[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det blev en finfin tur i Kristinehamn under lördagen! Men fan vad kallet det var när vi startade... -10 grader.... Framåt dagen blev det kalas och runt nollan. Solen kikade tom ffram en smula och det blev en fantasisk vinterdag!

Tack alla för en fin 2-timmars!

*Bahh* nu mår jag dåligt. Har bidragit till att Andematt har försatt sig i skuldfällan.

Tiki skrev:
-------------------------------------------------------
> *Bahh* nu mår jag dåligt. Har bidragit till att
> Andematt har försatt sig i skuldfällan.

Heh.. äh, då farligt är det egentligen inte.. Barnen får ny spargris i julklapp så kan de sätta igång o spara igen. De har snart glömt vad pappa gjorde.

> Heh.. äh, då farligt är det egentligen inte..
> Barnen får ny spargris i julklapp så kan de
> sätta igång o spara igen. De har snart glömt
> vad pappa gjorde.

*Ha ha klart pappa ska ha nya byxor så han inte blir utfryst och utan vänner i skogen.

Ny vecka, ny helg och nytt väder. Någon som e sugen på en sväng om i de värmländska skogarna imorgon lördag vid 10-tiden och ca 3 timmar framöver?

Vad sägs om rackethallen vid 10.00 för en tur i I2-skogen? så hinner man hem för en sväng på stan på eftermiddagen.

Sweet det kör vi på KONAmi. Jomensåatt antydde lite när jag pratade med honom nyss att han kanske kan ackompanjera.

Bozz-mannen då?

Tur att ni åtminstone blev två. BEKLAGAR men jag drar ut en snabbis på surfbrädan under förmiddagen. Det blev varmare i luften än vad prognosen sa, det är ju 5 grader mot utlovade 2-3. Har ni vägarna om kan ni ju alltid rulla förbi Getingberget och hälsa på. Det blir blött det här hörrni...

regn regn regn, inget kul å cykla då. Jag ställer in mitt deltagande, men kanske blir det bättre imorgon..?

jag å tiki var igår ute på en bitvis mycket spännade tur på den vita slingan med en hel del hala bergälllar och en del vurpor. Själv slog jag runt framlänges i en oskönt djup vattensamling efter ca 1 km. Jag är flickvänsfri kommande helg och funderade på om det är någon mer som är sugen på en lite längre tur på lördag?

Lördag, för tidigt att svara än så det gör jag inte. Borde egentligen redigera bort svaret innan jag skriver det men då vet du ju inte att jag tänkt svara när jag vet om jag kan svara eller ej.

Jag har precis fått ett PM från plumse, 17 meter måtståndstråd (7 Ohm) är påväg till mig. Om några andra karlstadsbor är intresserade säljes den på metervara för självkostnadspris.

Min förkylning börjar ge med sig nu så snart bör jag kunna vara tillbaks i cykelsadeln.

Hallå, är sugen på att cykla efter en allt för lång frånvaro... men det var varit för mycket att göra både på jobbet och hemmavid. Men lyckes det bli bra väder någon gång bara så är jag på.

Håller tummarna till helgen så jag och Tiki är upptagna på torsdag.

Väder till helgen =
45.jpg

Förresten, är det nån som fattar vad den där extra fjärdedelen av bilden i vänsterkanten med jordgloben är bra för?

Ser ju riktigt mojsigt ut vid veckoslutet. Förstår inte varför jag var så ivrig att kränga på vintersulorna när det låg några snöflingor på backen. Funderar på att byta tillbaka så att vintern äntligen kan komma. ;-)

Händer inget exceptionellt så kommer jag med.... på sommardäck och utan skrikande bakbroms (faktiskt!).

En spark på rätt ställe brukar funka på det mesta. :-) *Ahhh det vara bara centrering av belägg som gjorde`t. Ska bli skönt att cykla ett par mil utan att bygga på tinitussen.

Lustigt Tiki, sparkar man på nån annan på "rätt ställe" brukar det skrika mer, inte mindre =)

Jag flaggar för en lördagstur som är över 12.00. Kan tänka mig att vi möts upp och startar 09:00 vid lämplig plats. Vad sägs om I2? Andra förslag på ställen vi vil snoka stigar på?

lördagstur som är över vid 12:00 låter intressant om min förkylnings tillåter, och labbet förståss.

andematt skrev:
> Lustigt Tiki, sparkar man på nån annan på
> "rätt ställe" brukar det skrika mer, inte mindre
> =)

> Jag flaggar för en lördagstur som är över
> 12.00. Kan tänka mig att vi möts upp och startar
> 09:00 vid lämplig plats. Vad sägs om I2? Andra
> förslag på ställen vi vil snoka stigar på?

En morgon/förmiddagstur på lördag utan sparkar och skrik låter sjysst. Jag röstar på att vi blir dyngiga på I2.

ser ut som det blir en del. men jag håller mig nog ute längre om det känns bra.

Jaha, ni är igång fortfarande? Till skillnad från en annan som gett upp sedan länge :) Jag dumpar skolan för jobb och jag drar mig mot Götet för att tjäna pengar så jag har råd att köpa fler cyklar. Enkel logik, inte sant? Lär inte bli någon mer tur innan det beger sig, så ni får ha det så bra i fortsättningen!

Cykla lugnt och bryt inga ben! :P

Det var ju tråkigt, enda tjejen på Happyriderna i Karlstad. Följaktligen "men only" framöver...

Elin skrev:
> Jaha, ni är igång fortfarande? Till skillnad
> från en annan som gett upp sedan länge :) Jag
> dumpar skolan för jobb och jag drar mig mot
> Götet för att tjäna pengar så jag har råd att
> köpa fler cyklar. Enkel logik, inte sant? Lär
> inte bli någon mer tur innan det beger sig, så
> ni får ha det så bra i fortsättningen!
>
> Cykla lugnt och bryt inga ben! :P

Synd som sagt att vi förlorar en Happyitska. Pengar och storstan lockar ja, det duger inte med I2 och grabbar från slätta. ;-) Närå, du får ha lycka till med allt och man stöter säkert på dig i lilla Happy Sverige.

Ps. Roligt att Kaktus vaknade också när det blev en tjej på tråden. Vart har du varit hela cykelhösten?

Ute och cyklat. Men jag brukar hålla koll på Happyriderna i K-d för att se om det passar att hänga på nån gång...

Kul då finns det fler som knackar på dörren att vara med.

Jag har en förkylning på gång. Sjukt barn hemma dessutom, så vi får se vad som händer med mitt deltagande på lördag. Känner mig lite raschlig i halsen... =(

Kaktus: Nu är jag riktigt oartig, men vem är du? Har jag cyklat med dig? Och vad har du i så fallför hojj? Inte lätt att hålla koll på alla killar som korsar ens stig ;)

Tiki: Inget fel på pojkar från slätta men fy fan för de från de värmländksa träsken! ;) Och som du säger, cykelsverige är inte så stort. Närhelst du kommer till Götet och känner att du behöver en bromskloss är det bara att höra av sig.

Bozz: Har du tappat stingen? Ingen kommentar? Jag är mållös! :D

haha, håller med Elin. Det är mycket lättare att hålla koll på folk genom vilken cykel de härjar runt på än på deras nicknames, änn värre blir det riktiga namn.

Vet inte om jag fixar lördag heller, mitt labb kallar på mig. Allt går skit.

tog en tur på tyr -he he -spåret o sen över till tuggelite ,varnt o gött i spåret men blött o lamp dj-l lägger av när ja e som längst ut i djupa skogarna. de e ju bara o gå de o innan ögona vänjer sig vid mörkret e allt som en enda gröt kan ja tala om!!! hann tänka mkt - som överlever man i skogen i natt !? de e ju ganska varmt trots allt hade nog gått bra. tappa stingen Elin!!!? o vart f-n fick du luft ifrån? ha inte hört värst mkt från de hållet sista månan du!!? :) hälsningar han som kör scott

Två av två barn försöker nu somna med pseudokrupp. Hostningar genom igensvullna och söndertrasadestrupar är inget kul.. Tror hälsan i den här familjen är lika kass eller till o med värre än Froliccs (s)labbande ;o)

:-) sista tiden har det f-n känts som man är ett med träskmarken där ute i skogen så jag är nog mest en träskpöjk. Tack annars för inbjudan. Jag laddar redan för nästa års Tomtedownhill så då om inte förr springer jag kanske på dig i sörjan?

Mina tankar går till Andematts barn och Froclics labbar.

Frolicc: För två år sedan när jag var på min första Happy Ride i Göteborg, presenterade sig alla med cykeln i eftersnacket på Happy. Jag kunde inte ett skit om cyklar och föredrog att folk presenterade sig med tröj- och hjälmfärg. Fast sedan kom jag på att det var mycket mer praktiskt att presentera sig med hojjen, så nu är det vad som gäller. (Jag menar, hur kan man glömma någon som bozz med den hojjen han började med? Eller i och för sig, med tanke på att jag pajjade den är kanske bara jag? :)

Tiki: Bra att du är insiktsfull ;)

bozz: Seså, där kom det :D Men du, alla tappar stingen ibland.

Jag har ju föresten aldrig sett Karlstads enda happyiterska in action. Tror min cykel blev hel runt sida 3 - 5 i denna tråd, ungefär samtidigt som Elin försvann. Det kanske är mitt skägg som skrämmer?

Cyklar i Karlstad.. Vem är Ibis? Kona? Canyon? Cube? Scott el. Sintest? Transa? Någon som prickar in alla rätt? Fler än ett rätt svar kanske?

*Höpp höpp höpp* inte fuska å kolla i profilen. Endast de som varit sanna Happyiter ska få svara på hundmats fråga först.

Tiki skrev:
> :-) sista tiden har det f-n känts som man är ett
> med träskmarken där ute i skogen så jag är nog
> mest en träskpöjk.

Var ute i söndags, I2 skogen är rena mississippideltat, man bara väntar på att höra en banjo mellan träden.

Hemma är bägge barnen sjuka, Kajsa fick en släng vinterkräka igår, raj di daj, känns skönt att sitta och mysa på jobbet med ett par treo och en kaffe i kistan...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp