[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jomensåatt, jag skriver här när det är på g nästa gång! Nästa helg är jag borta, vet inte om Björn och Anders kanske är sugna? Återkommer om jag hör nåt.

När man ska på begravning, kan man ha svart skjorta och vit slips då eller är man oerhört vanvördig med svart skjorta? Jag räknas in som närstående, därav den vita slipsen. Har googlat lite och frågar man Fonus eller liknande så är det ju jäkligt traditionellt, helst ska man ha svart frack vilket inte är aktuellt för mej.

RR Vårpremiären.

Jag och Frolicc startade med den snabba gruppen. Det gick lungt dom första km innan det blev fri fart. Sedan låg vi väl mellan 40-45 och ibland upp till 50 km/h. Tyärr har jag något i mitt bröst som stätter stopp för mig när pulsen kommer närmare max. Får svårt att andas så jag släppte täten och åkte till målet. Där tog jag en kopp kaffe och satte på varma kläder. Sista varvet följde jag med miamaria och försökte hålla henne på gott humör.

Frolicc hur gick det för dig???

Thomas skrev:
-------------------------------------------------------
> När man ska på begravning, kan man ha svart
> skjorta och vit slips då eller är man oerhört
> vanvördig med svart skjorta? Jag räknas in som
> närstående, därav den vita slipsen. Har googlat
> lite och frågar man Fonus eller liknande så är
> det ju jäkligt traditionellt, helst ska man ha
> svart frack vilket inte är aktuellt för mej.

Var nyligen med och begravde en nära vän och där hade de anhöriga männen (far och bröder) mörk kostym, vit skjorta och vit slips trots att det i inbjudan stod "valfri klädsel". Själv hade jag som vän mörk (grå) kostym, vit skjorta och svart slips. Vad står det om klädkod i inbjudan? Är det mycket äldre med så kan de se lite snett på traditioner som inte följs. Sånt bör respekteras vid sådana tillställningar anser jag.

Jordan, tack för att du höll mig på gott humör. Vad det suger att ha taskiga ben. Kollade min puls från igår och den var inte ens hög, benen har ingen träningsvärk heller. Längtar efter att få lite krafter till de där döda låren igen.

Tiki ser att det är cykeltävling på kinnekulle på söndag. Kan vi titta lite på eliten när dom åker uppför kullen.

Tack själv Thomas det var en riktigt trevlig dag. Skôj å gå lös med e ôx! Det kändes som spåret växte fram riktigt bra under dagen - spåret blir kanonsnabbt (dock inte för mig!).

Jaha där ser man Jordan, då får vi kika om de är snabba.

Är det någon här som överväger att köra deltävlingen i värmlandsserien utanför karlskoga imorgon? Eller har alla konverterat till räser?

jordan skrev:
> konami tyvärr så jobbar jag. tror att alexcykel
> kanske ska åka.

Hade gärna åkt men mitt vevparti är hos cyclecomponents reklamerat för att det glappar upp hela tiden.

Jag är så jävla trött på skitgrejer, hade FSA tidigare, vevaxeln var 3/4 tum vilket gjorde att det lagret var för litet och därmed kass. Köpte ett nytt Truvativ vevparti med den nya större standarddimensionen 24mm, men då glappar vänster vevarm upp istället. Skapade en tråd om det för snart ett år sedan.

Snart får jag väl ta och skriva till Truvativ om detta, när FSA partiets dammskydd sprack kunde inte Cyclecomponents fixa nya, då skrev jag till FSA:s europakontor i Italien, de skickade mig ett par nya gratis.

Sista steget är att sätta på ett Shimanoparti, därefter skall jag skicka hästhuvuden till alla "alternativa" märkens VD:ar.

Jag är inte bitter...Villingsnam hade varit förbannat kul att pröva...

KONAmi skrev:
> Är det någon här som överväger att köra
> deltävlingen i värmlandsserien utanför
> karlskoga imorgon? Eller har alla konverterat till
> räser?

På happy kör alla racer =)

Undrade vart du tog vägen Jordan, plötsligt var du försvunnen. Själv tog jag kön på klungan, var inte speciellt aktiv men det var ändå rätt hårt med tankte på det seriöst ryckiga tempot. Sen var väl inte kostuppladdningen den bästa heller med alla "skitproblem". Släppte klungan i nedförsbacken innan mål, mina ben var verkligen helt slut så insåg att målbacken skulle distansera mig oändligt ändå. Tror det blev 37,8 i snitt, men det slet ändå då farten knappast var konstant.

Frolicc skrev:
> På happy kör alla racer =)

FEL! =)

jordan skrev:
> Tiki ser att det är cykeltävling på kinnekulle
> på söndag. Kan vi titta lite på eliten när dom
> åker uppför kullen.

Den asfaltbacken upp mot mål är inte att leka med. Jag kollade den tävlingen i den backen förra gången jag var på kullen!

Jag lovar ingenting, men visst vore det najs att med en helg på kullen.... Så kan vi köra SSSM i juni.

jag är lite intresserad av Karlskoga!! vad är det som gäller .Ring mej! 070 2724410

Får vi se en duell i värmlandsserien i år mellan Frolicc och KONAmi?

Förresten Frolicc, hur går det med viktmålet 65 kg? Du borde väl vara där snart eller?

Ingen onsdagscykling för mig imorgon tyvärr. Måste jobba två onsdagar i rad nu :( Imorgon innebär det iof middag och biljard på Tables, så det är väl inte så värst synd om mig egentligen. Hade dock hellre cyklat.

Ska ha genomgång av knäet strax med ortoped och tolkning av bilder.. Fel är det helt klart (enligt mig), hoppas bara kompetensen att finna orsaken finns. Håll tummarna! =)

Glöm inte bort Stockholmarnas idiottur "3 sjöar runt" á 105 mil. De mellanlandar i Karlstad 1-2 maj på hotell kung Karl Knut eller vad det nu heter vid Filipstadsvägen.

Inga synliga fel på MR och ingen ömhet när han klämde på knäet men lik förbaskat gör det ju ont.. Västerländska vetenskapen står handfallen och svarslös. Gah....

Jag kan inte onsdagar framöver, det är enda dagen med spin medel 75 för kära frun. Just nu vet jag inte när men jag skulle gärna försöka köra igen nån gång..

Jag var på I2 och körde intervaller ikväll. Extremt torrt på grusvägarna nu såpass att de blir hala för allt rullgrus. Kul var det iaf med ett ordentligt fartpass på grusväg, var ett tag sedan nu. Är det någon av alla räseråkare här som överväger att köra Lida Loop? eller är det för lite asfalt ;)

Lida Loop är helt klart med i planeringen. Ikväll blev det ett löppass runt Kilene

Pratade med en säljare i en sportaffär i centrum igår. Han sålde ett par skor till mig och jag sålde Happyrides på onsdagarna till honom. Så det är nog bäst att någon är vid skatehallen nästa onsdag och tar emot. Han verkade vara av den snabba kolfibertypen. Ja, som Konami och frolicc ungefär ;o)

Edit: Kan tillägga att han brukar köra solo.

Senast redigerad av en moderator:
Frolicc skrev för jättelängesedan på sidan 108:
> Jag smider svettoplaner.
>
> Jag har funderat på en megasvetto
> träningslägerhelg i början av maj. Antingen 1-3
> maj eller helgen efter. Mina föräldrars
> sommarstuga ligger 2,5 mil i riktning mot
> ödemarken(norge) från Torsby. Dusch, kök,
> digitalTV(+VHS) och alla moderna bekvämligheter
> finns. Vad som också finns är en fantastisk
> miljö att cykla i.
>
> Förslagsvis backintervaller (mkt sådant finns)
> på morgonen och distans på eftermiddag. Tempot
> är träning men ser det snarare som en schysst
> utflykt och möjlighet att vara ute i 6 timmar på
> stigar som man inte sett tidigare i hyffsat
> långloppstempo.
>
> Det finns två områden som är intressanta för
> distans.
> *Antingen drar man söderut/västerut, mot
> gräsmark, det är grusväg största delen. Här
> kan man ju också runda torsbys skidanläggning
> där man nog kan köra slut på sig rätt bra.
> *Eller det mest intressanta. Det finns ett
> friluftsområde där det utgår en del
> vandringsleder ifrån. Jag har cyklat och åkt
> skidor på de uppmärkta banorna (upp till en mil)
> men tillhörande vandringsleder är okända.
>
> Det finns en basic kiosk på gångavstånd men
> räkna med att vi behöver ha med seriöst med
> reservdelar/verktyg och/eller en extra cykel. Det
> kommer inte gå att få tag i någon typ av
> reservdel. Jagade en bromsvajer en gång där uppe
> och hittade det tillslut hos en reparatör som
> fixade gräsklippare och sånt.
>
> Intressant? 5 pers har sovplats utan "större"
> obekvämlighet.

Blir det nån träningscamp i norrskogarna eller har du lagt ner den idén?

Är det någon mer som är ledig i eftermiddag och vill ut på en racer eller mtbsvettoride? Med tanke på solen vore ju inte racer helt fel... (MiaMaria kanske?)

Idén om Torsby lever. =)Grusvägarna och stigarna är dock alldeles för blöta ännu. Vägarna avstängda för lastbilstrafik tydligen så det är nog ritkigt sump där uppe. Sen är frågan om tiden finnes i Maj, men Torsby finns ju kvar även sen.

Frolicc, racerrunda hade inte varit fel men tyvärr måste jag vila ett par dagar för mina ben har gått i strejk. Egentligen började strejken förra veckan men jag började lyssna på dom först igår.

Skittrist att vila när man inte vill och dessutom har jag just fått på en vettig kassett på cykeln. Ännu tristare att vila när det står en MTB och stirrar på en och dessutom har det dimpt ner nya orienteringskartor i brevlådan.

50 km på racern på ö:a

Frolicc och Miamaria vi ses väl på söndag.

Bozz och alla ni andra ska vi cykla mtb på lördag???

Jag tänbkte ta en MTBtur på söndag. vilka är sugna på att följa med? Jag är öppen för att cykla vart som helst så länge det är i skogen. :) Leta utförsåkastigar? Vanlig skogsköra?

Jag har iaf rekat ut var jag tror att det finns fina möjligheter för att hitta lite pushbikestigar om någon är sugen på att följa med och reka, annars kör vi på I2 eller Bonääsleden eller så... Som sagt öppen för förslag. :)

Blev intervallpass på skutberget för mig idag. Testade en flygtur över styret och smällde benet mot ett träd innan armar och huvud tog mark. Pigga ben gjorde att den sen blev en löptur ute på kilene också.

Nu är det dags för dagens 4:e tårtätning... lite skall man ju ha för att bli gammal

Jag fyllde drygt 20, känner mig gammal.

Sambon jobbar natt från ikväll och kommer säkert sova bort hela morgondagen, är upptagen på förmiddagen men är någon på en tur vid lunch? Racer? Intervall? Happyride? SS ride? Softride? Jag kan köpa det mesta.

Olov, det blev inga intervaller, men var iallafall uppe vid halv 9 =)

Grattis till 25åringen gamle kollega! Inte så lite tyst utan tjötet med dig på dagarna.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp