[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nej, finnmarksturen är senare, tror det är två helger senare. Jag kan nog tyvärr inte viga dagen åt flaggning. Om jag känner mig själv rätt kommer jag sistaminuten packa allt inför mc semestern.

5 Juli Skruvstad varvet

12 Juli Mörksuggejakten

2 augusti Tossebergsklättenstempo

29 augusti Finnmarksturen

5 september Abbas

6 september Solsta tempot

12 september Nästrampen

Så ser mitt program i sommar ut. Hoppas att jag får se er på alla ställen!!!

Vi syns nog 2:a och 29:e aug då =) Förmodligen också på mörksuggan.

Vet inte hur jag gör med abbas. Vill köra abbas lördag och söndag samt motorcykel på gelleråsen på lördag och solstatempot på söndag. Svårt att välja...

Vore kul om vi kunde ta en helg och åka till tossebergsklätten och testköra uppför, käka i Sunne och sen softa hem. Körde den med bil i helgen och rekade och det var BRANT! Värre än jag trodde faktiskt.

Jag och Dirk tänkte cykla imorgon onsdag.
Vilka vill hänga med?
Vi säger samling kl 19:00 vid rackethallen.

JoMenSåAtt skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag och Dirk tänkte cykla imorgon onsdag.
> Vilka vill hänga med?
> Vi säger samling kl 19:00 vid rackethallen.
----------------------------------
Ska göra en rekning på en intressant presumtiv-Happy-rajd-single-track-sträckning i Arvika så jag får avböja. Kalasväder att hoja i annars.

Någon som har lust att hänga med till Sunne i helgen?
Är grymt sugen på att testa hojen.

Slider, Jag ska till Sunne på lördag, tar nog med familjen. Kommer förmodligen köra ett arbetspass på banan blandat med cykling om jag får i ordning cykeln i tid. Om nån mer är arbetssugen så är det väldigt välkommet att hjälpa till då det är ett visst manfall pga Gesundatävlingen denna helg.

Jomensåatt, jag är lite sugen faktiskt. Du kör Ibis och Dr Dirk kör Steelhead? Om jag kommer så kommer jag, annars kommer jag inte. Don't wait up for me. :)

Thomas: Okej det vore skoj om du hängde med! Jag sitter och väger på om jag ska köra Ibis eller SS ikväll.

Tyvarr Thomas. Jag ar i Hultsfred da, annars skulle jag kunna stallt upp.

For overigt sa ar jag i wales och aker skit bra banor i norra wales ("The Beast" - Coed y Brenin). Det ar sa himmla gott :)
Skall ut igen imorgon med ett par buddies.

Hoppas sommaren har varit lika bra for er som det har varit for mig.

Ses snart igen,

The Rat

Jag kommer eventuellt med ikväll, vet dock inte om jag hinner till 19:00. Telefonnummer man kan ringa och möta upp?

Om min ss funkar som den skall kommer jag med.. Tror jag fått ordning på den lagom såhär efter sssm.

Fasen, jag fick förhinder så jag hinner inte sticka ut och cykla. Öppen för en annan dag i veckan.

Senast redigerad av en moderator:
Eller är det ett gäng som är ute vid 18:00?

Slå en pling på noll sju tre nio två åtta 31 74 om någon vill hitta mig

Eler vänta lite nu... hoppar alla av med andra ord?

Får bli en racerturistället

hahaaaaaaaaaaa ingen ordning på happy nu för tiden ;)!! jag tog min vanliga tur mycket cykelfolk ute i skogarna men ingen Happyy :( bl.a. såg jag en multisportare som bogsera sin tjej me mtb!!eller va hon kidnappad kanske.......

Nej det är dåligt uppstyrt nu för tiden. Ska vi inte försöka få ihop någon fast dag i veckan för skogstur?

Onsdag kl 19:00? Gick ju inte idag men om vi försöker planera in det i veckoschemat så.

Va faan, jag stod och såg ensam ut vid 19. Gav upp efter 9 minuter och tog en hittavilse tur istället. Starten på SSSM banan hittade jag men tappade snabbt bort mig..
Riktigt skönt väder och skönt att rulla runt lite planlöst i närmare 2 timmar.

Spottade Frolicc vi Borgmästarbron (heter den kanske) på vägen hem.

Racer var inte helt fel i solen =) Jävla skitallergi bara. Får alltid lite snortillskott varje år runt skolavslutning men iår tog det skruv på riktigt. Har stoppat näsan full av diverse grejs från apoteket men inget verkar funka. Inte bra för uppladdningen inför finnmarksturen.

bozz skrev:
> hahaaaaaaaaaaa ingen ordning på happy nu för
> tiden ;)!! jag tog min vanliga tur mycket
> cykelfolk ute i skogarna men ingen Happyy :( bl.a.
> såg jag en multisportare som bogsera sin tjej me
> mtb!!eller va hon kidnappad kanske.......

Jag mötte ju dig bozz, men du kände tydligen inte igen mig...

Bozz det är inte bara du som äter flugsvamp, Frolicc verkar ha varit på den också. Eller är det allergin som gör att du inte kan bestämma dig Frolicc.

Själv hade jag en helt underbar tur ut till Bonäs. Hela vänern låg spelblank i solnedgången. Satt 3 minuter och bara njöt.

Det blev ny rekord tid idag med nästan 2 minuter.

Sedan tog jag av bara farten en tur runt Hammars udde.

Jag mötte inte bozz tyvärr, jag mötte ingen. Jag såg ingen cykla, gå, springa eller lalla runt med hund. Det måste var första gången någonsin som det gått att befinna sig i I2-skogen en och en halv timma utan att se andra varelser än mygg, kossor och några får.

Jag happyspottade en glad cyklist vid motorvägsbron på färjestad. Verkade känna mig men flugsvampen gjorde sitt för synskärpan... även två supersvettiga multisportare hittades under turen.

Skall försöka vara bra på framförhållningen nu... måndag eller tisdag kväll nästa vecka. Happytur i mystempo?

Först har vi ju helgen!!!

Så här tänker jag mig den.

Lördag mtb start 08.00 (så att det inte blir för varmt) vill åka snabba stigar, grusvägar i ca 3 timmar.

Morgen kl 8 – kl 14 17°
Klarvær. Lett bris, 5 m/s fra øst-nordøst. 0 mm nedbør.

Söndag blir det en racer tur med Solsta. Miamaria det är väl samling 09.00?

Søndag
28.06.2009
22°

Delvis skyet. Svak vind, 2 m/s fra vest-sørvest. 0 mm nedbør i døgnet

På lördag blir det motorcykel och på söndag tänkte jag ligga på sofflocket =) Men måndag eller tisdag... då är jag på

Jordan: Är du ute efter lättrullade däck har jag ett par Schwalbe Racing Ralph
över som jag nog inte kommer att använda. Dom satt på min Giant när jag köpte den
men jag tog av dom nästan med en gång.

thomas-nu har jag fixat lite rör!ring mrej snarast för leverans 070 2724410.om nån annan har thomas nr kan han väl ringa mej

Frolicc skrev:
> Racing Ralph har lite vääl mkt mönster... rena
> lerdäcket ju =)

LOL

tjena alla karlstadbor!

Jag och några 08:or har planer på att åka til norge under v.30 om allt grå som det ska. Vi har lite planer på att mellanlanda i karlstad på dit elelr hemvägen för att kolla in CC och lite sköna stigar. Finns det någon där som kan visa då?!.:)

Tjena Ville och alla 08:or!
Trevligt, vi får väl göra ett försök att lotsa er rätt i skogen. Det var långt fram i tiden för att planera nu men droppa gärna en rad några dagar ínnan det beger sig så bör det gå att ordna en rajd.

/Jonas

Tjena alla trevliga karlstadbor.
Finns det intresse för lite racer bland någon av er eller är ni hardcore-offroaders allihop :) Visserligen skulle det inte vara fel med lite skog för min del heller men vet inte riktigt vad jag pallar eftersom jag bara har helstelt...

Mvh,
Johan

edit: stavvning

Senast redigerad av en moderator:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp