på semester till annan världsdel ?????

JollyJumper skrev:
> Jag tror att både det dummaste och bästa
> Andematt har gjort var att köpa skit på Biltema
> - för nu har han en ny cykel! :) (Jag var
> också gift en gång....;)

Det bästa som kunde hända var att jag fick en inkomst så jag kunde köpa det jag ville. Biltema höll mig flytande under tiden.. Tack och lov för biltema!

> Jag upprepar frågan: Ska man ta med sin egen
> cykel på semester till annan världsdel ?????

Det gör du väl som du känner innerst inne. Eller så ser du till att kolla upp hyrcyklar på plats.

Brattfors

Just nu ser det att bli skitväder på söndag. Prognos mulet och lätt snöblandat regn. Torsby sitter kvar i mitt minne. Så är det sånt väder då avstår jag. Vi får kolla väder imorgon och se om det blir bättre.

Brattfors:

Varsel for Brattfors søndag 14.11.2010Morgen kl 6 – kl 12 3°

Delvis skyet. Lett bris, 4 m/s fra sør-sørvest. 0 mm nedbør.
Dagtid kl 12 – kl 18 5°

Skyet. Lett bris, 4 m/s fra sør-sørvest. 0 mm nedbør.
Kveld kl 19 – kl 1 2°

Regn. Svak vind, 3 m/s fra sørøst. 1,8 mm nedbør.

Att förtydliga:

DISKUSSION: Vad har ny för erfarenheter av att resa långt med cykeln som bagage? Skulle ni göra om det? Skräck berättelsar? I don´t need to be in touch with my inner feelings, I just want to know if anyone has an opinion?

Går det att hyra vettiga cyklar skulle jag nog prova det. Varför - för att prova nytt! Dessutom slipper du dra med cykeln överallt. Jag reser gärna lätt packad.
Bagage som inte kommer rätt är ju inte heller helt ovanligt.

Inget brattfors för mig.

Kommer att köra Metsorundan mtbbana.

Samling Metso kl 10.20 Norra porten Längts ner på Gjuterigatan.

jag funderar på att komma imorgon på Metsorundan, men min tjedje har gått helt sönder. Min nya cassette och tjedje har inte kommit ännu från deutchland, desvärre. Jag vet inte ännu. Bozz säger sig ska cykla imorgon. Vem ska med?

det blir ingen tur för mig heller till cykelmässan, ska träffa gamla arbetskamrater på fredag så jag vaknar nog med betongkeps på lördag.

Tillbaka
Topp